• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Jessika82

Jag kommer inte heller ta reda på könet. gjorde inte det med förra och jag hade rätt.. jag trodde pojke och det blev en pojke....

• Momalicious
    AnnaCL skrev 2010-04-22 20:56:53 följande:
    Vi har bestämt oss för att inte ta reda på könet, även om det är svårt att hålla sig. Jag valde den närmaste BM, kändes skönt när det väl var gjort.
    Ja, jag tror jag ska göra det också. Då blir det lättare för sambon att komma ifrån jobbet och vara med på viktiga grejer med. 
    Får ta mig i kragen och ringa dit snart. Imorgon kanske. Har dock en fullspäckad dag så det kanske blir på måndag när jag har en kort dag.
    Nu blir det att lägga sig i soffan med sambon och mysa till en film, är helt död så kommer garanterat slockna innan den ens börjat ;) Sov gott tjejer!
  • Småstadsbönan
    Stoce skrev 2010-04-22 20:21:02 följande:
    Hej damer! Tänkte höra med er, tränar/motionerar ni nu? Jag har precis varit ute på promenad i härliga vädret, och ska nog börja gå på styrketräning igen. Funderar på att börja simma också.
    Jag joggar tre gånger i veckan, och BM brukar rekomendera att inte börja med något nytt tyngre som kroppen inte är van vid, simma säger dom är helt ok. Det är dom rkomendationer jag har fått iaf.
  • abeata

Ojoj, det skrivs så mycket i den här tråden att allt jag hinner på kvällarna är att läsa ikapp! Kul att vi är så många! Grattis alla ni som sett små hjärtan slå redan och välkomna alla ni nya!

Jag har gått fem fulla veckor idag. Känns bra!
    Brösten är lite svullna och magen är jätteuppsvälld! Kunde inte knäppa byxorna imorse! Vart ska detta sluta?? {#lang_emotions_surprised} Är lite hungrigare än vanligt och lite kissnödigare än vanligt, men också törstigare än vanligt, eller inbillar jag mig bara?

Hur som helst inga symptom som ger mig några som helst besvär. Känner mig för det mesta som vanligt.

Nu håller vi tummarna för problemfria graviditeter och många friska små decemberbebisar!

• FrodaFröjd
    Licebe skrev 2010-04-22 20:35:28 följande:
    Grattis!!Vilken vecka är du i då?Har du några symtom?
    jag vet inte riktigt viljet vecka jag är i men här på fl visar det 5+3
    så det blev bf 18e dec.
    Vill inte ringa bm än, har inte riktigt tid att springa där än ;)

Lite mensverk, lite lite illmående, men mår oförskämt bra det är skönt  ;)
    Hoppas det håller i sig=)
  • Momalicious
    abeata skrev 2010-04-22 21:39:33 följande:
    Ojoj, det skrivs så mycket i den här tråden att allt jag hinner på kvällarna är att läsa ikapp! Kul att vi är så många! Grattis alla ni som sett små hjärtan slå redan och välkomna alla ni nya! Jag har gått fem fulla veckor idag. Känns bra! Brösten är lite svullna och magen är jätteuppsvälld! Kunde inte knäppa byxorna imorse! Vart ska detta sluta??  Är lite hungrigare än vanligt och lite kissnödigare än vanligt, men också törstigare än vanligt, eller inbillar jag mig bara? Hur som helst inga symptom som ger mig några som helst besvär. Känner mig för det mesta som vanligt. Nu håller vi tummarna för problemfria graviditeter och många friska små decemberbebisar!
    Jag är också törstigare än vanligt. Skulle kunna dricka dygnet runt utan att vara nöjd tror jag
  • Minifer

FrodaFröjd: Grattiiiiiiiiiiis!!! :D:D:D

AnnaCL: Eftersom vi har en pojke så hade det ju varit kul med en av varje. Men det hade varit kul med en kille till också. Spelar verkligen ingen roll, men märker att jag har en tendens att bara föreslå flicknamn och kalla bebben för hon. Hmm. Vet inte =)

Momalicious: ta det som ligger närmst ;)

• ÄlskarMina
    AnnaCL skrev 2010-04-22 20:34:26 följande:
    Vad tror ni och har på känn, vad har ni där inne, är det en pojke eller flicka? Har ni något ni hellre önskar om ni verkligen känner efter?
    Jag tror ingenting änsålänge..men hoppas lite på en pojke denna gång då jag redan har en tjej. Men såklart det skulle vara mysigt med en liten tjej till..är ju en flickmamma och har varit det i 6år snart så visst skulle det bli en "omställning" med en pojke. 
    Sambon vill ha ett barn som han säger-spelar ingen roll alltså för han. Blir hans första så för han är detta extra spännande.
    Shit alltså vad illamåendet har tagit fart! {#lang_emotions_throwup} Usch!!! Började för några kvällar sen och har smygit sig på. Igår kväll trodde jag att jag skulle spy i soffan men det gick över. Nu imorse har jag gått och klökts när jag fixat frukost. Sen till råga på allt nyste Nova och det kom massa (ja ni vet)..bläää! Fick bara ge henne pappret och gå därifrån..
    ·¨`*·.¸¸.*Nova juni-04, Pyret dec-10*.¸¸.·*¨`·
  • litenskatt

Hihi, vi trodde vi väntade pojkar båda två förra gångerna!! Det var flickor!! Snacka om att jag svävade på rosa moln :D Denna gången tror vi pojke igen *skrattar* {#lang_emotions_gravid}

• Karttikeya
    Licebe skrev 2010-04-22 20:39:14 följande:
    Den 20:e maj blir mitt första besök=)Får man se bebisen då?
    Nja, det tror jag nog inte. Jag pratade iaf bara om vikt, alkohol/rökning/droger osv. Och tog det där provet. Nästa gång är det fler prover som ska tas och en vecka efter det träffar jag läkaren för en utvärdering. Min BM sa att ibland gör dom ett VUL då, men det är inte säkert :)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)