Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

hej hopp!!

Mors dag idag & ingen av mina skruttar är hemma Men hoppas ni andra får en mys dag

Är så nojjig igen för lill* bäsen... Fortf ingen läkare som ringt upp mej ang mina tarmar som blöder för fullt, medecinen hjälper inte, så jag undrar hur den lill* i magen har det...klarar den detta?

Ni som oxå äter medeciner osv under er grav, hur känner/tänker ni???

Igår shoppade vi loss lite Har lite ångest för det idag :s hihihi
    Min sambo köpte lite nya kläder till mej, jag har juh så svårt  & veta vad jag ska ha på mej nu, tights & tunikor osv är så fint, men är inte min stil, mjukisbyxor är inget jag vill gå i jämt...jeans har jag några mammabyxor jag kan ha...
    hihihi ilandsproblem

Idag ska vi åka & fira lite mammor iaf

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-30 15:19:07 följande:
    Fladder eller som jag kallar det för ''fjäril'' hänner jag nästan varje dag men igår var det extra mkt så himal mysigt och så overkligt Är bara i vecka 11+4 vecka 12 och detta är tredje graviditeten så ja man kan känna snabbare Tror banne mig det är en liten flicka i magen hehe ja man säger ju om man väntar på en flicka är mamman snyggare jag känner mig skit snygg haha konstigt
    Hahaha då väntar jag en pojk igen då
    maddicken79 skrev 2010-05-30 15:26:50 följande:
    Hej hej...Jag kastar mig in här oxå då.. =)Jag fick veta i början på April att vi äntligen lyckats bli gravida efter flera år... Så den 7 december så är våra små tvillingar planerade till... Gjorde ett tidigt ultraljud så därför vet jag och har vetat ett tag att det är två små krabbater.. =)Jag måste säga att jag har hittills haft en väldigt trevlig graviditet.. utan illamående och liknande.. Det enda är att jag är hysteriskt trött.. Men det har man väl all rätt att vara.. =)
    Heeeej & grattis till dina två små
    we wish for a baby skrev 2010-05-30 16:03:48 följande:
    Hej på er alla underbara!Jag kan inte riktigt släppa er än, är inne varje dag för att läsa hur de går.Ni ger mig hopp om livet.. Ni är så varma, underbara & härliga hela bunten!Jag fick min skarpning i måndags 9+6..Jag är så slut psykiskt & fysiskt, men jag finner styrka i er & den här tråden.De blir bättre med tiden, även om de kan kännas långt bort nu, till hösten är ivf nr 2 inplanerad.Önskar idag att himlen hade en telfon... Men jag är övertygad om att mamma både kan se mig & höra mina tankar där hon nu befinner sig!Stora styrke kramar vill jag skicka till mala...Jag vet vad ni går igenom & hur ont de gör i kropp & själ!Massor med kramar till er andra super tjejer oxå!
    Massa kramar {#lang_emotions_flower}
    Du behöver aldrig släppa oss!!
    Stoce skrev 2010-05-30 16:58:30 följande:
    Här är det oroligt för tillfället. DÅ jag gick på toa imorse kom det väldigt mycket brunt på toapappret. Torkade lite uppåt i slidan och det kom jättemycket brunt blandat med någon röd droppe också. Blev jätteorolig, och försökte känna på livmodertappen. Det verkade inte komma mer ur den, men ringde BB/gyn som bad mig avvakta. Nu under dagen så kommer det inte mer brunt, men det kommer en del rött fast jag TROR det kan komma från att jag var in och kände och torkade... usch, jag vet inte. Är ju i v 13 nu, (torsdag - v 14) och vill INTE förlora bebis...
    Skrämmande Behöver absolut inte vara nått men man kan juh inte sluta tänka på det!!!
    Håller tummarna att den bara skräms....
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-30 21:26:49 följande:
    NhjärtaD:Skrattar haha allså det e ju så jösses när jag väntade ebba så var jag så SNYGG haha När jag väntade Amadeus Herregud såg ut som om jag blivit tagen på väggen hahahaha skit ful såg ut som en melon i huvet Nu e jag snygg igen känner mig som en Topp modell hahahahaha tror jag e trött..Hur har det varit med dig ?Hur har det varit med er alla andra ?
    hahahaha skoj de där...

Med mej är det sådär, blöder fortf från min tarm...blir livrädd varje gång att blodet kommer från bebis....
    Tar så mycket medecin för att det inte ska blöda, så gör det de ändå, så då är jag orolig för att bebis ska ta skada...kommer den orka med detta?
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-30 21:59:22 följande:
    Aj då vännen.Hur starka är tabletterna du tar ?Om det inte hjälper borde du få andra tabletter för sen måste ju dom kolla upp tappa så tarmmarna inte tar skada av just detta oxå och dit liv inte skadas av detta Fan nu blev jag orolig för dig vännen
    vet inte hur starka de är, kortisonen är bara 5mg, men ska ta 6 om dagen, sen trappa ner en i veckan. De andra har väl inte lika stor "skada" på barnet, men man funderar på om närigen blir tillräcklig osv oxå....

