Inlägg från: thegoddess |Visa alla inlägg
  • thegoddess

December Bebis 2010 :)

jag fick en liten flicka den 22a dec och det var oxä bf :)

• thegoddess
    mamma smurfen skrev 2011-02-28 09:25:01 följande:
    Grattis i efterskott=)
    tackar första barnet.. nu har man kommit in i rollen på riktigt känns det som.
    kom sent in i detta forum ser jag :)
  • thegoddess
    linasmama skrev 2011-02-28 09:17:36 följande:
    Ni som ger ersättning, hur mycket ger ni? Sixten äter ca 130 ml varannan timma, han vill inte ha mer än så äter ofta istället..

Hehe, Han skrattade så högt nyss så han blev rädd och började grina  
    min lilla är nästan 10 veckor nu och äter 150 ml var 3e timma

nån som vet om man kan köpa storpack ersättning nånstans? går ju åt en del om man säger så
  • thegoddess
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-28 10:20:38 följande:
    Stort grattis vår elias var beräknad 22 dec men dom tog ut honom redan 8 dec
    linasmama skrev 2011-02-28 09:17:36 följande:
    Ni som ger ersättning, hur mycket ger ni? Sixten äter ca 130 ml varannan timma, han vill inte ha mer än så äter ofta istället..

Hehe, Han skrattade så högt nyss så han blev rädd och började grina  
    Elias får 180 ml + 200ml han äter som en häst
    Hahaha vilken sötnos ja elias sjunger på här hemma och han höga C han får så ont i huvet men hihi man har ju panodil hemma
    blev det snitt då? grattis själv :)
    mamma smurfen skrev 2011-02-28 09:53:28 följande:
    Vi köpte storpack semper1 på willys här på hisingen/wieselgren, men de borde väl finnas i de flesta butiker antar jag?
    får leta har kollat ica willys i våra närmaste butiker då i skene men inte funnits. får nog ta mig till större städer hihi
  • thegoddess
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-28 12:45:37 följande:
    ja p-snitt på papprena samma dag jag hade tul v 35+5 han var stor för tiden så man ville inte låta mig passera bf dagen då hans bror var en stor gosse på 6 kg

hur gick din förlossning?
    6 kg!!! vilken bamsing.. går det få ut en sån stor vanliga vägen?? hehe

min förlossning gick kalas... hade värkar hemma 24 timmar som jag trodde va förvärkar.. vad visste jag liksom. sen ringde jag in å sa att det e rätt jobbigt nu jag vill in.. hon sa jag skulle ta panodil och duscha. 30 min senare fick jag krystvärkar i mitt badrum. snabbt iväg och 40 min bilfärd i snöstorm kom vi in på förlossningen. jag sa i panik att ja måste skita först hahaha men när jag satt på dass så kännde jag att  huvudet var på väg. vi hinner inte skriva in dig sa hon å vi fick byta till förlossningsrummet då gick vattnet å jag la mig på britsen. jag frågade hur mycket öppen jag var. du är helt öppen jag ser huvudet säger hon. 10 min krystande och min lilla Ronja låg på mtt bröst. efteråt sa hon att jag antar att det inte e ditt första barn. jo det e det sa jag och sen sa hon att jag i stort sätt kunde klarat dett hemma.
    mao tror jag hade en sån förlossning andra önskar att dom hade
  • thegoddess
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-28 13:37:17 följande:
    shit tänk om du inte hade åkt in jävligt snabb förlossning måste jag säga
    men hur kände det att det gick så otroligt snabbt ?

nä honom fick jag inte föda normal han var beräknad 4885g v 41
    så därför fick jag snitt på mina 2 barn och födde dottern normal som gick 24 tim fy fan jobbigt men härlig upplevelse
    jag hae ju liksom ställt in mig på att det skulle vara så himla mycket värre. jag hade ju riktiga värkar hemma det fattar jag ju nu. skulle ha åkt in när jag ringde i stället för att ta duschen som hon sa. tror inte hon uppfattade att jag hade 40 min bilväg. det var ju skönt att slippa ligga där 1 dygn det va ju bättre att det var jobbigt hemma än jobbigt där. och smärtstillande hanns ju itne med men det hade jag inte tänkt ta ändå.
    räknar man örlossningen från första värken så var det ju 25 timmar men räknar man från när krystvärkarna kom å är det 1 timma.
  • thegoddess
    Mama Jessie skrev 2011-02-28 13:59:33 följande:
    Oj det var ju tur hon inte kom i bilen då Förvånad

