ondar skrev 2010-08-04 18:31:01 följande:
Varning för gnäll
Har vart på världens sämsta humör idag på jobbet. Kom över mig så fort jag kom in på kontoret och mötte kvinnan som dagligen bokstavligen hackar på mig för att min mage är SÅÅÅÅ LITEN!!! OCh gärna några hångarv därefter.
Från landet hon kommer är de väldigt smala allihop så är inte alls konstigt om hon är van vid att alla ser ut som elefanter vid 5e månaden. Men nu är vi faktiskt olika från person till person och dessutom är inte min mage speciellt liten*morr*
Det har gått så långt att jag försöker dölja magen när ja ser henne för att jag inte orkar mer.
Har sagt åt henne tusen gånger men hon lyssnar inte. Bara hånskrattar o fortsätter tala om för alla som lyssnar hur min mage ser ut osv.
O är det inte magen någon kommenterar så är det något annat, att det inte alls är säkert att bebis kommer den 7dec som beräknat (som om jag är en idiot o inte fattar det själv), att ja e korkad som undviker vissa saker för att bla bla bla minsann har femtio *överdriver* friska barn och hon gjorde minsann det under sin grav. m.m.
Varför kan vi inte få sköta oss själva?
ALLA har en åsikt om allting, allt från en vårdtagares hårfrisörska till anhöriga osv. Varför kunde inte magen vart så liten att den gick att dölja istället så jag slapp idioterna. Jag längtar tills jag kan gå hem och vara hemma med min bebis och sen hoppas jag att jag kan jobba nån annanstans efter ett halvår/år när det e dags o gå ut igen..
Fy vilken hemsk människa som beter sig så!

Så får man bara inte bli behandlad.. Tänk om du hade sagt till henne o klagat på hur smal hon är osv.
Hade hon nog inte gillat.
Finns tyvärr elaka människor överallt, bara att försöka skita i. Förstår att det inte är lätt på en arbetsplats, men finns det ingen ansvarig som du kan ta upp problemet med?
Hon måste ju må dåligt själv när hon håller på så..
Håller med, alla tycker o tänker olika, men man får absolut inte göra någon illa o såra någon!!
Inte vuxet någonstans!
Försök att inte bry dig, tror du är jättefin som du är!

Skönt att slippa dem sen när du ska hem, då får du söka annat under tiden,.
Kram