För vissa kan det bli värre under graviditeten & jag tror det är så för mej, för det blir så stor omställning för min kropp....

inget att oroa sej för, isf för min lill* bebis...
  • Trollungarnasmamma
    ÄlskarNova skrev 2010-05-31 08:04:26 följande:
    japp, jag gjorde vanligt ul i v.9+0 så det ska absolut gå.  åhh..nu längtar jag som en tok! på onsdag kl.10 är det NUPP-dags.. Idag 13+0.
    Åh vad kul
    Jag är med på 13+0 idag ska lyssna på hjärta nästa vecka!!
    Utomlands skrev 2010-05-31 08:49:47 följande:
    Goder morgon!E tillbaka efter en helg med härlig ren luft!!! Och med krafter för att ta mej i kragen och beställa en kurs för att kunna plugga nu under graviditeten, värkar som min husläkare kommer att sjukskriva mej en längre tid vilket jag vill för att kunna just plugga och komma iväg fran jobbet jag har. Lite fult kanske, men det är min chans.Idag gar jag in i v 13 graviditetsvecka 14.MalakiWVilken styrka du har! Att aka upp till släkten efter allt detta!!! Men som du sa, tillsammans är ni starka! Och intrycket som jag far när du skriver är att du är en stark och possitiv människa! Och detta kommer att hjälpa er.Jag hoppas och haller alla tummarna för en sensommar/höst graviditet för er!!! Tusen kramar!
    Som en ny människa nu då?
    Stoce skrev 2010-05-31 09:53:58 följande:
    Ska få komma in kl. 15.00 idag och göra ett ultraljud. Hon som ringde upp mig var mycket förstående och kändes lugnande, så det kändes skönt. Pratade med en annan imorse som absolut trodde det var missfall på gång och att jag skulle ligga ner för att KANSKE kunna stoppa det. Hon var inte alls engagerad, och visade ingen välvilja alls. Stor skillnad på personer. Känns skönt att få komma in i alla fall, och förhoppnnigsvis få se en sprattlande liten en därinne. Nervöst!!
    Åh vad skönt!!!
    Men gud vad tråkigt med kvinnan som sa så Blir man ännu mer nervös juh...
    alberta77 skrev 2010-05-31 10:36:12 följande:
    Iiiiih! Har hört bebisens lilla hjärta idag. Så underbart att höra det ticka på där inne. Är bara i vecka 9+5 idag så jag trodde det var för tidigt men det hördes hur lätt som helst. Får se om jag vågar mig på att lyssna igen om en vecka. Vill inte störa den lill* i onödan men det är så skönt att veta att bebis lever! 
    hihihihi så sött
    Jaya skrev 2010-05-31 11:08:46 följande:
    Jag behöver lite inspiration, ska berätta för familjerna i veckan om graviditeten och skulle vilja göra det på ett roligt sätt!Någon som har nåt förslag?
    Åh nej, jag har sån dålig fantasi...men finns juh grejer man kan köpa som det det står, morfar, mormor etc på, ele göra en egen tröja med någon text på ele böcker osv...
  • Trollungarnasmamma
    TheUnknown skrev 2010-05-31 12:19:17 följande:
    När jag var på inskrivningen frågade jag hur tidigt man kunde lyssna, men BM sa att dom gör inte det innan v 25 för det har kommit rapporter på att det är farligt för barnet.. :S Ibland känner jag mig sååå ogravid.. idag är det lite tvärtom. Jag kom upp ur sängen först runt halv tio, frukost, sen decka i soffan direkt efter, slumrar till och från, har ju min fyraåring som gör att jag inte somnar helt, men som tur är leker hon så himla bra själv :) Mår illa också, lite innan frukosten, värre efter, så då är det sängläge som gäller :( Har kommit på två saker jag INTE kan äta (dricka) ; Cola och milkshake! Cola blir jag sååå uppsvälld av och får magknip, milkshake kräks jag av, mindre roligt :(Ska försöka komma igång, börjar jobba kl 16.. Vi har ju inte tänkt berätta det förrän efter NUPP, och eftersom min sambo och jag inte ska prata om grav just nu, så har jag ingen att bolla idér med, inte för jag tror han e så jätteintresserad, men tänkte iaf ta ett kort på ULbilden och MMSa med en hälsning " Lilla Någon vill säga hej till mormor/morfar" eller vem det nu är som ska ha bilden :)
    Här lyssnar de på hjärtat i v15 & sen varje gång efter det...tror inte det tar någon skada på barnet...
    TheUnknown skrev 2010-05-31 12:19:17 följande:
    När jag var på inskrivningen frågade jag hur tidigt man kunde lyssna, men BM sa att dom gör inte det innan v 25 för det har kommit rapporter på att det är farligt för barnet.. :S Ibland känner jag mig sååå ogravid.. idag är det lite tvärtom. Jag kom upp ur sängen först runt halv tio, frukost, sen decka i soffan direkt efter, slumrar till och från, har ju min fyraåring som gör att jag inte somnar helt, men som tur är leker hon så himla bra själv :) Mår illa också, lite innan frukosten, värre efter, så då är det sängläge som gäller :( Har kommit på två saker jag INTE kan äta (dricka) ; Cola och milkshake! Cola blir jag sååå uppsvälld av och får magknip, milkshake kräks jag av, mindre roligt :(Ska försöka komma igång, börjar jobba kl 16.. Vi har ju inte tänkt berätta det förrän efter NUPP, och eftersom min sambo och jag inte ska prata om grav just nu, så har jag ingen att bolla idér med, inte för jag tror han e så jätteintresserad, men tänkte iaf ta ett kort på ULbilden och MMSa med en hälsning " Lilla Någon vill säga hej till mormor/morfar" eller vem det nu är som ska ha bilden :)
    ja det är inget vidare & vara så deckad....suck...
    varför pratar ni inte om bebisen hemma?
    MajMamman08 skrev 2010-05-31 12:41:19 följande:
    Hej tjejer! Här e de inge bra!! måste få avreagera mig lite,buuhu!Har haft ont i huvdet i 1 veckas tid,hjälper inte med värktabletter,känns inte som huvudvärk utan e nåe annat,har som stickningar när jag böjer mig ner och håller typ på o svimma av smärta då. Har ätit värktabletter men de hjälper inte ett dugg,i förrgår domna typ halva mitt ansikte bort,fick panik!usch!Så idag var ja hos dr....oh tillråga på allt vaknar jag upp med en dunderförkylning och att rösten är borta,kan inte prata,bara fräser och piper om mig,får typ viska!Min sambo e så snäll så han kör mig för jag e så orkeslös o ont i skallen så ja orkar inte.Får ta massa prover och sen iväg till sjukhuset för o röntga hjärnan,då jag kommer på mig själv att ja inte berättat att ja e gravid,kanske inte får röntgas då?? NE säger röntgen personalen,de får man inte! ja ha bara tillbaka igen till dr. Han blev lite sur för ja inget sagt,men lixom inte tänkte jag på de,tänkte bara att ja har så ont i skallen.finns inte så möe o göra pga av att ja e gravid,men får några citadon utskriva, för ibumetin som jag ätit får man inte äta när man e gravid,shit jag som proppat i mig massor sådana. Ska tillbaka kl 16 igen för o kolla provsvaren och så skulle han ta reda på om de fanns någon annan slags röntgen man kan få göra som gravid, kontrast el va de nu hette.Fy fan e så jäkla rädd o trött på att vara sjuk nu!! och nu mår jag skit illa...tog ett par citadon ihop med mina tab mot illamående och mår nu ännu mer dåligt,tänkt om de tabletterna inte får tas ihop??? Fan fan!Ska jobba i morgon,kommer inte orka och jag hatar att vara ifrån jobbet och vara sjuk!!! bara tanken på att inte jobba gör mig galen!Ja nu ringde de från dr,han inte oh svara..sorry bara tvungen o få ur mig lite!!
    Men lilla gumman
    de säger inte alls vad det kan vara?

