• linn78

December Bebis 2010 :)

linasmama skrev 2010-09-07 16:37:08 följande:
    Åhh, minns ni att jag skrev att min dotter har svinkoppor? Det har fortfarande inte gått över trotts antibiotika så fick salva idag istället och har tagit odling. Nu har jag också fått svinkoppor och håller på att gå under, det kliar så jag inte vet vart jag ska ta vägen... Men jag får inte använda salvan och eftersom jag är gravid måste de vara helt säkra på vad det är så jag får snällt vänta ett par dagar innan jag får medicin..

Ni som sökt HP har ni skickat med papper från eran chef om att ni inte kan bli omplacerade? Min chef kommer tillbaka i morgon från semestern och jag åker bort i morgon och är hemma på söndag igen. Det känns som att det vore dax att skicka in de nu kanske..

Tre månader kvar idag.. Utan nedräkning skulle jag aldrig orka, är så less på att ha ont.. Ska se om jag kan bli mer sjukskriven för det gör ont i mina fogar även när jag är ledig och bara går mellan soffan och toaletten typ.. 
    Ja, papper från chefen är inskickade. Jag tror att dom måste skickas in annars är nog inte dina uppgifter fullständiga och det tar ännu längre tid. Dom har handläggningstid på ca 30 dagar för HP så det börjar bli dags att skicka in nuFlört
  • linn78

Nu spammar jag tråden=)

Men jag har ju helt glömt att skriva till Emelle: Vilken underbart foto på er lilla prinsessa!! Jättesöt verkligen!

• linn78
    Sandragumman skrev 2010-09-07 17:42:39 följande:
    Är de nå spec papper som chefen ska skriva under eller skriver dom bara ett själv? Om de är en spec blankett var hittar jag den i så fall?
    finns på försäkringskassans hemsida under havandeskapspenning.
  • linn78

Ondar: Fint det blev i sovrummet!! Det ser så mysigt ut när spjälisen är uppe, då är det verkligen snart dags=)

Jag ska till Ullared nästa fredag så då hoppas jag kunna klara av en hel del av julklapparna, åtminstone till barnen. Nu har jag ju bebis innan jul men tror inte att jag har lust att springa i affärer med en nyfödd iheller, skönt att få lite grejer avklarade!

Jag har egentligen bara babyskydd kvar att fixa, har ju allt kvar annars efter sonen förutom vagn men det har vi ju hittat och köpt en begagnad. Det jag behöver göra är att fixa sköthörnan, tvätta vagn och babykläder och sen är det bara allt småpill men eftersom jag fick beviljat HP så har jag ju lite tid på mej att fixa sånt!! Bara 7 arbetsdagar kvar, jippii!! Fast det känns helt overkligt...

• linn78

ondar: det finns ju egonomiska selar som tex ergo. Den hade jag nog satsat på, lite dyrare men ändå bättre för både din och bebisens ryggar. Jag har en babybjörn, den vanliga modellen utan extra svankstöd, och jag kan inte gå speciellt länge innan det börjar känna i rygg och axlar. Sen e den ju toppen att slänga på sig snabbt och lätt men det skulle jag tro att dom ergonomiska selarna också är.

• linn78
    ondar skrev 2010-09-12 18:02:36 följande:

Tack:D.
    Mysigt med en tur till Ullared, vill också dit men brände nyss alla slantar ja ägde på Ikea o lite begagnade möbler haha.

Underbart att du fick beviljat HP! Vad glad jag blir för din skull. Jag ska försöka komma till läkaren i veckan för att få en sjukskrivning, vet ju att även om läkaren ympatiserar med mig så ska försäkringskassan göra likadant så de e ju bara o hoppas.

linn78 skrev 2010-09-12 17:54:45 följande:
    ondar: det finns ju egonomiska selar som tex ergo. Den hade jag nog satsat på, lite dyrare men ändå bättre för både din och bebisens ryggar. Jag har en babybjörn, den vanliga modellen utan extra svankstöd, och jag kan inte gå speciellt länge innan det börjar känna i rygg och axlar. Sen e den ju toppen att slänga på sig snabbt och lätt men det skulle jag tro att dom ergonomiska selarna också är.

