Inlägg från: Sandragumman |Visa alla inlägg
  • Sandragumman

December Bebis 2010 :)

har oxå varit och handlat massa kläder idag samt en liten body bara för att få köpa nå:P

• Sandragumman
    Luna02 skrev 2010-08-03 13:22:04 följande:
    Hej igen!

Det här kanske låter dumt men hur vet man att det är bebisen som rör sig?
    jag känner mest på kvällarna när jag ligger still som bubblor inne i magen svårt att förklara.

Nu när jag jobbar för fullt skulle jag vilja veta vart ni köper er stödbälte för själv sitter jag ner hela tiden och får så ont i ryggen
    Dom sa åt mig att de oftast känns som när de bubblar i magen av gaser, fast om de är bebisen så kommer de inga "pipande/gurglande" ljud.... men inom sin tid så vet du själv om de var bebisen du kände när du börjar känna mera så att säga.... då får man de som bekräftat....

Är de första? vilken vecka är du i?
  • Sandragumman
    ludicrous skrev 2010-08-03 17:55:11 följande:
    Både jag och sambon tyckte oss kunna se att det är en liten pojke som kommer kika ut sen :) först såg jag men ville inte säga nått eftersom sambon inte ville veta, men efter några minuter sa även han " såg du pungen!!?" såvi blir förvånade om det kommer ut en tös :)
    hahahahprecis så var de för oss oxå.... får väl se sen då om vi är experter för BM ville inte avslöja nå eftersom sambon inte ville veta..... hahahah
  • Sandragumman
    Stefanie skrev 2010-08-04 23:30:52 följande:
    Jag känner igen det där med folk som ska upplysa en om att man förstör sitt liv när man skaffar barn. Jag är ju "bara" 23 år och det finns så mycket saker jag borde göra innan man skaffar barn och låter livet ta slut.
    Surast blev jag här om dagen när jag fick höra att min pappas tjej pratat om att jag skaffar alldeles för tidigt med min syrra. Dessutom måste det väl vara upp till var och en att bestämma vad som känns mest värt. Det finns ingenting jag vill göra som jag inte kommer att kunna göra som mamma. Sån är jag.

äääää jag var 21 med första och folk sa samma sak till mig, men jag kontrade med att jag ör ung och orkar en massa saker och mer saker som man kanske inte orkar på samma sätt när man blir äldre och i och med att jag är ung så har jag all tid i världen att leva sen när barnet blivit större och klarar sig själv....
    jag själv har ganska unga föräldrar och se lever nu, pappa for till norge och jobbade nu då han inte behöver "tänka" på mig och komma hem på eftermiddagarna och ta hand om mig! så han gör sakerna nu istälet för när han vafr ung, och han tycker de är kätte roligt!

så jag gör väl desammaFlört 
  • Sandragumman
    Momalicious skrev 2010-08-08 18:02:20 följande:
    IKEA var vidrigt idag. En miljard människor, åskvarmt och jag som den gravida kvinna jag är blev bara irriterad och genomsvettig. Vi tog nedervåningen och kollade på bebissakerna och köpte lite nödvändigheter innan jag gav upp och gick ut i bilen och satte på AC:n. I ärlighetens namn längtar jag tills det blir svalare så jag orkar med, för puh vad jobbigt det var!

Kände förresten på de där tvättlapparna i frotté som finns på IKEA. Nån som har erfarenhet av dom? Tyckte de kändes skitäckliga och hårda och hemska, men de kanske blir bättre efter man tvättat dom några gånger? Får se om jag hittar nåt liknande på Ullared som känns bättre när vi åker dit, för då blir det nog det istället. Annars kan man ju köpa ett paket på IKEA och testa, kostar ju i princip ingenting! 
    Jag hade dom med första barnet och tyckte de var bra...
    Fast jag använde de mest som "kräk" lapp å inte i rumpan så mycket, men nu när vi haft slut servetter hemma har jag använt dem i lill baken å de fugerade fint....
  • Sandragumman

Ja de är ju inte dyrt och annars så passar de utmärkt till andra saker om man skulle vara missnöjd med dem till lill rumpan....

• Sandragumman
    linn78 skrev 2010-08-12 20:28:00 följande:
    lill-fisen bara sparkar och sparkar, det går inte långa stunder utan att jag kan känna honom under dagen faktiskt. Himla mysigt men nu börjar han bli stark i benen så det känns rejält när man får en kick under revbenen....

Det är fortfarande lång tid kvar men vi har faktiskt verkliga problem ang namn. Det finns i stort sett inget namn som båda gillar. Hur ska man göra om man inte hittar något namn som båda godkänner? Dra lott är ju inte heller så kul, stackars den som förlorar och blir tvungen att gå med på ett namn som man egentligen tycker är skitfultRynkar på näsan  Några förslag på hur man kan göra om man inte är överens? Suck såna problem hade vi inte sist....
    vi har samma namn problem, tjej namnet är väl ganska klart men om de blir en pojke verkar vi inte kunna komma överens.....
    Vi Har funderat på Baltazar ochrycker på axlarna båda två,  men jag känner mig lite osäker och vet inte riktigt!

Såååå jag är oxå tacksam av förslag hur man ska kunna hitta rätt halvvägs med sambon
  • Sandragumman

hahaha ja baltazar hade varit roligt pga att jag har enCasper sen tidigare (Casper, Melker och Baltazar) säger dom ju att de 3 visemännen hette..... hahahaha
    Nu finns de inte en uns religöst elelr nå i oss men bara för skojs skull för en Melker kommer de då inte bli!
    men de är ganska stort,hårt, och mäktigt samt dominerande namn tycker jag där av osäkerheten, men ju mer jag tänker på de så  blir de bättre iaf och sambon är väl ganska nöjd med det namnet och får han inte de namnet så vill han ha Herman om de nu blir en kille då vill säga.....

men jag säger bara HERMAN??......det är då inte min stil i så fall i andra namn

• Sandragumman
    NhjärtaD skrev 2010-08-12 20:40:46 följande:

Vi har med problem med killnamn....

Zack & Silas är två vi har....

oj de var intressanta båda två...... hade lätt kunna tänka mig dom men tror inte de är min sambos stil....
    men kan ni inte ta båda? för och mellan namn??
  • Sandragumman
    linn78 skrev 2010-08-12 20:45:07 följande:
    hehe, Herman är MIN gammalmorfar. Det skulle jag också kunna tänka mej i andranamn=)
    NhjärtaD skrev 2010-08-12 20:40:46 följande:

Vi har med problem med killnamn....

Zack & Silas är två vi har....

Fina namn dom med, korta och bra! Silas gillar jag mycket men för nån anledning tänker jag på en katt? Vet inte ens nån katt som heter så, jätteknepigt...
    hahahah var lustigt att båda namnen fanns i era släkten
Svar på tråden December Bebis 2010 :)