Lite synd om oss som är sjuka när vi är gravida!!!
    kram till dej!
  • Trollungarnasmamma

Shit fastnade på tradera nu {#lang_emotions_surprised} farligt...men har satt en gräns vad jag lägger högst!

ingen läkare som ringt ännu

snart kommer gubben hem på lunch...vet inte ens vad vi ska äta...

• Trollungarnasmamma
    maddicken79 skrev 2010-05-31 13:23:26 följande:
    tusen tack för grattiset.. =) Vilket iofs var i ett annat inlägg men jag fattade inte hur jag skulle svara på det.. =) Så därför tog jag detta istället så du vet.. =) Såg att du har problem med tarmarna.. Är det Chron eller Ibs eller något sådant du har om man får fråga givetvis.. du behöver ju givetvis inte berätta det om du inte vill..
    hahaha det e lugnt, huvudsaken är att det kom fram

Ja det är chrons jag har, har du någon erfarenhet av det?
  • Trollungarnasmamma

Nu ska jag göra mej två gräslöks smörgåsar & oboy
    E inte så sugen på nått större till lunch idag!

• Trollungarnasmamma
    MajMamman08 skrev 2010-05-31 13:52:30 följande:
    Ne de vet inte vad de kan vara e bara så rädd de e tumör el nåe...får alltid för mig de värsta! Kanske e så simpelt som bihålorna,vem vet! Men ändå otäckt!!Magnetröntgen hette de ja skulle på,hur funkar de??Vad e du sjuk då vännen??? kram kram
    ja det förstår jag, man tror juh alltid det värsta...

Magnet röntgen funkar väl nästan som en vanlig röntgen men inte lika stark....

Mina tarmar är sjuka, de blöder osv...ser ut som ett krig i toaletten varje morgon & kväll
    Jaya skrev 2010-05-31 14:14:23 följande:
    Ja jag har med funderat på att använda UL bilden. Ska på RUL i början av augusti, men jag tror att det har börjat synas mer då, dessutom så börjar de undra varför jag slutat röka, och varför jag inte vill ha ett glas vin till maten Kanske man skulle köpa en sådan tröja där det står "BEBIS" på magen så får vi se hur lång tid det tar innan de märker något.
    Ja de tröjorna är söta, jag har två par
Svar på tråden December Bebis 2010 :)