linasmama skrev 2011-03-02 06:51:39 följande:
Provade att ge Sixten 160 ml två gånger igår och allt gick ner båda gångerna så han kanske behöver så mycket..
Hur somnar era små på dagarna och kvällarna? Kan de ligga i sina sängar och somna själva? 
Sixten är omöjlig att få att sova på dagarna, på kvällarna ammar han tills han sover. På dagarna får vi gå ut och gå med vagnen eller ha honom i bärsele och gå fram och tillbaka tills han somnar, han har så himla svårt att komma till ro.. Han vägrar fortfarande ta napp..
min tjej  har ätit 150 var 3e timma i nån vecka nu å det har gått bra men har nu försökt att byta till 180 var 4e timma men tycker det e lite svårt med tajmingen fö vaknar hon kl 6 och äter så slutar det med kl 22 på kvällen och hon somnar ju oftast vid 20 och jag vill ju inte väcka henne för att äta egentligen. och vil ju heler itne att hon väcker mig 00. svårt det där att hitta det som passar för oss.
ronja har länge sovit skit dåligt på dagarna pga att hon somnar i famnen och när jag lägger ner henne så vaknar hon inom 5 min. sen på kvällen e hon så övertrött och gnällig så det har vart skit jbigt. men om man bara får henne till en lång sov period mitt på dagen på 2-3 timmar så har det gått ganska bra. sjalen har funkar bra så länge jag rör mig till hon verkligen somnat in. men nu när det inte e lika äckligt ute så har jag tatt in vagnen å kört tröskel sövning. funkar riktigt bra faktiskt. hon har fått en snuttis som följer med till alla sov ställen så till slut hoppas jag att hon förstår att hon ska sova när den är med eller nåt haha