Jag helammar också.. har min älskade pump, så ska jag göra nåt (träna eller åka till mina hästar) så ger sambon flaskan men med mammamat :)
Christel83 skrev 2011-03-04 20:01:35 följande:
Ja vattnet gick under julbordet på julafton :) sen gick det fort åkte in direkt och var öppen 6cm 1 timme senare helt öppen! Krustvärkarna kom vid halv 11 sen ville han inte ut, hans huvud hamnade snett så han mer eller mindre fastnade så efter 5 försök med klocka och sen försök med att lägga tång blev det bråttom, de tryckte på larmklockan 00.12 och 00.27 på juldagen föddes vår son! 
Ingen förlossning jag önskar någon men jag är redan revansch sugen nästa gång ska bebis ligga nyfödd på mitt bröst!
Fick träffa honom först när han var 2 timmar gammal för jag blev sövd och då endast i 10 min för han blev inskriven på neo!
Vi mår alla bra nu!!
Jag missa också nyfödd på bröstet då min lilla skrutta också hamna på neo och flyttades dit direkt efter födsel i raskande fart. Blev uttagen med sugklocka, hjärtljuden låg på 80 så hon var tvutngen att komma ut fort.. andades ej när hon kom ut och hade navelsträngen runt kroppen och var helt blå :( 
Fick träffa henne när hon var 2 timmar gammal, men min sambo var med henne hela tiden..
Nästa gång MÅSTE jag få uppleva nyfödd kladdig bäbis på bröstet :)