TheUnknown skrev 2010-05-31 12:19:17 följande:
När jag var på inskrivningen frågade jag hur tidigt man kunde lyssna, men BM sa att dom gör inte det innan v 25 för det har kommit rapporter på att det är farligt för barnet.. :S Ibland känner jag mig sååå ogravid.. idag är det lite tvärtom. Jag kom upp ur sängen först runt halv tio, frukost, sen decka i soffan direkt efter, slumrar till och från, har ju min fyraåring som gör att jag inte somnar helt, men som tur är leker hon så himla bra själv :) Mår illa också, lite innan frukosten, värre efter, så då är det sängläge som gäller :( Har kommit på två saker jag INTE kan äta (dricka) ; Cola och milkshake! Cola blir jag sååå uppsvälld av och får magknip, milkshake kräks jag av, mindre roligt :(Ska försöka komma igång, börjar jobba kl 16.. Vi har ju inte tänkt berätta det förrän efter NUPP, och eftersom min sambo och jag inte ska prata om grav just nu, så har jag ingen att bolla idér med, inte för jag tror han e så jätteintresserad, men tänkte iaf ta ett kort på ULbilden och MMSa med en hälsning " Lilla Någon vill säga hej till mormor/morfar" eller vem det nu är som ska ha bilden :)
Här lyssnar de på hjärtat i v15 & sen varje gång efter det...tror inte det tar någon skada på barnet...
TheUnknown skrev 2010-05-31 12:19:17 följande:
När jag var på inskrivningen frågade jag hur tidigt man kunde lyssna, men BM sa att dom gör inte det innan v 25 för det har kommit rapporter på att det är farligt för barnet.. :S Ibland känner jag mig sååå ogravid.. idag är det lite tvärtom. Jag kom upp ur sängen först runt halv tio, frukost, sen decka i soffan direkt efter, slumrar till och från, har ju min fyraåring som gör att jag inte somnar helt, men som tur är leker hon så himla bra själv :) Mår illa också, lite innan frukosten, värre efter, så då är det sängläge som gäller :( Har kommit på två saker jag INTE kan äta (dricka) ; Cola och milkshake! Cola blir jag sååå uppsvälld av och får magknip, milkshake kräks jag av, mindre roligt :(Ska försöka komma igång, börjar jobba kl 16.. Vi har ju inte tänkt berätta det förrän efter NUPP, och eftersom min sambo och jag inte ska prata om grav just nu, så har jag ingen att bolla idér med, inte för jag tror han e så jätteintresserad, men tänkte iaf ta ett kort på ULbilden och MMSa med en hälsning " Lilla Någon vill säga hej till mormor/morfar" eller vem det nu är som ska ha bilden :)
ja det är inget vidare & vara så deckad....suck...
varför pratar ni inte om bebisen hemma?
MajMamman08 skrev 2010-05-31 12:41:19 följande:
Hej tjejer! Här e de inge bra!! måste få avreagera mig lite,buuhu!Har haft ont i huvdet i 1 veckas tid,hjälper inte med värktabletter,känns inte som huvudvärk utan e nåe annat,har som stickningar när jag böjer mig ner och håller typ på o svimma av smärta då. Har ätit värktabletter men de hjälper inte ett dugg,i förrgår domna typ halva mitt ansikte bort,fick panik!usch!Så idag var ja hos dr....oh tillråga på allt vaknar jag upp med en dunderförkylning och att rösten är borta,kan inte prata,bara fräser och piper om mig,får typ viska!Min sambo e så snäll så han kör mig för jag e så orkeslös o ont i skallen så ja orkar inte.Får ta massa prover och sen iväg till sjukhuset för o röntga hjärnan,då jag kommer på mig själv att ja inte berättat att ja e gravid,kanske inte får röntgas då?? NE säger röntgen personalen,de får man inte! ja ha bara tillbaka igen till dr. Han blev lite sur för ja inget sagt,men lixom inte tänkte jag på de,tänkte bara att ja har så ont i skallen.finns inte så möe o göra pga av att ja e gravid,men får några citadon utskriva, för ibumetin som jag ätit får man inte äta när man e gravid,shit jag som proppat i mig massor sådana. Ska tillbaka kl 16 igen för o kolla provsvaren och så skulle han ta reda på om de fanns någon annan slags röntgen man kan få göra som gravid, kontrast el va de nu hette.Fy fan e så jäkla rädd o trött på att vara sjuk nu!! och nu mår jag skit illa...tog ett par citadon ihop med mina tab mot illamående och mår nu ännu mer dåligt,tänkt om de tabletterna inte får tas ihop??? Fan fan!Ska jobba i morgon,kommer inte orka och jag hatar att vara ifrån jobbet och vara sjuk!!! bara tanken på att inte jobba gör mig galen!Ja nu ringde de från dr,han inte oh svara..sorry bara tvungen o få ur mig lite!!
Men lilla gumman
de säger inte alls vad det kan vara?
Lite synd om oss som är sjuka när vi är gravida!!!
kram till dej!