• AnnaCL

December Bebis 2010 :)

Jag har haft en bra garviditet fram tills för några veckor sedan. Immunförsvaret verkar vara lite ur spel och jag har haft den ena infektionen efter den andra. Men inget som inte går över. Sedan misstänker jag att jag har känningar av foglossning nu. Får dock skylla mig själv då jag inte riktigt kan vila pga jobbet.
    Tycker att det börjar trycka på mer och mer nedåt nu och hoppas att huvudet börjar att fixera sig. Är första barnet så jag är väl delvis inställt på att den lilla personen inte kommer ut innan BF.
    Hur mår du?

• AnnaCL

2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    7/12 
    ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    12/12
     delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    18/12 
    Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala.
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän 
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland

Skriver sällan men följer er med spänning dagligen!

• AnnaCL

Moma: här går inte heller någon slemmis. Inte alls faktiskt. Knappt åpgon förvärk, mest fortsatt buffande inuti.
    Första barnet här så jag vet inte heller vad jag kan förvänta mig. Jag kan inte ens föreställa mig hur det känns när det sätter igång. Bebisen behöver inte skynda sig ut men efter att fortfarande jobba heltid, halvspringa till bussen, städa fixa och greja så borde den inte kunna hålla sig kvar där inne.
    För det mesta ser jag fram emot allt som komma skall men emellanåt kan jag få tvärpanik när jag tänker på förlossningen. Då brukar jag tänka på det här med att folk har fött barn i alla tider och att det nog löser sig även för min del. Obestämd

• AnnaCL

OJ vad mycket som händer med fina bebisar som kommer ut och vattenavgångar. Jag känner mig som världens lyckligaste, har nämligen några dagars semester och jag kan inte med ord beskriva hur skönt det var att ligga kvar i sängen istället för att gå och jobba en heltidsvecka. Nu har jag bara några halvdagar kvar att jobba innan BF, känns hur skönt som helst. Kan till och med se fram emot att städa och tvätta under mina lediga dagar. Må låta sjukt men att pyssla när man har tid gillar jag. Dessutom ska det väl köpas några julklappar också.

Ska också försöka ta på mig stödstrumpor idag. benen svullnad verkligen.
    Jag stoppar huvudet i sanden och ska npg inte väga mig mer innan förlossningen. Blir bara deppig. Jag kör på det här att det man inte vet lider man inte avSkrattande

• AnnaCL
    Stefanie skrev 2010-12-06 15:08:26 följande:
    Har lagt in en massa bilder från kameran (från början på november och framåt, har inte orkat göra det tydligen...

Kom på att jag aldrig lade upp bilden på mitt babynest. Det blev lite fyrkantigt upptill tycker jag, men annars är jag jättenöjd!

Men vilken fin! Bra jobbat. Din mage liknar för övrigt min. Vet du vad som döljer sig där inne?
    Jag har pyssellängtan hela tiden nu. Har gjort en mobil som hänger ovanför spjälsängen och ska nu dra i gång med städ och sedan fotoalbum som ska ges bort i julklapp. När det gör ont i kroppen försöker jag tänka att det är rätt mysigt att vara gravid i juletider.
  • AnnaCL
    Stefanie skrev 2010-12-06 16:32:23 följande:
    Tack!

Nej, jag vet ju inte vem som gömmer sig i min mage än... Är helt otroligt nyfiken.

Från början trodde alla utan undantag att det var en pojke, men nu mot slutet har många ändrat sig. Jag kan inte låta bli att tro att det kanske är en tjej men vill inte tro någonting alls.

Vet du?

Nu har jag haft sammandragningar hela dagen men har ändå lyckats städat i köket igen, bytt gardiner i vardagsrummet, tvättat två maskiner- hängt en, fixat lite med julkorten som ska skickas snart... Ska rulla en massa tryfflar, smeten väntar i kylen!

Har lite fler symaskinsprojekt i gång men blev så arg på maskinen sist att jag skjutit upp det ett par dagar... 

Jag vet inte heller men många inklusive mig själv gissar på pojke.
    Ska försöka att fixa i ordning här för att få ro i kroppen att pyssla lite sen. Ska laga makens brallor men sist så trasslade maskinen så fruktansvärt att jag inte velat titta på den ens. Tålamodet är inte det bästa just nu:)
  • AnnaCL
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-07 10:20:08 följande:
    jag hade massor me sammandragningar o förvärkar i v 36-37. Men sen inte ett skit lite sammandragningar då o då,men inte alls lika onda.

Åh...spännande ni som hade värkar i natt!!! hur har de gått för er??

Ni som  haft vattenavgång...har ni haft några känningar innan?? eller har de bara plopp kommit en flod?

Äckelvarning:
    Har blivit sååååååååååååååå dassig i magen de 2 sista dagarna nu, fiser verkligen ruttna ägg  flera gånger om dagen o har typ lite diarre liknande toabesök! Trodde de va nåe ja ätit,men då borde de ju inte fortsätta så länge.
    Nån mer?? Kan de vara ett tecken??
    Jag tror att det kan vara ett tecken, vi håller tummarna för det i alla fall.

På tal om äckelvarning, alltså hur fräscht är det med flytningar som rinner ut på lakanet på mornarna? Hoppas nästan att det är en del av slemproppen. <men det verkar ju som om det är fler som har mycket flytningar nu på slutet. Kräks
  • AnnaCL
    AnnaCL skrev 2010-12-07 10:28:19 följande:
    Jag tror att det kan vara ett tecken, vi håller tummarna för det i alla fall.

På tal om äckelvarning, alltså hur fräscht är det med flytningar som rinner ut på lakanet på mornarna? Hoppas nästan att det är en del av slemproppen. <men det verkar ju som om det är fler som har mycket flytningar nu på slutet. Kräks
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-07 10:50:47 följande:
    ja de låter bra Frågan e bara hur länge de "tecknet" kan hålla på innan bebis tittar ut,hihi!

usch ja, flytningar e hemskt.....ibland bara känner man hur de rinner till o man tror man har kissat på sig, då e de bara flytning,hehe!

tror du din slemmis gått?
    JAg tror egentligen inte att slemmisen farit utan att detta är enorma flytningar, Men jag kan ju hoppas i alla fall:)
  • AnnaCL

Ja grattis till alla bebisar som titat uit och lycka till , till alla er som är på gång nu.

Jag är så sjukt trött, har legat i sängen tills nu! Jag är chockad. Har inte haft tid för det innan då jag jobbat. KÄnns som om jag kan sova hur mycket som helst. Mycket som i början av graviditeten. K´änns lyxigt att få vila!

• AnnaCL
    ondar skrev 2010-12-07 14:46:30 följande:
    Du förtjänar verkligen att få vila så som du stått i under graviditeten, är verkligen imponerad av dig {#emotions_dlg.flower}
    Tack. Dock har jag haft egenintresse i det då jag vill bli klar med min AT-tjänst vilket jag verkar kunna bli nu. Skönt att inet behöva göra en massa dagar under föräödraledigheten, det har drivit mig. Hade jag inte haft detta att jobba för hade jag dragit ner på jobbet för längesedan. Det är härligt att vara hemma känner jag nu!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)