• linn78

December Bebis 2010 :)

Stoce skrev 2010-07-15 22:06:41 följande:
    Men så många pojkar det börjar bli
    Tror på att jag väntar en liten tjej, men säker kan man ju inte vara.

Måste höra med er, nu har vi ju kommit fram till att Algot är ett namn vi båda kan tänka oss, jag och sambon. Tjejnamn däremot är en annan sak. Satt och funderade här idag, och kom på att när jag var yngre ville jag att mina barn skulle heta Eira och Natanael. Det senare har jag släppt, men Eira kommer starkt nu. Vad tycker ni om det namnet? Jag börjar gilla det skarpt igen
    Eira är helt ok tycker jag. Inget jag skulle valt själv men det är fint ändå. Algot gillar jag. Jag vill ju att vår pojk ska heta Vilgot men gubben vägrar, han säger att det är det fulaste han nånsin hört... Så nu är vi ganska överens om Alonso. Det är typ det enda spanska namnet jag gillar. Och så låter det bra ihop med Axel (storebror).

Vad bra att allt har sett ut på era RUL idag! Mindre bra med bemötningen, en del skulle verkligen inte ha jobb där man träffar människor öht. Min bm på RUL var väl inte världens gladaste människa men hon förklarade allt och svarade på allt vi undrade så jag är nöjd ändå. Och har får vi TUL också så jag får ju se bebis igen.

Älskarnova: grattis till pojken!!
  • linn78
    ondar skrev 2010-07-16 11:03:15 följande:
    Började vid åtta att det värkte i magen, brukar ha ont ibland, som småhugg och eller molande värk men det här var som kraftig mensvärk. Jag slog ner lite på tempot ¨på jobbet men vid tio var det inte bättre så jag sjukskrev mig och åkte hem.
    Gör fortfarande ont så sitter i kö till sjukvårdsupplysningen nu. Mamma googlade åt mig när jag var på jobbet och man upplever ju att det ska va normalt även med den här smärtan enligt vad många skriver men orolig blir man ju ändå. Tycker dock att jag har känt bebis röra sig sen det började göra ont- men e inte helt säker. Och det blöder inte så det borde väl inte vara någon fara??
    Nu blir det vila resten av dagen iaf:(
    har du tagit nån värktablett? Går det över då så bör det inte vara någon fara. Du ska kanske lämna urinprov  för UVI, det ger ofta sammandragningar som symtom under grav. Hoppas det går över snart!!
  • linn78

Igår var jag på konsert med jobbet och såg Jack Wreeswijk, Mikael Wiehe och Anna Bergendahl. Det var utomhus i en slottspark, vädret var toppen och jätteskönt att sitta där och slappa. Märktes dock att det var en lång dag för jag kom knappt upp i morse fast att jag sovit gott hela natten.
    Lillfisen kickar som tusan nu så jag känner det utanpå magen trots att moderkakan är i framvägg, så himla mysigt på morgonen att ligga och känna efter en stund.
    Inatt ska jag jobba extra, sen är jag ledig till tisdag.

• linn78

Någon som redan nu har fixat med papper till HP? Min chef har semester och sen har jag inte tid hos bm förrän den 23 aug för att få dethära pappret som behövs från henne. Men jag tänkte om chefen och jag har allting färdigt till den 23 så skickar jag in direkt efter bm besöket. Sist hann det bli beviljat i tid så det hoppas jag på nu också.

• linn78
    Momalicious skrev 2010-07-20 02:18:59 följande:
    Det. Bara. Snurrar.

Kan inte sova för det snurra så mycket. Ursäkta ev felstavningar med jag ser inget. Telefonen rättar nog. Hur kan jag ha sån yrsel Av att ligga ner? Har testat olika ställnibgarv men det enda som funkar är att ställa mig upp. Suck!
    jag vaknade imorse och hela världen snurrade och det gick inte över. Lyckades gå på vingliga ben och lämna sonen på dagis, kändes inte alls kul att inte ha full kontroll. Jag skulle ändå in till sjukhuset med jobbet så jag ringde förlossningen och pratade med dom och dom tyckte att jag skulle ta mej till KK-akuten för ett blodtryck och snabb koll. Där skickade dom mej vidare till vanliga akuten för det var iaf inget som hade med gyn eller bebis att göra.
       På akuten tog dom en massa blodprov, urinprov, EKG och gjorde en massa balans övningar också. Men i slutändan hittades ingenting, alla prover var bra så jag fick åka hem igen efter 6 timmar. Dom trodde att det ev bara var en blandning av att druckit dåligt, lite lågt blodtryck och annan slags gravyrsel. Men yrseln satt i ca 10 timmar så det kändes inte alls bra. Men nu har jag fått en rejäl koll av allt möjligt iafFlört
       Men det jag skulle komma fram till efter allt detta var att yrseln konstigt nog släppte mer och mer efter att jag varit och skitit Skrikandes (ursäkta detaljerna), jag var nog lite förstoppad för nu har jag gått typ 3 ggr ikväll och efter varje gång har jag känt mig bättreSkrattande
    Hoppas linfröna hjälper dej!!=)
  • linn78

