• s89

December Bebis 2010 :)

Caroline L skrev 2010-08-03 18:03:05 följande:
    Hej allihopa!

Hoppar gärna in här. Trodde min lilla bebis var beräknad till januari, men efter RUL idag är BF beräknat till 26/12.

Har lagt upp bilder i mitt galleri, någon som är duktig på att se kön? Det ska tydligen gå att att se, här hemma gissas det hej viltSkrattande

Har även bilderna i den här tråden
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m53783006.html

Hej o välkommen o grattis! Underbart med en liten Skrattande
  • s89

Stoce:

Vad tråkigt att dem beter sig så.. Du som varit snäll o ställt upp på dem. Tråkigt när folk inte uppskattar saker som man gör för dem. Utan bara ska klaga.. Då blir man både arg, ledsen. Tråkigt tråkigt.
    Ni får bara försöka att strunta i deras skitsnack. Leva erat eget liv o tänka att ni ska ha en underbar liten bebis..Glad Fantastiskt!!
    Kul att ni börjat inhandla till bebisen. Vi har också börjat lite smått med sängkläder, kläder, täcken, kuddar.. Men tänkte åka till Ullared i Höst o köpa på oss lite till bebben! Har hört att det finns mkt där nere Skrattande

Härligt att du känt bebisen. Igår kände jag h*n hela dagen! Ibland undrar man vad dem gör där inne, om det är kullerbytta eller vad sjutton dem gör. hihi. Mysigt att känna iaf ..

kram på dig o bebben, 

• s89
    ludicrous skrev 2010-08-03 17:55:11 följande:
    Både jag och sambon tyckte oss kunna se att det är en liten pojke som kommer kika ut sen :) först såg jag men ville inte säga nått eftersom sambon inte ville veta, men efter några minuter sa även han " såg du pungen!!?" såvi blir förvånade om det kommer ut en tös :)
    Ååh vad spännande!! Grattis till pojken ;) hihi.. Känner på mig att vi kommer att få en pojke också. Men får väl seGlad
  • s89
    Stoce skrev 2010-08-03 20:14:15 följande:
    Momalicious: Tack! Ja, ibland är man för snäll. Nu har jag visserligen inte sagt till på skarpen, men känns ändå väldigt skönt att ha bestämt mig för att inte åka dit mer. Vår svärmor och svärfar är världens bästa och gör ingen som helst skillnad mellan barnbarnen. Pratade faktiskt med henne om detta idag, och hon tyckte också att jag tagit rätt beslut. Hon försäkrade att alla barnbarnen är lika älskade och efterlängtade, och det hoppades hon att jag förstod. Det gör jag

Trist när ni planerat shopping och inte kunde... att få gå i babyaffärerna när vi åkte på semester var ju det som hägrade mest. Men i och för sig, ni har ju det myset kvar nu.

s89: Man lär sig väl med åren får jag ser det som. Även om man själv vill väl, så verkar det inte alltid gå hem. Man kanske ska se verkligheten lite bistrare, men det vill jag inte heller göra. Nu har jag i alla fall kommit till insikt med detta, och känner mig starkare efter att ha bestämt mig för att inte umgås med dem längre.

Ja, det är verkligen helt underbart att känna bebis. Nu har jag suttit vid datorn i en timme ungefär, och bebis har snurrat på konstant i princip. Det är verkligen världens härligaste känsla, bubblar till av skratt ibland och sitter med ett fånigt leende då man känner sitt lilla mirakel. Och på tal om mirakel, jag tycker Mira är fint om det blir en flicka. Då kläcker sambon ur sig: "Men, den kan ju heta Mi-Rakel om det är en flicka." Han är en stor norrländsk karlakarl som annars inte visar särskilt mycket känslor, så detta kom som en riktig "chock". Haha, så söt han är.
    Bra beslut tycker jag..! 

