December Bebis 2010 :)
Varför har man inte behörighet att svara i vissa trådar? Skit när man skrivit långt svar och så går det inte
Varför har man inte behörighet att svara i vissa trådar? Skit när man skrivit långt svar och så går det inte
nu har ronja somnat i sitt eget rum.. debuten idag! nu får vi se hur detta ska gå! please please låt mig sova en liten stund extra! thats all i need!
i natt ska jag börja med att vänja av med nattmålet. hon äter nämligen bättre på natten n på dagen så kan jag ta mig igenom denna natten utan at ge henne mat så börjar vi liksom om från början imonn. såg till att hon var riktigt hungrig nu på kvällen och hon sög i sig 230 ml..har aaaldrig hänt. brukar ligga under 180. så nu ska hon väl inte ligga och va hungrig i alla fall. hoppas hoppas!!
Ang smakisar är det tydligen bäst att introducera frukt puré sist i alla fall. Men jag blandar i lite fruktpure i gröten.
Det här med skrik vid amning.. Ronja äter bäst i sovrummet. Dom kan tydligen associera tex vardagsrummet med liv och rörelse så fick hon ligga i sängen och äta och åt som en tok så prova att ha en plats som alltid är lugn och ro.
Ronja sov till halv 3 i ditt rum och har inte fått mat nu då. Gnällt sen hon vaknade. Men att äta tätare at bara blivit sämre här med så nu måste vi börja om så kl 7 är det tänkt att hon ska äta en stor morgon port. Sambon knallar runt med henne nu och det är iaf tyst!!
här kommer lite updates
ronja flyttade in eget rum igår. somnade i sin säng kl 19 som vanligt efter ersättningen. kl 20 ca gnällde hon till och fick nappen. kl 21 gick vi in och kika då hade hon spottat ut nappen. kl 02:30 skrek det till i babywatchen och sambon fick knalla runt md henne till hon somnade tog en stund. och sen vaknade hon en gång till och då fick hon ligga hos oss ett par timmar men mycket krånglande. men vi slapp vakna kl 23!!!!
idag har jag börjat följa detta schema
Första målet: kl 7:00- ersättning 200ml
Sova 1,5 tim: kl 8:00-9:30
Andra målet: kl 10 ers. 200ml
Sova 1,5 tim: 11-12:30
Tredje målet: kl 13 ers. 200ml
Sova 45 min (håll tiden!) ca 14-14:45
Fjärde målet: kl 16 ers. 200 ml
Sova 45 min, 17:00-17:45
Femte målet: kl 19 ers. 200 ml
sova natt
får lite smakisar emellan med och kommer byta nåt målmot röt och väga upp med ersättning efter