December Bebis 2010 :)
Och grattis Älskar Nova och alla andra som fått... nu kommer boomen! 
Och grattis Älskar Nova och alla andra som fått... nu kommer boomen! 
Jag ska inte säga nåt nu, tror faktiskt på falskt alarm. Det går att prata under tiden men jag måste fokusera och lägga mig ned helst, försöker käka pizza emellanåt. Jag tror att jag ska duscha och ta alvedon så går det kanske över. Vi färdknäppte tidigare i em. Kanske är efterspel med förvärkar efter det. Magen blir inte heller så hård under tiden jag har ont, det ska den bli om det är riktiga värkar eller?
Grattis till alla nya underverk! 
Sitter och läser som jag gör mest... har också funderat över det där med storlek på bebis. Det måste ju vara omfånget på huvudet och inte vikten i sig om har betydelse. I och för sig hör väl det ihop - stor bebis har större huvud? Sen är det ju också en psykologisk grej. BM trodde min var runt 3,5 - 4 kg. Visade sig bara vara 2778g. Hade 32,5 cm i omfång. Någon som vet var "normalt" omfång ligger på?
Var lite orolig att jag skulle spricka ner till Kina när jag väl låg där med krystvärkar, men släppte på kontrollen och förlitade mig helt på BM som bara sa åt mig att krysta. Behövde aldrig hålla emot vad jag minns och sprack bara lite. Det kändes inte, inte heller att sys (gjordes direkt på plats).
Idag fick Vanja bada för första gången... utan skrik dessutom. Stolt mamma...
Grattis Stoce!
Vilken rolig berättelse och fin bild!
Det är så spännande att läsa hur det förlöper för er. Jag har ju gjort mitt.
Här snusar bebbe och snart vankas det lasagne. Mmm...
Håller tummarna för er alla!
Goddagens!
Ang. fostervatten... För mig var det ingen tvekan om att det var vattnet som gått, men det kan ju vara olika det där. Det gick när jag fick en värk och låg då i badkaret. Det blev en fors i vattnet. Jag var dock lite osäker, När jag gick upp så lossade slemproppen helt. Gick inte att ta miste på den heller. Mycket slem... Sen rann det vid de tre följande värkarna. Hann byta binda mellan värkarna men de tog inte alt vatten. Det rann över...
God jul och grattis till bebisarna!
Får se om det blir någon julaftonbebis. Ingen som känner sig manad? ;)
Firar utan släkten i år. Skönt att slippa Norénföreställningen. Snart blir det julbord. Mums...
Mina var inte heller regelbundna. Sen gick det fort. Min man trodde nog att jag skulle föda i bilen. Lycka till Moma!
Lycka till nu Moma och hoppas chauffören kör säkert! Handtaget i dörren är kanon att använda sig av när värkarna kommer. Jag har testat. ;)
Ang. nattning. Har för mig att jag har läst om det där att man inte ska trötta ut barnet på dagen. Det hjälper inte och barnet behöver sömnen. Kommer tyvärr inte ihåg var.
Vår lilla sov och åt ganska regelbundet i början. Har börjat sova mer oroligt nu (hon är drygt 3 veckor nu). Har börjat le också. Åh, vilken sötnos... Hon kissar gärna i det fria på skötbordet. Är ganska "snäll" för övrigt även om hon säger ifrån om det är något som inte passar sig, "lilla My". :) Vi försöker lägga henne i sängen så mycket som möjligt. Det blev vi tipsade om då det annars kan bli jobbigt när de blir äldre. Vi sover bättre också då. Somnar oftast när jag ammar henne och kan lägga henne direkt i sängen. Lite knivigare då hon vaknar på natten och vill äta NU! Då kan jag inte byta innan och hon vaknar när jag byter efter amningen. Och jag är så trött att jag inte orkar gå omkring tills hon somnar vilken innebär att hon ibland hamnar i sängen ändå. Amning på sidan brukar också sluta med sömn både för mor och barn så det blir nog sittandes framöver. Spelar oftast Ordfall på min HTC under amningen för övrigt. Beroende.