• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Momalicious

Jag verkar ha tur som inte lider av illamående i någon större utsträckning (än *peppar peppar*). Mitt första "riktiga" illamående var i morse. Kom jätteplötsligt när jag stod och sminkade mig och jag var tvungen att sätta mig på badkarskanten för jag trodde jag skulle spy. Men fick sitta där en stund och andas bort det värsta. Sen mådde jag bara lite illa i några timmar efter.

Just nu är det den jäkla tröttheten som är sjukt störande. I natt fick jag i alla fall sova och det var ju skönt, men idag är jag ÄNNU mer trött. Mina armar känns förlamade nästan. 
    Hoppas alla får en trevlig fredagskväll, jag och mannen ska äta räkor ikväll! GOTT!
  • ÄlskarMina
    Momalicious skrev 2010-04-23 18:12:40 följande:
    Jag verkar ha tur som inte lider av illamående i någon större utsträckning (än *peppar peppar*). Mitt första "riktiga" illamående var i morse. Kom jätteplötsligt när jag stod och sminkade mig och jag var tvungen att sätta mig på badkarskanten för jag trodde jag skulle spy. Men fick sitta där en stund och andas bort det värsta. Sen mådde jag bara lite illa i några timmar efter. Just nu är det den jäkla tröttheten som är sjukt störande. I natt fick jag i alla fall sova och det var ju skönt, men idag är jag ÄNNU mer trött. Mina armar känns förlamade nästan.  Hoppas alla får en trevlig fredagskväll, jag och mannen ska äta räkor ikväll! GOTT!
    Okej..kul med fredagsmys! Själv får jag kväljningar av att tänka på dina räkor..haha! Så det kan va! Själv blir det nog lite fralla med skinka på till kvällsmat..de andra två får äta pizza. hihi..
    Hoppas det blir bättre dagar för alla oss som mår illa! {#lang_emotions_sunny}
    ·¨`*·.¸¸.*Nova juni-04, Pyret dec-10*.¸¸.·*¨`·
  • Momalicious

Gick för sjutton inte att citera! Jag tänkte faktiskt skriva till i mitt föregående inlägg "hoppas att inte ni som är illamående sitter och hulkar framför datorn nu". Fast en fralla hade varit gott nu. Gud, jag är hungrig hela tiden nästan. Och sugen på allt. Min tankegång kan liksom vara "Oh, nu blev jag sugen på oliver. det går två sekunder. ÅH, CHIPS! det går en sekund. Nej förresten, apelsin vill jag ha. det går ytterligare några sekunder. SALTA PINNAR! några fler sekunder går och jag går och hämtar oliverna."

Totalt onormalt Nu blev jag för övrigt sugen på oliver
  • anits83

vill med ha oliver med vitlök i mums.. men här blir det bara koke korv med bröd..

hade en attack innan typ när alvedonen släppte och fick sån värk i magen så jag var tvungen att lägga mig i badkaret. sambon var inne och kollade och skratta åt mig och sa - så går det när man vill bli gravid.. så roligt nää  

• skogsbollen

@Emelle:

Förra graviditeten kände jag sådär oxå i början, dvs jag fick ganska många symptom ett tag, och sen var de som bortblåsta. Blev såklart jätteorolig (förstår din oro i synnerhet), men bara några dagar senare gjorde sig ömma bröst påminda igen :) Ganska märkligt egentligen att vi VILL må dåligt i de här fallen, haha.
    Förresten, efter att ha läst i pres-tråden så tror jag vi är från samma ställe, eller nästan iaf, fast jag flyttade därifrån -97.
    @2 barns mamma84:
    Tackar så mycket!
    Jag mår bra, ett diffust illamående bara och en del molvärk. Förra grav var oförskämt lättsam, så nu är jag rädd att jag får allt den här gången istället ;) men än så länge är allt fint. 
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-04-23 16:45:41 följande:
    Jag har VULtid den 3:e Maj.Sola solarium gör jag. Ingen fara för barnet. Senare i grav kan man ju täcka över mage/rygg för att skydda om man vill. Annars är det bara det här med pigment förändringar som man kan råka ut för. Det har jag aldrig gjort dock..
    åh va skönt o höra=) får hoppas ja inte får några pigment fläckar då=) i värsta fall får ja la ta lite BUS på kroppen E så himla blev så lite brun vill jag verkligen bli innan de e dax för o byta till bara ben
  • Ellans

Här är ni aktiva, man hinner inte ens med att läsa. Har man varit på jobbet och kommer hem så även fast man läst på morgonen så måste man gå 10 sidor bakåt eller något för att hänga med. Hehe... jag hinner inte alls med så jag tror jag skippar den här tråden ett tag. Kanske återkommer när det börjar på bli "Mer på riktigt" :)
    Men all lycka till allihopa!! :)

• Stoce

Idag inhandlades "åksjukearmband" på apoteket. Illamåendet har kommit som ett brev på posten. Det känns som att det gör inte så mycket, efter att ha sett hjärtat igår på VUL - allt är värt det!

Har svårt att äta frukost, lunchen går bra, men sedan framåt middagen så får jag knappt ner något. Äter kanske en fjärdedel av mina vanliga portioner, men det gör inte så mycket då jag är överviktig. Ska försöka att inte gå upp så mycket under graviditeten, om man nu klarar det

Tröttheten är fortfarande med mig hela tiden, samt ömma ömma ömma bröst!! Allt som leder till bebis är bra, det intalar jag mig! Det är ju övergående besvär

Ha nu en mysig helg allihopa!

• Emelle

Oj vad knasigt FL blev

Kan inte citera el något, men hoppas ni alla har en härlig Fredag kväll.
    Här är det obligatorisk chips och talang. = Barnen bestämmer!
    Dom gillar det ju, talang. Jag är måttligt road. Men tycker det är härligt att sitta och mysa allihopa

Skogsbollen-
    Nu måste jag ju lista ut om jag kan ha en aning om vem du är
    När har du BF?

Svar på tråden December Bebis 2010 :)