Inlägg från: Jenni78 |Visa alla inlägg
  • Jenni78

December Bebis 2010 :)

Weeeeha! Tänk va veckorna går. Det börjar bli mer och mer verkligt. Det känns att man har en bebbe i magen. Inte lika diffust längre. Fler saker på köpa-listan klara. Föräldrautbildning. Allt kretsar kring det lill* livet. Ändå kan jag inte förbereda mig tillräckligt, kan inte veta hur det kommer att kännas av vara mamma... 

• Jenni78
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-07 20:43:39 följande:
    Från en annan forum
    Ha, ha! Tack för den! :) Då är jag höggravid alltså!
  • Jenni78
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-07 20:45:22 följande:
    Skrattar JA då e man höggravid hahahaha

Enligt flickor NÄR ÄR man HÖGGRAVID ? enligt er ?
    Själv tycker jag att man är höggravid i vecka 36-38
    Tredje trimestern (eller när man stånkar efter en trappa eller 100 meter på cykel).
  • Jenni78
    MFJG skrev 2010-10-31 14:34:29 följande:
    Sitter och skriver mitt förlossningsbrev just nu..
    Ja, jag skulle skriva något sådant hos BM nästa gång på tisdag ("förväntningar på förlossningen"). Vad ska man tänka på att få med där? Hur tänker ni? Jag kan bara komma på att skriva att jag vill ha epidural. Annars vill jag bara ta mig igenom förlossningen. Har ingen tanke på att den ska vara en fantastisk upplevelse. Om det blir så är du kanon, men annars vill jag bara träffa mitt barn. Och det kommer ju bli häftigt och mysigt.
  • Jenni78

Tack för tips på vad man kan tänka på ang. förlossningsbrev!

Har skrivit ner lite nu ikväll. Det är svårt när det är första barnet... Har ingen aning hur förlossningen kommer att bli, hur jag kommer att reagera på stark smärta o.s.v. Kommer säkert veta precis hur jag skulle ha skrivit efter förlossningen. ;)

• Jenni78

Jag har 0 kronor i inkomst. Men det löser sig! ;)

• Jenni78
    ondar skrev 2010-11-02 20:34:37 följande:
    Hehe de va de två jag visste om:P men tack ändå:))
    .
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-02 20:21:17 följande:
    Ska snart med börja tvätta bebisens saker! Kommer nog o tvätta filarna tror jag...vill ju inte heller de ska förstöras,men sen samtidigt känns de så ofräscht att folk varit o plockat i dem och oftast luktar de ju lite behandlat el vad man ska säga! Men verkligen jätte svårt det där!
    Lycka till i morron

Är det nån mer som tänkt och "sova" med bebisens filt/snuttefilt så den känner igen doften sen ifrån en??
    Då blir det filttvätt här med, nu var det bestämt:D.
    Tack så mkt {#emotions_dlg.flower}

Det har jag faktiskt inte ens tänkt på, har både hunden och katterna i min säng så här blir det nog inte så, vill inte ha hår på filten men det var verkligen ingen dum tanke!!
    Har iaf lyckats lära katterna att man inte får vara i spjälsängen *stolt*
    Hur lärde du katterna? Min är MYCKET intresserad av spjälsängen. Skulle nog helst ha den som sin egen säng. Har just nu kompostgaller över den, men det kan man ju inte ha sen ha, ha... 
  • Jenni78
    ondar skrev 2010-11-02 21:06:45 följande:
    Dels har jag haft den bäddad o klar lääänge så att den inte ska kännas ny sen så nyfikenheten redan är bortblås. Dessutom har jag en soppåse i ifall att de skulle gå ner eller i värsta fall vilja kissa i den :O.
    Sen har jag även sett till så att inget står nära så att den är lätt att komma ner i.
    Min honkatt har inte ens tittat åt sängen men min hankatt Sture har legat i den två gånger. Båda gångerna har jag lyft honom ur den och sagt nej. (Har lärt båda kommandot Nej sen de va små).
    Så han har inte vart i den på flera veckor så känns lovande. Sen bebis har kommit kommer denne sova där inne med stängd dörr så att katterna aldrig kommer kunna komma ner, en kvävningsolycka eller annat vill jag verkligen inte riskera:(.
    Sen ser jag även till att det finns gott om andra ställen som är mysiga att ligga på som katt.
    Honkatten ligger istället ibland på skötbordet och det har jag hittills inte brytt mig om.

Hahaha det hade verkligen vart spännande med ett kompostgaller över efter bebis har anlänt får ja säga :P.
    Vad gulligt att de lärt sig "Nej!". Vi har provat att sätta för en grind till sovrummet och det har accepterats. Då kan herr katt ligga utanför och ha koll på oss. Stängd dörr vet jag inte om det skulle vara så populärt till en början. Vi har en VÄLDIGT gosig katt och en väldigt tungt sovande matte så jag tänker inte riskera något. 
  • Jenni78
    ÄlskarNova skrev 2010-11-02 21:21:47 följande:
    jag har hört att man ska lägga aluminiumfolie i sängen. Hoppar de upp och i flyger de lika snabbt ur sen! Ska testa det hemma här sen. Har 3pälsisar som gärna gosar i vår säng..
    Ha, ha... skulle aldrig funka på år katt. Han älskar allt som prasslar. Ligger gärna på plastpåsar o.dyl.
    ondar skrev 2010-11-02 21:19:14 följande:
    Å va bra att det funkar med grind:D.
    Usch, jag vet vad du menar, var hundvakt  hela förra veckan till två hundar där den ena hade det som lek att skrämma upp ena katten o jaga henne lite smått om inte jag var med.
    Så för allas skull stängde jag in mig med hundarna i sovrummet om nätterna. Fast att det var för katternas skull så stod de o skrek på utsidan o krafsade på dörren för att komma in till oss..
    Så har en känsla av att det kommer bli tufft i början om jag nu kör med stängd dörr Obestämd.
    Men grind tror jag de hoppar över men får prova det ifall de inte ger sig:P så tackar för tipset:).
    Ja, så länge det inte finns något i grindhöjd att landa på. Hade ett sängbord bredvid när vi provade första gången och då hoppade han över och på bordet. Nej, klagande katt på natten är ingen hit. Annars kan jag tipsa om kompostgaller. Kan sättas ihop två på höjden med (vågar man säga det) "kattstrypare", buntband är kanske ett bättre ord. Har kompostgaller på balkongen efter att vår katt blivit attackerad att en psykokatt.Tyvärr bor vi i hyresrätt så vi vill inte borra i dörrkarmen så vi klämmer fast en barngrind som vi fått. 
  • Jenni78
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-02 22:21:08 följande:
    som våra då haha det kan gör att bara sätta sig på plats sen ligger han där hahahaha inte änns vatten får honom bort då han ÄLSKAR vatten knasiga katt
    Oj, de måste vara släkt. Min katt har nåt slags fetisch på vatten. Skrattande
Svar på tråden December Bebis 2010 :)