• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • skogsbollen

Hej tjejer (inga killar här va? ;)

Hoppar in här, även om jag ännu har lite svårt att fatta att det är en liten därinne... och då är det ändå andra barnet (har en son, född i september-08.).

Plussade i söndags, men kände såväl igen det diffusa illamåendet från första grav, så jag var 99% säker redan innan jag testade.
    Inte helt säker på BF dock, men kan tänka mig det blir någon gång runt jul :)

• FrodaFröjd
    skogsbollen skrev 2010-04-23 09:13:59 följande:
    Hej tjejer (inga killar här va? ;)Hoppar in här, även om jag ännu har lite svårt att fatta att det är en liten därinne... och då är det ändå andra barnet (har en son, född i september-08.).Plussade i söndags, men kände såväl igen det diffusa illamåendet från första grav, så jag var 99% säker redan innan jag testade.Inte helt säker på BF dock, men kan tänka mig det blir någon gång runt jul :)
    välkommen.
    jag har en dotter, 08 :) fast hon är född i jag så hinner ju nästan bli tre år innan bebben kikar ut=)
  • Småstadsbönan

Jag har haft rätt båda gångerna första så var jag 100% säker jag tittade inte änns vad det var för kön när jag fick upp henne på magen men andra gången trodde jag på en pojke men kände mig inte riktigt säker, denna gången har jag inte en blekaste vem det är som bor i magen.

• linn78
    Hej tjejer (inga killar här va? ;)Hoppar in här, även om jag ännu har lite svårt att fatta att det är en liten därinne... och då är det ändå andra barnet (har en son, född i september-08.).Plussade i söndags, men kände såväl igen det diffusa illamåendet från första grav, så jag var 99% säker redan innan jag testade.Inte helt säker på BF dock, men kan tänka mig det blir någon gång runt jul :)
    grattis!!
    Jag har också en son född sept -08 sen innan!
  • Jerseygirl

Min lillkille är född aug 08! Så där 2,5år verkar vara många som prickat in.

Min syster och jag har 2år emellan oss och har haft superkul under uppväxten och är väldigt nära varann nu så jag vill gärna ha barn med ungefär det intervallet. Sen gick det inte lika lätt att få till 2an som jag trodde och det blev närmare 2,5 än 2 men jag är superglad ändå!
    Jag har funderat mycket på vilket kön jag skulle vilja ha om man fick önska, och visst hade det varit kul med en liten tjej men har inte två av samma sort mer glädje av varann? Jag har bara en syster själv så jag har liksom inbillat mig att det är så men det kanske inte alls stämmer...

Vad tror ni som redan har flera barn eller själv vuxit upp med syskon?

• Minifer
    Hej tjejer (inga killar här va? ;) Hoppar in här, även om jag ännu har lite svårt att fatta att det är en liten därinne... och då är det ändå andra barnet (har en son, född i september-08.). Plussade i söndags, men kände såväl igen det diffusa illamåendet från första grav, så jag var 99% säker redan innan jag testade. Inte helt säker på BF dock, men kan tänka mig det blir någon gång runt jul :)
    Hej! Grattis och välkommen! =)

Vi har en sep-09 sen innan, så prickar samma månad iaf , haha
  • skogsbollen

Kul med såna här trådar. Man känner direkt gemenskap med alla. Tack för välkomnandet

Vår tanke var väl eg att vänta tills efter sommaren med att skaffa syskon till grabben. Samtidigt vet man att sånt inte går att planera. Tog oss 5 mån att få till första barnet, vilket väl få anses vara ganska snabbt ändå, så vi tänkte som så många andra att "blir det så blir det", vilket det blev, på första försöket.
    Överlyckling över att det gick så lätt med tanke på att man inte är nån ungdom längre (35 år). Dessutom kan man aldrig ta för givet att allt går hela vägen, så nu håller vi tummar och tår för att det blir en liten julklapp till familjen.

Jerseygirl:
    Jag har en syster som är 3 år och 1 mån äldre än mig och det har nog varit lite på gränsen till för mycket i åldersskillnad när det gäller att ha skojigt ihop. Visst, det är klart vi har lekt ibland, men när vi blev äldre, 9 och 12 år, så var jag mest "barnslig" i syrrans ögon :)

• andypandyy

Hej! Jag skulle gärna vilja vara med här! Enligt fl:s graviditetsuträknare har jag bf den 28 december! Det blir andra barnet för mig, dottern är född i september 08. Hemma och vabbar idag. Har fått tid för vul den 31 maj, ska bli så spännande! Har inte mkt symptom ännu... Med dottern mådde jag illa och kräktes halva graviditeten, riktigt jobbigt! Så jag vet vad jag har att se fram emot! Kul att följas åt såhär! Jag och en kompis blev gravida med två dagars mellanrum förra gången så då hade jag henne att prata med under hela graviditeten så känner mig lite ensam den här gången... 

• ÄlskarMina

Vad äta när man mår illa?? Är hungrig men har bara ätit ett päron till lunch som var otroligt gott och läskande. Men kan inte komma på vad man är sugen på? Tycker allt man kommer på låter äckligt och man mår illa bara av att tänka på vissa saker..

Tips på god mat som passar en illamående gravid?
    ·¨`*·.¸¸.*Nova juni-04, Pyret dec-10*.¸¸.·*¨`·
  • MajMamman08

Jag skulle inte säga nej om vi fick en liten tjej då vi har en son nu!! Vi tänker nog att ta reda på barnets kön,dels för att vi inte gjorde de med första barnet och sen för jag e så nyfiken och att man kan planera lite mer

ÄlskarNova skrev 2010-04-23 13:08:33 följande:
    Vad äta när man mår illa?? Är hungrig men har bara ätit ett päron till lunch som var otroligt gott och läskande. Men kan inte komma på vad man är sugen på? Tycker allt man kommer på låter äckligt och man mår illa bara av att tänka på vissa saker.. Tips på god mat som passar en illamående gravid?
    ja de efterlyser jag med,inget smakar ju bra nu,inte suger på något o blir man de så mår man ju typ ännu mer illa efter första tuggan!!! E sjukt hungrig hela tiden men kan knappt äta nånting förrän jag mår illa!!

SEN UNDRAR JAG OM DET ÄR FARLIGT ATT SOLA SOLARIUM NU SÅ TIDIGT I GRAVIDITETEN???
Svar på tråden December Bebis 2010 :)