ondar skrev 2010-07-16 15:47:52 följande:
Nu e jag tillbaka:). Läkaren var superbra och var väldigt noga med alla undersökningar, klämde och kände på mage, tog urin o blodprov och gjorde först en vanlig UL och sen även VUL då han tyckte moderkakan låg långt ner och vill kolla närmare på den, sen kollade han även mina njurar. Ena njuren va lite stor men inte för stor.
Jag var inte speciellt orolig först utan åkte in mest för att de tyckte det då värken var så kraftig och inte hade gått över trots vila och panodil 1GR. Läkaren tyckte absolut att jag gjorde rätt som kom in och det var ju skönt och höra.
Dock blev jag orolig på UL då jag bara såg bebis ligga helt stilla först och inget hjärta som slog:( men sen ändrade läkaren läge med ulapparaten och visade mig ett piggt hjärta på Liten

.
Min moderkaka ligger i framvägg lite till vänster sa han och ganska långt ner, dock kollade han noga nu med VUL och bebis kommer inte ha några problem med att komma ut som den ska, moderkakan ligger inte i vägen eller så och det var ju bra och veta:). Han tyckte det var märkligt att inte BM sa/såg det på RUL och undersökte närmre men nu vet jag ju iaf:).
Han tror inte att det var sammandragningar utan han hade en del olika teorier på varför jag hade så himla ont men ingen diagnos. Han trodde dock starkast på att det har vart tarmarna som "har tuggat på samma ställe" för länge, de kan ju bråka lite när man e gravid. Vi bestämde att om jag får så igen så ska jag göra som idag, vila, ta tablett och vänta några timmar. Går det inte över eller om jag skulle få feber eller så i samband så ska jag ringa in.
Skönt o veta att jag o bebis e friska och nu kan man vänta ännu fler timmar än idag när man vet att det förmodligen inte är något om det skulle bli så här igen. Men väntade ändå 5timmar idag och det var längesen jag hade så ont. Men nu känns det något bättre. Nu ska jag ta pissarna o min vovve och vovven ja passar o vila några timmar:).

Kram
Åh vad skönt att allt var bra

Alltid lika skönt att höra det. Då är man lugn o trygg.
Kram på dig