vi tog bort ena sidan på spjälisen och satte den intill vår sän, det fungerade perfekt i höjd till vår säng.  Vår säng är ca 5 cm högre men det var bara bra för när Axel började rulla runt i sängen så kom han liksom ändå inte ur sin egen säng. En liten glipa blev det mellan vår madrass och bebisens men vi la bara en filt där tror jag det var.

Ang namn så är det vårt stora problem, herregud det är 4 mån kvar och redan är vi riktiga ovänner om namn... Ja, vilka i-lands bekymmer man harTungan ute

Bebis slåss och bråkar i magen ungefär hela tiden så att han lever behöver jag inte bekymra mej om. När Jag var gravid med Axel så drömde jag att Henrik Larsson var pappa till honom och nu inatt drömde jag igen att det var en mörk man ( en neger alltså, får man skriva så?) som är pappa till nya bebben. Okänd pappa denna gång men ändå, mina gravidhormoner dras tydligen åt mörkhyade mänSkrattande

• linn78

fixade till mitt datum i bf listan och la till att det är en pojke. Vad många vi är som ska ha i december!! Jättekul!! Så spännande när vi kommer till mitten av nov och det börjar ploppa lite bebisar och att följa bf listan för att se vem som ev är nästa på tur!! Sen finns det ju alltid såna lustigkurrar som tränger sig i kön, hihiFlört

• linn78
    JS80 skrev 2010-07-24 14:25:25 följande:
    Vad tråkigt, och jobbigt, att inte känna sig nöjd med sitt UL.
    Vi sa till i början på undersökningen att vi gärna ville veta könet om hon såg något, och det gjorde hon.
    BM kändes väldigt nogrann och omsorgsfull, men jag blev lite nervös när hon ägnade ett bra tag åt att titta på hjärtat. Med en gång börjar ju tankarna snurra, "ser hon nåt konstigt eftersom hon tittar så länge?" Men strax därpå sa hon bara att "hjärtat får man alltid titta på ett tag".
    Det enda jag kommit på efteråt att hon inte sa något om var moderkakans placering. Spelar det någon roll?
    Fick du inget papper med därifrån? På mitt papper står bla lite olika längder på bebis lår, mage & huvud, moderkakans placering och grav längd mm
    Minifer skrev 2010-07-24 14:17:15 följande:
    oj vad det blir spammigt nu, sorry!!! Linn, vad gött att det funkade för er =) Vi får nog köpa en Gulliver till helt enkelt! :)
    Ja, det funkar fint. Jag har för mej att vi band fast spjälisens ben med vårt sängben så den inte åkte iväg. Eller använde vi kanske en skruv-tving? Ja, jag kommer inte riktigt ihåg, med det går att lösa iaf. Men varför måste du köpa en till säng?
  • linn78
    Minifer skrev 2010-07-24 16:21:55 följande:
    Därför att storebrorsan helst ska börja sova i sin egen spjälis =) Han kommer ju bara vara 14-15 månader =)
    ahh! fast vår kille fick en växasäng vid 17-18 mån. Om er son inte sover själv ännu så kan ju en sådan vara en  idé. Axel sover mycket bättre om natten i växasängen och så kommer han själv in på morgonen när han vaknar och kryper ner och myser lite. Med spjälisen stod han ju bara och skrek och då var jag tvungen att gå upp. Han sov de flesta nätter i vår säng innan han fick en växasäng och eget rum.
  • linn78
    Momalicious skrev 2010-07-24 20:27:05 följande:
    Magbild kommer upp om en stund! :)
    ja, jag har ju också en ny magbild men jobbar tills imorgon bitti och när jag kommer hem ska vi köra direkt till Sthlm på mini-semester jag o sambon. Lill-fisen stannar hemma och semestrar med mormor o morfar. Kan vara skönt för honom att bli helt bortskämd ett par dagar=) Sen vet jag inte vad vi ska göra resten av semestern, vi skulle till Lalandia med ett par kompisar men deras dotter bröt armen igår så då är det ju inte så kul att åka till ett badland...
        Gör ni nåt speciellt med era små under semestern? Det känns som vi bara blir sittandes hemma om vi inte planerar något, och så flyttar vi ju om 1 månad så vi har inget husjobb som ska göras direkt.
        Ni som bor i/nära skåne, vet ni något bra för en nästan 2-åring?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)