ÄlskarNova skrev 2010-11-02 21:21:47 följande:
jag har hört att man ska lägga aluminiumfolie i sängen. Hoppar de upp och i flyger de lika snabbt ur sen! Ska testa det hemma här sen. Har 3pälsisar som gärna gosar i vår säng..
Ha, ha... skulle aldrig funka på år katt. Han älskar allt som prasslar. Ligger gärna på plastpåsar o.dyl.
ondar skrev 2010-11-02 21:19:14 följande:
Å va bra att det funkar med grind:D.
Usch, jag vet vad du menar, var hundvakt  hela förra veckan till två hundar där den ena hade det som lek att skrämma upp ena katten o jaga henne lite smått om inte jag var med. 
Så för allas skull stängde jag in mig med hundarna i sovrummet om nätterna. Fast att det var för katternas skull så stod de o skrek på utsidan o krafsade på dörren för att komma in till oss.. 
Så har en känsla av att det kommer bli tufft i början om jag nu kör med stängd dörr 

. 
Men grind tror jag de hoppar över men får prova det ifall de inte ger sig:P så tackar för tipset:).
Ja, så länge det inte finns något i grindhöjd att landa på. Hade ett sängbord bredvid när vi provade första gången och då hoppade han över och på bordet. Nej, klagande katt på natten är ingen hit. Annars kan jag tipsa om kompostgaller. Kan sättas ihop två på höjden med (vågar man säga det) "kattstrypare", buntband är kanske ett bättre ord. Har kompostgaller på balkongen efter att vår katt blivit attackerad att en psykokatt.Tyvärr bor vi i hyresrätt så vi vill inte borra i dörrkarmen så vi klämmer fast en barngrind som vi fått.