Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

När Cornelia ska somna på dagen får hon somna själv i spjälsängen, det brukar ta några minuter med nappisättning, gnäll och ibland buff i blöjan.

På kvällen får hon somna nere i soffan i mjukliften så hon inte stör storebror som redan har somnat med sitt gnäll. Då får jag oftast buffa blöjan några minuter. Ibland somnar hon i famnen till kvällsvällingen.

Hon vaknar aldrig när vi bär upp henne

• Mysmamma70

Brukar den krångla?

Är det någon mer i tråden än Angelique som är gravid?

• Mysmamma70

Vad duktig han är

Jag hörde också mamma för första gången idag, när hon vaknade från förmiddagsluren och fick syn på mig

Min man säger att han hört det flera gånger tidigare, men det räknas inte förrän jag hör, hihi

• Mysmamma70

Har bara positiva erfarenheter av kopparspiral

• Mysmamma70

Mammasmurfen - tapeten var grymt fin, skulle gärna vilja göra en tapet av vårt fina bröllopsfoto

~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70

Moma - det är klart att han kommer att somna själv så småningom Alla barn har olika behov så du kan inte jämföra med andra, ni får prova er fram med de olika tipsen du får här och göra det som känns rätt om du tycker att det är för jobbigt att söva honom i fotölj.

Men tänk på att han fortfarande är väldigt liren och många små bebisar vill ha mycket närhet för att vara trygga, ge honom det han behöver så mår ni bäst allihopa och på sikt får ni ett tryggt, självständigt barn.

• Mysmamma70
    AnnaCL skrev 2011-08-20 00:42:28 följande:
    Vettigt skrivet, skönt att läsa!
    Med första barnet känns det som om allt jobbigt ska vara i en evighet, men perioder kommer och går och sen först efteråt inser man hur snabbt de blev tonåringar
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70

Inte så konstigt Haligh, utan sömn fungerar man ju inte. Finns det ingen som kan avlasta?

Svar på tråden December Bebis 2010 :)