Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Hahaha min pojk är en rädd pojk hahaha varje gång sambon hostar eller nyser så får pojken vår hicka

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    Stefanie skrev 2010-10-24 02:09:44 följande:
    Börjar med att be om ursäkt för ett långt inlägg. Vill bara skriva av mig lite efter dagens äventyr!

Sitter hemma i soffan efter en lång dag. Kom precis hem med taxi efter en fest för att fira min sambos kusin som fyllde 25 och hans mamma som också fyller år i dagarna.

I början av festen var det lite mer släktkalas och då kom sambons andra kusin som fick en lite kille för 2 månader sedan. Jag fick så klart hålla vilket jag ville, men blev förvånad över min egen nervositet. Jag brukar aldrig har några problem med spädbarn (eller barn över huvudtaget) utan brukar ofta få hålla och tar gärna hand om små bebisar utan att tycka att det är svårt på något sätt. Men jag insåg idag att det här är första spädbarnet jag håller i sedan jag blev gravid och det var jätteläskigt. Jag tror att det var någon slags prestationsångest jag kände. Alla vet att jag snart blir mamma och ska ta hand om en sån där liten sötnos, då vill man göra rätt. Istället blev det fel. Jag blev nervös direkt vilket lillpojken såklart kände och blev därför lite orolig. Jag kunde inte komma på hur jag skulle hålla och provade en massa olika sätt, blev rädd för att göra fel, hålla fel...
    Jobbigt var det när det kändes som att alla såg min osäkerhet.

MEN, gud vad mysigt det är med små bebisar. Konstig tanke att det ligger en i min mage..!

Släktkalaset blev till fest och jag lyckades hålla mig vaken och social ändå till kl.01 då vi beställde en taxi hem. Jag fick bästa sittplatserna, blev serverad mat och dryck och blev förhörd av alla tidigare mammor, och alla unga killar som var så himla nyfikna på hur det var att ha en bebis i magen. Alla ville känna på min lilla sprattlande bebis.

Jag fick beröm för att jag var social och satt där på min stol med ett leende trots att folk förstod hur jobbigt det är att vara gravid, ha förvärkar och vara nykter bland en massa festande människor Jag blev så glad för det berömmet, för jag tycker verkligen att jag är bra som klarar av att hålla minen en kväll. Kul att höra att jag inte drog ner stämningen och att folk faktiskt var glada över att jag var där.

Vi var och kollade på barnvagnen idag. Jag visade sambon vilken det var jag vill ha, han körde den lite fram och tillbaka och sade att "det blir väl bra!" och sedan frågade han om det var något annat jag vill kolla på, det var det inte så vi gick. Han har helt enkelt kommit fram till att han nog ska lita på mitt omdöme och förstått att jag inte kommer att ändra mig i vagnfrågan, så JAG VANN VAGNFEJDEN SOM PÅGÅTT SÅ LÄNGE!

Jag ska beställa vagnen i veckan! Han har fått lite mer makt i färgfrågan dock, tyckte att han kunde få någonting att tycka till om i allafall!

Nu ska jag krypa ner i sängen och hoppas att jag kan få sova lite i natt trots att jag fuskat en massa idag med vilan. Antar att det blir fosterställning, vetekudde och alvedon i soffan i morgon som straff för att man hade ganska roligt en kväll!

Godmorgon gumman
    Jag förstår dig att det gick så bra men ändå fick du panik av att hålla en bebis då du inte var beräd på hur du skulle ta detta med att den skulle börja skrika.
    Jag har två barn båda är stora 5o 2år och jag vet det var bara 2år sen jag höl i min son som bebis men om jag skulle hålla om en nu så skulle jag inte veta vad sjag skulle göra likom.
    Men det är att tro på sig själv och lära si känna att jag kan jag vet hur man gör jag ska bara koppla av och tänka på hur det var o så.
    Snart är vi alla där igen
    Kommer ihåg då vi hade sonen son var ca 1år ochmin sambons syster fick en bebis JÖSSES hahaha jag visste inte hur ska skulle göra och direkt hon började gråta så gav jag henne till sambon och han fick henne lugn