Tack för tipset! Ska genast kika lite mer o se vad man kan hitta begagnat o billigt. Ekonomin e tyvärr inte så rolig här just nu.
    Det e just Babybjörns jag har vart mest inne på först o främst och det e ju egentligen bara kortare turer den ska användas isf, har ju sulky som passar till babyskyddet osv så tror inte selen kommer användas så mkt. Så kanske inte min eller bebins ryggar blir så belastade av en vanlig sådan då?

Det lutar åt att det blir mjuklift till bebis just för tvättstugans besök, ifall bebis sover så man slipper störa. Ibland kanske man vågar lämna bebis själv här uppe i sin säng men det beror ju på hur många minuter man har tänkt o vara i tvättstugan. Kommer ju bära med mig babyvakten ner så man hör vad som händer här uppe isf. Får väl se hur man känner när bebis väl e här:P

nej, ska du bara använda selen kortare stunder så funkar en BB utmärkt. Och dom är ju som sagt billiga på tradera. Sonen hade lite kolik och då var det toppen att sätta han i BB:n och gå en runda runt kvarteret, det skumpade lagom mycket och han slappnade av.

Jag har en fundering, hur skulle ni andra gjort? Vi har stugor bokade till Lalandia (badparadis i Danmark) tillsammans med ett par vänner i början på oktober. Fast nu är det så att vi ev inte kan åka de datumen för sambon ska jobba borta i 2 veckor, så då tänkte vi boka om till ca sista helgen i okt. Men sen tänkte jag att det kanske bara blir jobbigt för mej, med ca 1 månad kvar till BF så kan jag inte precis roa mej och busa med sonen i poolerna, jag kan inte åka några vattenrutschbanor, helst inte bada jacuzzi mm Men sen samtidigt känns det väldigt trist om vi inte kommer iväg, det blir ju sista mini semestern innan lillebror kommer och dessutom ska vi åka med min bästis som jag väldigt sällan träffar. Hur skulle ni gjort? Åkt och hoppas på att man kan röra sig med 1 månad kvar eller avbokat?
  • linn78
    Jaya skrev 2010-09-13 08:15:04 följande:
    helt galet vad tiden går fort! v26+0 idag och 97 dagar kvar! jag har lite apoteksvaror kvar att köpa och ett babygym sen är det färdigt!:) ska måla om extrarummet innan allt ska monteras upp. jag är lite av ett kontrollfreak så jag startade snabbt med att införskaffa allt. har läst att det är många av er som är sjukskrivna och går på hp. skönt för er! passa på att vila er så mycket det går! jag har än så länge mått oförskämt bra. pluggar och jobbar lite extra. passar på medans jag kan. den 22e ska jag t på glukosbelastning, ngn som gjort det än? kram på er!
    Ja, tiden går verkligen jättefort, imorgon går jag in i 28+0. Nu kommer bebis snart!!!! Jag mår också bra, så himla skönt jämfört med förra gravven då jag ver sjukskriven vid denna tiden. Min HP är ju pga tungt jobb men det känns lite konstigt att gå hem om 3 veckor eftersom jag känner mej såpass bra...  
    Ang glukosbelastning så har jag tid nästa måndag den 20:e. Och så har jag fått tid för TUL också den 12 okt, jippii!! Tråkigt bara för sambon jobbar nog borta den veckan så han kan inte följa med... Min mamma för vara stand-in istället.
  • linn78
    AnnaCL skrev 2010-09-13 09:34:00 följande:
    Hej på er! Det börjar verkligen att närma sig med stormsteg. Skulle dock önska att det var december nu. Vi håller på att planera vårt bröllop till den 2 oktober och har fullt upp. Det plus jobb gör att man knappt hinner tänka och vara. Sedan fyller sambon 30 den 20 oktober. Ska bli rätt skönt när det lugnar ned sig. Jag är sjukligt nyfiken på vem det är som bor där inne och tror fortfarande på en liten kille.
    Vad har ni för jobb ni som fått HP?
    Oj vad mycket ni har att stå i ett tag framöver!! Skönt sen när det är över och ni bara kan slappna av...

Jag jobbar som personlig assistent.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)