• linn78

December Bebis 2010 :)

MajMamman08 skrev 2010-07-05 11:11:46 följande:
    Åh Lycka till nu alla som ska på RUL! Så mysigt=)

Linn78: Kommer du berätta i tråden om ni får reda på kön?
    Ja, jag skulle aldrig kunna hålla tystFlört 
  • linn78

Majmamman: Både jag och gubben tror på tjej denna gång, får väl se om vi lyckas ha rätt en gång tillTungan ute

Stoce: Jag har också hört att man ska trycka in dom. Men det ska finnas någon salva att köpa på apoteket, tror att den är receptfri?!!

• linn78

Välkomna alla nya!!

Allt såg bra ut på RUL, måtten passade perfekt ihop. Men det var tydligen en liten pojk som busade rundor därinne, jag som var så säkert på en tjejSkrattande. Men lika glad för det är jag/vi, fast vi har redan börjat slåss om namnetFlört

• linn78
    MajMamman08 skrev 2010-07-05 20:57:45 följande:
    Grattis Så härligt,en liten kille! Vad har ni för namnförslag dåe? Trodde me du väntade tjej,men tji fick man
    Fick du någon bild från RUL där man ser könet??
    Ja, visst är det kul med grabbar också!!  Nej ingen bild på kön, han snurrade i raketfart därinne så bm fick dubbelkolla allt för hon hann inte med i vändningarnaGlad. Det enda hon inte kom åt att se ordentligt var hjärtat så hon skrev in i journalen att vi inte skulle bli kallade sent till TUL. (Vi har tul här som standard)  Men det hon lyckades se av hjärtat såg bra ut såg varken hon eller jag är oroliga över detta.
    Lägger in lite bilder när jag tömmer kameran nästa gång. En kopia av storebror om man kan lita på ul bilderna, men han är ju gudomligt söt så det är helt okFlört.
    Ja, ang namn så var vi inte överens med tjejnamn heller så läget har bara flyttats över till pojksidan. Jag gillar Lennox, Elton, Vilgot. Det är nog de 3 som drar mest just nu. Sambon vill ha ett mer spanskt namn denna gång så han föreslår Iker, Pau, Xavi (uttalas chavi) och av alla spanska namn som finns så är dessa absolut inte något av dom fina förslagen. Vi kan tänka oss Mateo, Jordan eller Elias bägge 2 men det tänker jag inte säga till gubben förrän jag har försökt få honom att gå med på mina namnSkrattande
  • linn78
    MajMamman08 skrev 2010-07-06 11:38:10 följande:
    vem va de som skulle till ULLARED?? Fanns de mycket fina bebis saker?
    Jag har varit i Ullared idag och gjort av med pengarSkrattande. Jag tycker att dom har mycket bra bebisgrejer där, köpte nästan allt som behövdes till sonen där. Nu har vi ju det mesta men lite bodies, snutte, bäddset mm hamnade i korgen.  Just kläder finns inte så jättemycket men deras bodies med giraff-märket är bra kvalitet och mjuka och fina.

En del barbapappa och alfons bodies fanns och barbapappa saker fanns en hel del av, vem som nu undrade om det??!!! (kort minne...Flört)
  • linn78

Här är en till som tycker att tiden går fort... Jag är så sugen på att plocka fram alla babykläderna efter sonen för att se vad som mer behövs men vi flyttar ju 20 aug så det känns onödigt att börja rota med det nu. Det kan lika gärna packas upp i nya huset och sen direkt in i garderoben. Men sugen det är jagFlört. Och så är jag i valet och kvalet om vi behöver syskonvagn eller inte. Jag får väl vänta lite till och se hur pass mycket sonen använder vagnen i höst.

• linn78
    ondar skrev 2010-07-08 16:45:03 följande:
    Idag såg jag och Pappan bebisen Hjärta
    13cm lång från huvud till rumpa, minns dock inte vad hon sa att den väger:(.
    Det var så STORT att se sin lilla krabat där inne, den sparkade och slog hihi.
    Pappan frågade efter kön, men vi vet ju att de inte avslöjar sånt här.

Hon kollade dock extra mkt runt där efter att han hade frågat så att man själv verkligen kunde se, kankse trodde hon att vi skulle kunna avgöra själva men det gör vi inte:(.
    Har dock en barnmorska som är bästa vän till mamma så har mmsat en bild till henne o frågat om hon vill gissa hihi.

Är ännu mer sugen på ett könsul nu måste jag säga. Men ont om pengar här så vi får väl vänta och se det som en överraskning.
    BFdatum samma som innan, 7december, alltså gått 18v och en dag idag precis som jag trott hela tiden:).

Det kom en tår när den sprattlade runt, helt ofattbart att den bor där inne hos mig, att den e en bit av mig och Pappan. På bilderna ser det ut som om h*n har pappas näsa;) haha.
    Delar med mig i bildtråden. Hoppas alla har haft en lika bra dag som jag har haft!{#emotions_dlg.flower}
    vilken liten pärla!! ja, det kan synas ganska tydligt redan på dessa "dåliga" bilder vissa typiska drag. Helt otroligt egentligen...  Jag la sonens och nya bebbens ul foto brevid varann och frågade sambon vem som var vem. Och han tog fel!!! Nya lillkillen ser ju exakt ut som storebror på fotona!!
  • linn78
    Emmaslemma02 skrev 2010-07-09 11:15:27 följande:

Hihi.. jag var på ultraljud idag och allting såg jättebra ut :)
    Sambon har hoppats på en tjej hela tiden nu så vi ville ju kolla upp könet och det fick vi se hur tydligt som helst för h*n spretade på benen jättemycket :p fniss och då fnissade doktorn också å frågade oss om vi kunde se vad det var.. och då såg jag direkt att det var en pojke till :D Ja det stämmer sa doktorn.
    Sambon sa: fan också jag som ville ha en tjej...då får vi en buse till då :p Vår andra son är nämligen väldans busig *klättrar på hyllor m.m *

Men en pojke blir det iallafall hihi. så nu kan vi ta å stryka alla 15 tjejnamn. Nu har vi bara 3namn kvar på listan :p

Vilket tycker ni är finast?

1.  Jamie/ Jamy
    2. Emilio
    3. Milio
    4. Shaun/ shawn

Eller om ni har andra förslag? Helst något lite annorlunda, inget så vanligt som andreas/peter/lucas osv.

Jag gillar Milio bäst. Vad heter storebror?
  • linn78
    Emmaslemma02 skrev 2010-07-09 12:09:40 följande:
    Det har jag faktiskt på förstaplats :)
    Storebror heter Sammy
    Sammy, vad fint!! Jag gillar Sam, men som vanligt inte sambon.... Till Sammy tycker jag dock att  Emilio passar bättre, lättare att säga tillsammans. Emilio är ju också fint. Jamie är fint men låter för likt och Shaun gillar jag inte, tänker på fåret ShaunFlört
    Andra förslag:
    Charlie
    Milton
    Jordan
Svar på tråden December Bebis 2010 :)