Hehe.. Ja Mira är ett fint namn :) Finns massa. Jag gillar väldigt mkt korta namnSkrattande Vet ej varför. 
  • s89
    MajMamman08 skrev 2010-08-03 20:14:21 följande:
    Hej tjejer!

kommer nog inte hinna spendera lika mycket tid här inne nu som innan då vi e i full gång med renoveringen Men kikar in då o då....så glöm inte bort mig,hihi

Grattis till killen Ludicrous

Stoce: Ja försök o inte ta åt dig,bara hon själv som mår dåligt över att andra e lyckliga. Du är bäst o njut nu i fulla drag som gravid,de ska man göra

Grattis till alla som fått känna bebis med Våran bebis sparkar för fullt i magen ibland nästan lite obehagligt då den sparkar på lustiga ställen,hehe! Kittlar till ibland me

kramar så länge o hoppas alla som e sjuka blir friska snart!!
    Klart vi inte glömmer bort dig vännen!! Skrattande Förstår att ni har mkt att göra. Renovering tar tid. Puh. Men skönt när det är klart Skrattande
    Myspys!

Kram på dig o bebben..Gravid
  • s89
    Luna02 skrev 2010-08-03 22:16:05 följande:

Tack för alla svar!!

Nu kan jag säkert säga att jag känner bebisen speciellt på kvällarna men när kan man börja känna sparkarna så min sambo kan se.

Glömde att säga att jag är i v.21 20+6 :)

Tack för hemsidan ska verkligen kolla in det!

har ni några bra tips på vad man gör när man har ont i ryggen :( jag sitter framför datorn hela dan på jobbet och även om jag kissar ofta har jag otroligt ont när jag kommer hem och när jag ligger ner en stund så kan svanken bara knäckas till ...förklarar jag bra?

Att kunna se sparkarna/känna sparkana utanpå magen är jätteolika. Vi kände våran knodd för ca 1 vecka sen. Är i v 21(20+5) idag. Så det är jätteolika. Har du foglossning tror du?
    Isåfall kan du testa ett avlastningsbälte som finns hos sjukgymnasten. Har dock inte hjälpt mig, men vissa hjälper det jättebra på.
    Värt att testa om du känner att du har mkt ont.
  • s89
    Luna02 skrev 2010-08-04 14:34:12 följande:
    Tack för alla tips om ryggen, ska se om jag hittar nån stödbälte annars får jag ta med en kudde till jobbet helt enkelt. Gå in på min album får ni se lite bilder.

När det gäller foglossning som jag läser mycket av..så vet jag inte hur det känns..ibland får jag lite ont som mensvärk men sen går det över, är det foglossning?

Jag behöver lite tips om hur jag ska göra med jobbet. Innan jag visste att jag var gravid så blev jag anställd hos Manpower och fick ett jobb inom support och sen efter ett tag när jag märkte att mensen inte kom fick jag veta att jag var gravid men innan jag berätta för min teamledare så kollade jag med dem om hur det gick för mig och dem sa att dem var nöjda med mig och att dem ville verkligen ha kvar mig!

En vecka efter berätta jag att jag var gravid och dem sa att jag fick jobba kvar så länge jag ville och kände för det men nu är frågan att jag måste kontakta Manpower som är mina arbetsgivare och är lite rädd för vad dem ska säga.
    Jag har ett kontrakt med dem fram till den 12/12 och jag har BF den 15/12, så som jag ser det nu vill jag verkligen inte sjukskriva mig innan det verkligen behövs kanske slutet på November eftersom jag mår så nära jobbet att jag promenerar och sedan har jag inte mått dåligt alls under min graviditet.

Hur tycker ni att jag ska göra?
    ´

Kan vara foglossning du har, men som sagt även växtvärk. Livmodern växer ju massa nu.
    Har själv foglossning, och har mest ont i ryggen när jag ligger ner i sängen. Svårt att vända mig ordentligt. När jag sitter mkt får jag ont också, samt går i trappor.
    Du får försöka med stödbälte eller kudde o ta kontakt med din BM, så kanske hon kan hjälpa dig vidare till sjukgymnast isåfall.
    Är nästan i samma sits som du. Har en anställning till 31/12, men ska ha 15/12. Men jag har varit ärlig o berättat detta för min chef. Och hon tog det positivt, inga sura miner. Så berätta gärna nu att du är gravid, eller iaf om en månad. Så tror jag dem förstår dig. Vad ska dem säga liksom? Kan ju inte bli sura för det.,. Sånt händer ju! Helt normalt Skrattande Eller dem vet om att du är gravid, men du vet inte om du behöver sjukskriva dig nu? Eller har du berättat att du är gravid eller är det sjukskrivningen som du är orolig för? Förstod inte riktigt Tungan ute 

Kram
  • s89

Hej alla goa o glada!! Skrattande

En fråga till er.

