Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Karttikeya skrev 2010-10-25 10:52:12 följande:

Det skulle INTE förvåna mig! Fick göra om RUL bara för att bebisen vägrade lägga sig "rätt".. "Sluta putta på mig, ser ni inte att jag ligger och vilar??" Har väl ärvt humöret efter mor och far *tss*

Inte blir jag väckt på nätterna heller, men det kanske har att göra med att jag sover djupare än någonsin nu.. Vaknar två gånger för att kissa, annars hade jag nog stensovit HELA nätterna, men då hade jag nog inte hunnit till toa på morgonen istället, hehe. Blir bara ett bökande när jag lägger mig på sidan och när jag vaknar, annars känner jag inget om nätterna, hm.. Betyder det att min bebis kommer sova hela nätterna?!! Cool

Fnissar och hostar och gravar sönde mig en buse alltså hahaha
    Ja jag tror din bebbe kommer sova natten låg haha tror faktist det.
    Min dotter var exakt som din haha och sov ojoj jora sov och åt och bajsade hahaha som en lång cirkel

Fusk fia här går man gå o kissa 5 ggr i natt var det jobbigt direkt jag hade kissat 2 droppar så la jag mig i sängen o sen fick jag gå upp igen blev faktist trött på detta.

Haha ärvt humöret från er ojoj lilla vännen du har i magen kommer alltså bli en tokig bebbe
    Mina har ärvt *vistar*  envisheten hahaha
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84

Viskar skulle det stå haha

• 3 barns mamma84

Haha pigg o allärt var det någon som fick höra detta någonstans ?
    Jag känner bara slö trött butter klen som faniken haha o har blivit en gnällkäring hahaha

• 3 barns mamma84
    Sandragumman skrev 2010-10-25 11:05:16 följande:
    ja vi får hoppas de är lite nervös sjläv, men oron för ett stort barn börjar avta iafSkrattande
    hoppas de bara berlor på hur bebeis ligger eller på mängden fostervatten!
    Min bebis ligger ju i säte än så länge!

men vi får se imorgon!

Blir det vändningsförsök ?
    Låter precis som jag men jag har inegn som har varit stor bland mina släktingar o familje alls.
    Så ingen vet ju varför mina blev stora och denna kommande oxå
    Bm sa bara till mig att jag ska bara ta det lugnt det var helt vanligt för mig att få stora barn.
    Snart eller ja snart o snart siat nov ska jag göra Tul o e skit orolig o nervös

• 3 barns mamma84
    Sandragumman skrev 2010-10-25 11:21:52 följande:
    Ja Bm sa att om den inte vänt sig till V. 36-37 då kommer dom försöka vända den,,,,,
    Så de är väl bara vänta å se...  min mamma önskade inte mig ett vändningsförsök, hon hade varit med om de å de hade gjort jätte ont.
    fast min svärmor säger att de knappt känns...... men jag undrar de ja!

HOppas lill*n vänder sig snart så man slipper
    Hoppas busen vänder sig själv så slipper du gå igenom detta.
    Vilken vecka e du inne nu på ?
  • 3 barns mamma84
    Stefanie skrev 2010-10-25 11:23:15 följande:
    Vad skönt det låter att ni är flera som får sova. Jag är uppe och kissar 8 gånger per natt. Det är helt sjukt. Jag blundar när jag går till toaletten, men ibland vaknar jag och känner mig alldeles klar i huvudet och då tar det dessutom en stund innan jag somnar om.

Jag är så sjukt trött hela tiden. Försöker gå upp i vettig tid på morgonen, men det går inte. När jag försökt ställa klockan för att komma upp i okej tid typ gråter jag av trötthet om jag ens vaknar av klockan, så det är ingen idé. 

Jag förstår inte hur det är tänkt. Barnmorskan i föräldragruppen säger att det är för att kroppen ska vänja sig med att vara vaken inför bebisens ankomst, men det verkar ju osmart planerat. Vore bättre om man fick vila ut nu inför spädbarnstiden. 
    Pratar du om mig eller Tungan ute
    Jag har själv hört att man sover mer nu pågrund av att man måste sova ut kroppen tills förlossningen närmar sig.
  • 3 barns mamma84
    Karttikeya skrev 2010-10-25 11:41:06 följande:
    Ska dom börja fixera sig nu, dom små knattarna? Är i vecka 32 i morgon. (31+0)
    Jora det e dags nu men ALLA fixerar sig inte ännu utan kan ta längre tid.
    Min ligger redan vid becken benet när jag var hos bm v 29+6 och har behunnit sig där sen då
    Mn jag känner huvudet där nere mellan bennen typ cool kännsla igår hoppade jag till då han tryckte till o det ilade som in i alltså.
    Men sen blev det lugnt.

Min dotter var fixerad i vecka 37 ca 38
    Min sonen var fixerad i vecka 41+2 inte innan tyvärr
  • 3 barns mamma84

Går in i vecka 33 på onsdag men jag tror mer på 34 på onsdag

• 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2010-10-25 16:42:39 följande:
    Har inte känt min bebis sen 6 imorse. Känner exakt var han ligger så jag försöker puffa lite lätt och han brukar alltid svara då men ingen reaktion nu. Panik!!!
    Ta det bara lugnt han ligger och sover alltså många bebisar är lugna av sig och sover o sover och förbereder sig det ni två kommer att gå igenom om några veckor
    Men sätt på musik och drick något kallt hoppa lite så den studsar lite och håll koll.
    Om inget händer då avakta och ring förlossningen.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)