Jag åkte ju in till förlossningen för mitt vatten gick, hade inte känt nånting innan och bara börjat få svagare värkar. Hade jag inte åkt in förrän det gjorde riktigt ont så hade det nog blivit lite tajt för mig också då jag egentligen tyckte det bara var sista 1,5 timmen som det gjorde sådär jäklans ont, inkl 25 min krystning. Men jag har iaf bara högst 10 min bilfärd till förlossningen. Spännande och se hur det blir nästa gångFlört
    Totalt tog det 9 timmar från att vattnet gick, ca 8 timmar från värkstart så jag hade också en drömförlossning Glad
    haha ja det va tur men det känndes inte långt borta,. jag fick verkligen hålla emot med alla krafter. sen var det nära att jag bad min sambo att stanna vid en rastplats för att jag kände att det tryckte på där bak himlans tur jag inte gjorde det

antingen får man ett rent helvete nästa gång eller å blir det ännu snabbare hehe
  • thegoddess
    mamma smurfen skrev 2011-03-01 10:50:22 följande:
    Håller tummarna för att de går bra för dig=) Själv har jag vart ute på prommenix med Ellie allaredan, de va uber skönt att komma ut, och Ellie låg och tittade på himelen genom "fönstret" i vagnen (har en cresent-vagn). Hon somnade i vagnen när vi nästan var hemma, så nu sover hon i den, ute på uppfarten, under köksfönstret. Vågar man låta henne sova där tro... det är ju inte såååå kallt, bara en minus ca, och de blåser ju inget...... Har lagt i babymonitorn, så jag hör ju om hon vaknar och ser henne genom fönstret menar jag.

¨jag har hört så många som tycker deras små sover så bra ute på altanen osv så jag klädde på ronja och ställde henne på balkongen. la en tunn filt över så det inte skulle blåsa in så mycket. bor på andra våning. sen så tror jag att om dom svettas eller fryser så hör dom av sig så att säga hehe
  • thegoddess
    linasmama skrev 2011-03-02 06:51:39 följande:
    Provade att ge Sixten 160 ml två gånger igår och allt gick ner båda gångerna så han kanske behöver så mycket..

Hur somnar era små på dagarna och kvällarna? Kan de ligga i sina sängar och somna själva? 
    Sixten är omöjlig att få att sova på dagarna, på kvällarna ammar han tills han sover. På dagarna får vi gå ut och gå med vagnen eller ha honom i bärsele och gå fram och tillbaka tills han somnar, han har så himla svårt att komma till ro.. Han vägrar fortfarande ta napp..
    min tjej  har ätit 150 var 3e timma i nån vecka nu å det har gått bra men har nu försökt att byta till 180 var 4e timma men tycker det e lite svårt med tajmingen fö vaknar hon kl 6 och äter så slutar det med kl 22 på kvällen och hon somnar ju oftast vid 20 och jag vill ju inte väcka henne för att äta egentligen. och vil ju heler itne att hon väcker mig 00. svårt det där att hitta det som passar för oss.

ronja har länge sovit skit dåligt på dagarna pga att hon somnar i famnen och när jag lägger ner henne så vaknar hon inom 5 min. sen på kvällen e hon så övertrött och gnällig så det har vart skit jbigt. men om man bara får henne till en lång sov period mitt på dagen på 2-3 timmar så har det gått ganska bra. sjalen har funkar bra så länge jag rör mig till hon verkligen somnat in. men nu när det inte e lika äckligt ute så har jag tatt in vagnen å kört tröskel sövning. funkar riktigt bra faktiskt. hon har fått en snuttis som följer med till alla sov ställen så till slut hoppas jag att hon förstår att hon ska sova när den är med eller nåt haha
  • thegoddess

kul att se bilder på era små änglar
    här är min Ronja född 101222

Svar på tråden December Bebis 2010 :)