Jag har känt att det vibrerar o skakar till lite i magen ibland. Undrar vad detta kan vara...Någon som känt likadant? Glad Funderar på om det är bebisen som vänder på sig eller om det är hicka. Är ju inte ofta, men ibland så vibbar det ordentligt.. hehe.

Kram 

• s89
    ondar skrev 2010-08-04 18:31:01 följande:
    Varning för gnäll

Har vart på världens sämsta humör idag på jobbet. Kom över mig så fort jag kom in på kontoret och mötte kvinnan som dagligen bokstavligen hackar på mig för att min mage är SÅÅÅÅ LITEN!!! OCh gärna några hångarv därefter.
    Från landet hon kommer är de väldigt smala allihop så är inte alls konstigt om hon är van vid att alla ser ut som elefanter vid 5e månaden. Men nu är vi faktiskt olika från person till person och dessutom är inte min mage speciellt liten*morr*
    Det har gått så långt att jag försöker dölja magen när ja ser henne för att jag inte orkar mer.
    Har sagt åt henne tusen gånger men hon lyssnar inte. Bara hånskrattar o fortsätter tala om för alla som lyssnar hur min mage ser ut osv.
    O är det inte magen någon kommenterar så är det något annat, att det inte alls är säkert att bebis kommer den 7dec som beräknat (som om jag är en idiot o inte fattar det själv), att ja e korkad som undviker vissa saker för att bla bla bla minsann har femtio *överdriver* friska barn och hon gjorde minsann det under sin grav.  m.m.

Varför kan vi inte få sköta oss själva?

ALLA har en åsikt om allting, allt från en vårdtagares hårfrisörska till anhöriga osv. Varför kunde inte magen vart så liten att den gick att dölja istället så jag slapp idioterna. Jag längtar tills jag kan gå hem och vara hemma med min bebis och sen hoppas jag att jag kan jobba nån annanstans efter ett halvår/år när det e dags o gå ut igen..
    Fy vilken hemsk människa som beter sig så! Demon
    Så får man bara inte bli behandlad.. Tänk om du hade sagt till henne o klagat på hur smal hon är osv.
    Hade hon nog inte gillat.
    Finns tyvärr elaka människor överallt, bara att försöka skita i. Förstår att det inte är lätt på en arbetsplats, men finns det ingen ansvarig som du kan ta upp problemet med?
    Hon måste ju må dåligt själv när hon håller på så..
    Håller med, alla tycker o tänker olika, men man får absolut inte göra någon illa o såra någon!!
    Inte vuxet någonstans!
    Försök att inte bry dig, tror du är jättefin som du är! Glad Skönt att slippa dem sen när du ska hem, då får du söka annat under tiden,.

Kram 
  • s89
    Luna02 skrev 2010-08-04 22:27:59 följande:
    Jag är mest orolig att dem ska kommer på en anledningen att avskeda mig eftersom jag har en provanställning till september, men behöver man ens berätta?

Jag vill ju jobba allt jag kan och vill inte sjukskriva mig alls och eftersom jag har en sån snäll sambo som lämnar mig och hämtar mig varje dag så känns det bra plus att jag har inte ont nånstans förutom ryggen som sagt som verkligen dödar mig alls känns så tungt nu även om jag bara har gått upp från 53 kg till 55 kg sedan jag blev gravid och jag är i v.21 nu.
    Nej men säg inget då om du inte känner att du ska vara sjukskriven för något. Kanske onödigt om du har provanställning.
    Men tänkte ifall du skulle ha ont i ryggen tex o bli sjukskriven. Då måste du ju tala om de. Men sålänge du inte har några problem så behöver du ju inte säga något Glad 

Kram godnatt 
  • s89
    Onebiglove skrev 2010-08-05 11:27:43 följande:

Hallå!

Jag är i v 22+1 å jag har gått upp 2 kilo å jag väntar tvillingar åxå.. Gravid

Ååh grattis till tvillingar... Kul! Jag är själv tvilling o kan lova.. det är superkul!! har en tvillingbror!Skrattande
  • s89

Hjälp vad rädd jag blev!

