• s89

December Bebis 2010 :)

Tittis83 skrev 2010-04-17 18:49:19 följande:
    hej är ny här på denna tråden, väntar mitt andra barn den 16 december, plussade nu i helgen!
    Spännande!! Grattis! {#lang_emotions_plus}{#lang_emotions_smile}
  • s89
    Tittis83 skrev 2010-04-17 19:25:52 följande:
    Tack så mycket, vi har nog inte hunnit smälta det riktigt själva än men är jätteglada! Ska bli mysigt
    Förstår er.. Jag har fortfarande inte smält att jag plussade 7/4. Tror knappt att testet visar rätt {#lang_emotions_tongue_out} haha
  • s89
    Emelle skrev 2010-04-18 11:58:06 följande:
    Hej! Har precis kommit hem från hopptävling med min dotter *stolt* Sambon och jag är dunderförskylda...Blä! Ska jobba ikväll båda två så nu ska vi vila och sova på em. Känner mig inte ett dugg gravid idag dock...bara sjuk!
    Krya på er! Gravid känner man sig inte alltid. Det kommer och går{#lang_emotions_wink}
  • s89
    Ellans skrev 2010-04-18 17:51:37 följande:
    Är det någon mer än jag som går omkring med mensvärk mest hela tiden? plussade ifredags och är väldigt osäker på när jag skulle ha BIM. Men det var starkt, lika starkt som kontrollstrecket så det måste ju varit någon dag efter BIM skulle jag tro. Vilket fall så går jag omkring med en massa mensvärk hela tiden. Ingen blödning eller så hittills och hoppas verkligen inte på att det kommer heller!! Vill så gärna att det ska gå vägen den här gången! Men man är ju orolig. Framförallt eftersom jag förra gången också tyckte jag hade som mensvärk i 12 veckor och sedan visade det ju sig vara dött för länge sen och därför så blir man misstänksam på allt som liknar förra graviditeten. Någon annan som känner lika? Eller varit med om det i tidiga graviditeter och det gått bra?
    Hade också massa mensvärk tidigt i min graviditet. Är fortfarande tidigt i min graviditet. Men inte så mycket mensvärk längre. Min bm sa att det är normalt att det kommer och går. Ibland har man jätteont sen har man mindre ont. det är helt normalt. Så du behöver nog inte oroa dig {#lang_emotions_smile} Vilken vecka är du i?
  • s89
    Thezzan76 skrev 2010-04-18 18:18:49 följande:
    hoppar in här. Plussade starkt i tisdags och är lite chockad då våran son bara är 8 månader...vet inte vilken vecka jag är i men ska på vul imorgon, så då får vi se. Har inte berättat  ännu för min man ännu, men imorgon får han en  överraskning
    Spännande. Grattis! Hoppas allt är bra! {#lang_emotions_smile}
  • s89
    Tittis83 skrev 2010-04-18 19:04:47 följande:
    Plussade igår, blev rätt chockade här med, vår dotter är 9 månader och detta var inte så planerat men vi är jätteglada och förväntansfulla!!
    Grattis!! {#lang_emotions_smile}
  • s89
    Emynem skrev 2010-04-18 20:25:47 följande:
    Jag har iaf slutat blöda nu... Nu kommer det brunt igen men det är kanske inte så konstigt. Hoppas att detta är över nu!Men det lär väl visa sig inom några dagar, det kan säkert börja om igen! :(
    Får hoppas att det är över.. Kramar om!
  • s89
    MajMamman08 skrev 2010-04-18 20:23:03 följande:
    Idag går jag i varje fall in i v 7 och är glad för varje dag jag paserar!! Läntar sååå till v 12 så jag snart spricker,kanske man kan pusta ut lite lite dåe måntro?? Fullt upp här i helgen med kalas och släkt på besök! Läste lite att ni diskuterade mamma kläder, jag har några sen förra grav,men kommer nog vilja köpa mig lite nytt=) Byxor bla och de gör jag nog på HM,tycker de har fina mammakläder!! Toppar använder jag nog mina egna så länge de går=) några längre linnen e ju himlans bra i varje fall!! Sen undrar jag,kommer man hinna få så stor mage nu i sommar??? Väntar jue mitt 2:a barn och de sägs ju att de brukar synas lite mer och fortare dåe??
    Går in i vecka 7(6+0) imorgon.. Plussade när jag var i vecka 5(4+2). så känns som tiden gått fort ändå ! {#lang_emotions_smile}
  • s89
    Jerseygirl skrev 2010-04-19 11:09:16 följande:
    Skönt att läsa att det är fler som inte har så mycket symptom, visst det ilar lite långt ner i magen och brösten kanske är liiiite ömma (men det kan lika gärna vara bhn som är obekväm) annars ingenting. Har för mig att det kändes mycket mer med första barnet... Fick plus i torsdags och borde vara i v4+6.Jag ska på vul 5maj för att kolla så allt är ok, bara rutin innan min vanliga gyn skickar över mig till MVC. Vågar nästan inte hoppas att allt är ok än så det ska bli jätteskönt med en tidig koll. Vi har berättat för rätt många redan eftersom alla våra närmaste kompisar visste om att vi försökt ett bra tag och har peppat oss. Om det inte funkar känns det bra att dom vet, för det kommer bli riktigt jobbigt att ta nya tag då.Fortsatt lycka till alla och stora kramar till dom som lämnat oss.
    Lycka till!! Kram
  • s89
    Emelle skrev 2010-04-19 16:18:36 följande:
    Vad tror ni att ni kommer få för kön??Sist vi var gravida så sa både sambon och jag att "Vi kommer få en kille." Jag var sååå säker på en kille direkt. Sambon med. De slutade ju i MA och nu när jag är gravid igen så känner jag inte alls likadant. Jag tror det är en liten TJEJ nu!! Om jag fick önska så väljer jag tjej. Men vi har ju av båda kön innan så det spelar verkligen ingen roll... Men det var så länge sen jag hade en flickbebis, så det kan jag gärna ta en den här ggn
    Jag har alltid fått för mig att vi kommer att få en pojke! {#lang_emotions_smile}
    Magkänslan säger det... Men det får vi se. Sambon tror likadant. Men vi blir givetvis glada vad det än blir.. Ska bli såååå mysigt!! {#lang_emotions_laughing}
Svar på tråden December Bebis 2010 :)