Skönt att du fick en trevlig kväll fast man är gravid och har det jobbigt.
    Men snart sitter du där igen och ammar dit barn

Barnvagskamp hahaha skönt att du fick vinna vagnen hahaha men då får man lov att låta sambon välja färg

• 3 barns mamma84

Godmorgon nu e man uppe med tuppen hahaha direkt jaggick upp kännde jag mig super hungrig måste få i mig något gott snart med barben

• 3 barns mamma84

Gokväll
    Nu ligger barnen och sover och jag sitter här o väntar tills sambon kommer hem igen.
    Själv har man haft illamående till1000 och lös i magen och mensvärk/molvärk

• 3 barns mamma84

Suck läste igenom papprena och jag fattar inte jag har Tul v 36 hmmmen varför stod det 30/11 det är ju vecka 38 ?? enligt mig och kalendern !
    Sen så har jag bm tid (suck) 12 dec men hallå vad är detta enligt bm e hon knäpp eller ??????
    Ska ju prata med överläkaren v 38 samma dag jag ska göra Tul o då bestämmer vi om han ska komma ut då eller vänta.

• 3 barns mamma84

37+6 står det att jag är då när jag har Tul 30/11 varför då v 36 ???

• 3 barns mamma84
    delifi2 skrev 2010-10-24 20:44:35 följande:
    ring å fråga imorgon så det inte har blivit nåt missförstånd.

Jag hoppas verkligen inte att det blir en sån vinter som förra året för då kan jag inte ha den vagen jag vill ha, så jag har fudnerat på lite lösningar ang det. Tror jag kommer ha WIlliams vagn och sen så bära dottern i en bärsjal om det blir för jäkligt.
    Pappret ligger på hyllan och där står det klart och tydligt Tul 30/11 på sjukhuset.
    Så skulle jag o smabon prata med överläkaren samma dag omvad vill skulle ta oss till med denna Guldklump.
    o det är vecka 37+6 då
    Jag ska be sambon ringa i morgon jag har sagt tillbm att jag inte vill gå över tiden o jag vill inte ha ett stort barn igen

Vi har våra gammla vagn o vi har ju bil så jagvill inte gå o släpa på en vagn när vi kommer troligtviss på en (VINTER) igen  
  • 3 barns mamma84

Ingen jobb idag alltså för mig ringde chefen.
    Hade massa sd i natt på grund av jätte dålig mage o jätte för att spy nu med men inte än.
    Blev rädd i natt dåjag trodde mitt avföring var av blod shit aldrig varit så rädd ...
    Men sambon säger det kan vara jerntabletterna ??
    Men idag ska jag bara avvakta o se hur jag har det.

• 3 barns mamma84
    Jessika82 skrev 2010-10-25 08:31:54 följande:
    Hej på er.... 3:e gången på förlossningen... Är öppen 3-4cm... Skriver hela historien senare....
    Ligger du kvar på förlossningen ?
    Hoppas allt sätter igång nu då vännen.
    Men man kan vara öppen länge men 4cm låter ju (toppen) jag var öppen 4cm när jag åkte in meddottern i magen och hon kom dagen efter visst då hade mitt vatten oxå gått dagen innan 2 ggr
    Så nu börjar det hända saker
  • 3 barns mamma84
    Karttikeya skrev 2010-10-25 09:31:19 följande:
    Var den svart? Isåfall är det mest sannolikt järnet ^^ Det är så kroppen gör sig av med ett överskott som inte tas upp. Min blir knappt färgad av det längre, så jag antar jag behöver allt jag stoppar i mig.
    Nej inte svart alls utan rött och jag tittade 2 ggr och kände lite (panik) alltså.
    Jag har aldrig fått detta innan och inte svart häller då min ser helt normal ut men nu igår jösses .. den var mäst murk lila röd murk röd hmm typ ..
    Var så trött så jag hade massa värkar och elias var uppe också och sparkade till så inte änns han kunde sova i magen
    Idag sa jag övervakta o se mår fortfarande illa.
    Vågar inte äta utan dricker bara te och är jätte yr i huvet
Svar på tråden December Bebis 2010 :)