Var på toa nyss o trosan var det en droppe blod (inte så mkt) ,, Undrade vad sjutton denna kommer ifrån?
    Men sen har jag en rätt stor spricka i ljumsken typ. Har kliat upp en liten spricka där. Läkaren kollade på det sist jag var där, så hon sa att det är torrt, smörja smörja smörja med mjukgörande..
    Blev genast lättad.
    Men samtidigt tänkte jag, skulle det vara missfall, så blöder man väl massa?

Kram till er. 

• s89

Momalicious: Ja det stämmer. Finns massa olika anledningar. Men tror som du att antingen torra slemhinnor eller sprickan.
    Men nu är det bra :) Blöder inget nu.
    Ja jag är också sugen på frukt o grönt.,.=) Testar typ allt känns det som.. hihiSkrattande Men det är nyttigt!
    Ååh vad spännande.. Lycka till!! Glad 
    Vad tror ni själva? Flicka eller pojk?

Lycka till !!

KramGravid 

• s89
    Momalicious skrev 2010-08-06 15:59:25 följande:
    Hehe, det gick fint! Bebis såg perfekt ut sa hon, och h*n var väldigt kissenödig eftersom blåsan var jättefull. Sen kissade h*n mitt under undersökningen hihi. En riktig snygging!
    Blev bakåtflyttad en dag så nytt BF är 30/12 och jag är alltså i vecka 19+0 idag istället! Filmade lite under undersökningen och så, så ska försöka lägga upp det på youtube sen så kan jag länka. Men bebis var väldigt envis och ville inte lägga sig så bra för en pose. 

Hon vågade inte gissa på kön heller, "för det är så svårt att se". My ass att det är, men men. Hon filmade mellan benen också, och vi såg inget som såg ut som en kille men inget som tydde på tjej heller så vi vet inte haha. Men vi har ju bokat könsbestämmande till den 7 september!

Efter vi varit på NÄL så åkte vi till H&M och så köpte vi en hel del bebiskläder och även ett par mammajeans till mig. UNDERBART! De första jag hittade satt som en smäck. Varför gör de inte såhär bekväma jeans till icke-gravida! Dessa vill jag aldrig ta av mig Ska lägga upp bilder på kläderna och bebis sen! 
    Underbart! Grattis, skönt att allt var bra! Skrattande
  • s89
    we wish for a baby skrev 2010-08-10 22:35:09 följande:
    Hej tjejer!

Jag finns forfarande kvar vid sidan av, kommer följa er tills era små bebisar kommer en efter en :)
    På måndag är de dags för ett nytt försök får tillbaka ett 5dagars odlat embryo då som jag hoppas vill stanna kvar hos oss, en maj bebis!
    De är roligt att föla er resa mot de slutgiltiga målet, finns här i bakgrunden & hejjar på er!

Ha det bäst!
    Håller tummarna för en majbebis!!! {#emotions_dlg.flower}
  • s89
    we wish for a baby skrev 2010-08-24 14:35:33 följande:
    Hej tjejer!
    Härligt att se att går bra för er!

Jag är på banan igen nu med BF 2 Maj -11
    Lite tidigt än men jag ska göra som sist njuta av var dag jag får!

Kram Kram
    Åååh grattis grattis! Hoppas allt går bra! Skrattande

Kram
  • s89
    Karttikeya skrev 2010-08-24 14:47:33 följande:
    Hej hå hej hå.. Förkylningen sitter kvar benhårt i min kropp! Obestämd Hostar iaf inte som att jag ska spy upp lungorna om mornarna längre, skönt det!

Känner mig lite deppig.. Börjar få prestationsångest av skolan och är inte ett dugg motiverad till att plugga.. Ett plus i kanten är iaf att jag inte gått upp något på MASSOR av veckor.. Stårt fortfarande bara på +4kg sedan inskrivning. Och jag kan inte säga att jag kämpar för att behålla det så, haha.. Äter det jag vill men tänker på att inte äta godis på veckorna. Det går oftast jättebra.

Nu ska jag se på True blood (som eg. är helt värdelös) och sedan ska jag plugga vidare. Puss på er <3
    Duktiga du! Kämpa på! Glad Du klarar det..
    Kram!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)