• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • MalakiW

Hej,
    Kastar mig in i denna tråd - hoppas det är ok! Befinner mig i v 7 +5 och har symptom som försvinner och kommer tillbaka om vart annat (känner igen mig idig Emelle!)... Just nu nojar jag för att jag fått lite bruna flytningar. suck. Nervknippe deluxe - det är jag det!

ha en trevlig kväll alla!

• Saliva123
    Licebe
    Jag har också första tid den 20:e!
    abeata
    Heter du Beata? Det gör min dotter och det är så sällan jag ser andra som gör det!
    Jerseygirl
    Har också barn fött aug 08, som sagt 2,5 år.. Tror inte man har mer glädje av syskon av samma kön. Beror kanske på om man som förälder försöker göra skillnad på kön och uppmuntra den ena till vissa saker och den andra till andra, men annars tror jag man har lika mycket gemensamt och lika kul ihop!
    ÄlskarNova
    Fil och flingor brukar funka för mig, men vissa dagar är det fasen inte lätt!
    Momalicious
    haha! Sådär var jag förra veckan! Glupsk och manisk
    Vaknade natten till torsdag med så JÄÄÄVLA ont i magen. Blev orolig först att det skulle vara något med bebis, men tror att jag måste ha ätit något dåligt. Kräktes efter en stund i fosterställning på badrumsgolvet, och sedan (ursäkta alla illamående ) var det som att öppna en kran bak... Sedan lyckades jag somna med en krampande mage och vaknade på morgonen och mådde fint i magen, men med ett nytt illamående. Min egen tolkning är att jag fått i mig något dåligt, och sedan har gravidillamåendet slagit till. Vill inte längre ha kaffe, mörk choklad och lite annat gott tyvärr. Känner mig sjösjuk och långsam och sjukt trött. Min kille är dessutom borta hela helgen så jag ska försöka hitta på saker så att jag ska orka. Peppar peppar så känns det bättre ikväll! Hoppas det håller i sig!
    Härligt att det är en sådan aktiv tråd tycker jag! 
  • Minifer

Hej MalakiW, Välkommen och hurra hurra för din nya mag-gäst! :)

Waaaah, jag sitter och går igenom tradera efter klänningar att ev kunna använda med mage. VARFÖR är alltid de snyggaste fel storlek? SÅ deprimerande =( HIhi

• MalakiW
    Minifer skrev 2010-04-23 21:15:12 följande:
    Hej MalakiW, Välkommen och hurra hurra för din nya mag-gäst! :)Waaaah, jag sitter och går igenom tradera efter klänningar att ev kunna använda med mage. VARFÖR är alltid de snyggaste fel storlek? SÅ deprimerande =( HIhi
    hej minifer :D
    tack för välkomnandet! Känns härligt att ha en mag-gäst! Jag har inte unnat mig att titta än på kläder - nojjar mig än så länge för att allt ska gå bra, men jag jobbar på det ;). Men visst är det plågsamt när de snyggaste kläderna är fel storlek! kram!
  • Minifer
    MalakiW skrev 2010-04-23 21:21:37 följande:
    hej minifer :D tack för välkomnandet! Känns härligt att ha en mag-gäst! Jag har inte unnat mig att titta än på kläder - nojjar mig än så länge för att allt ska gå bra, men jag jobbar på det ;). Men visst är det plågsamt när de snyggaste kläderna är fel storlek! kram!
    jag är snitsig nog att kika på kläder man kan ha som ickegravid också ;) Jag är i total förnekelse om att jag har något i magen nu, hahaha!  Mycket tunikor skurna under bysten :D
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-04-23 21:23:36 följande:
    jag är snitsig nog att kika på kläder man kan ha som ickegravid också ;) Jag är i total förnekelse om att jag har något i magen nu, hahaha!  Mycket tunikor skurna under bysten :D
    ah smart! :D. Tänkte inte på det! Det låter som att tunikor med skurning under bysten är ngt att satsa på. Har helt kommit av mig vad det gäller klädinköp eftersom man inte vet hur "stor" man kommer att bli... ;D
  • Minifer
    MalakiW skrev 2010-04-23 21:30:29 följande:
    ah smart! :D. Tänkte inte på det! Det låter som att tunikor med skurning under bysten är ngt att satsa på. Har helt kommit av mig vad det gäller klädinköp eftersom man inte vet hur "stor" man kommer att bli... ;D
    det som är viktigast att tänka på (upptäckte jag när jag växte ur min brudklänning sisådär två veckor innan bröllopet) är att se till att ha flexibel söm under bysten, eller resår. Hela bröstkorgen utvidgas (plus brösten naturligtvis, hihi). Jag gick från 75 runtom till 85 sist. På indiska och Hm finns linneklänningar (alltså som långa linnen, inte tyget lin) somvar toppen att ha sist! Jag har en svartrandig på gravidbilderna på första sidan i mitt galleri om du vill kolla! Annars körde jag mycket vida grejer och knyta band under bysten (som där jag har svart tunika med rött band) Strech is da shit =)
  • Jerseygirl

Jag hoppas på en varm maj! I ett anfall av total förnekelse köpte jag en sommarklänning i rak modell... märkligt. {#lang_emotions_gravid} Kommer inte kunna ha den en dag efter vecka tolv skulle jag tro, även om jag tog den en storlek större än vad jag brukar ha. Men den var väldigt söt och somrig...{#lang_emotions_flower}

Men, men alla sätt att bearbeta måste provas.

Måste bara berätta: min gynekologs sköterska säger inte att jag är gravid utan "i omständigheter" visst är det gulligt.{#lang_emotions_heart}

• 3 barns mamma84
    Minifer skrev 2010-04-23 21:42:27 följande:
    det som är viktigast att tänka på (upptäckte jag när jag växte ur min brudklänning sisådär två veckor innan bröllopet) är att se till att ha flexibel söm under bysten, eller resår. Hela bröstkorgen utvidgas (plus brösten naturligtvis, hihi). Jag gick från 75 runtom till 85 sist. På indiska och Hm finns linneklänningar (alltså som långa linnen, inte tyget lin) somvar toppen att ha sist! Jag har en svartrandig på gravidbilderna på första sidan i mitt galleri om du vill kolla! Annars körde jag mycket vida grejer och knyta band under bysten (som där jag har svart tunika med rött band) Strech is da shit =)
    skrattar jag som gifter mig i okt haha och i dec kommer bebisen jag kommer inte komma in i min kläning
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • Minifer
    Jerseygirl skrev 2010-04-23 21:48:51 följande:
    Jag hoppas på en varm maj! I ett anfall av total förnekelse köpte jag en sommarklänning i rak modell... märkligt.  Kommer inte kunna ha den en dag efter vecka tolv skulle jag tro, även om jag tog den en storlek större än vad jag brukar ha. Men den var väldigt söt och somrig... Men, men alla sätt att bearbeta måste provas. Måste bara berätta: min gynekologs sköterska säger inte att jag är gravid utan "i omständigheter" visst är det gulligt.
    äh, du kommer ju inte vara gravid restan av livet
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-23 21:50:47 följande:
    skrattar jag som gifter mig i okt haha och i dec kommer bebisen jag kommer inte komma in i min kläning
    ooh gör du, grattis!! du behöver nog en rejäl då ja=) ahr du skaffat klänning redan?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)