Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

AnnaCL skrev 2010-10-29 09:34:47 följande:
    Hej här kommer oerfarna mamman Nr 1. Vad råder ni att man använder när man byter på barnet. Våtservetter? tvättlappar? Snälla lite tips inför införskaffandet av skötbord med tillbehör tack!
    Våtservetter bra att ha med sig i vagnen och kvällen/natten
    tvättlappar bra att ha på dagen
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • 3 barns mamma84
    MFJG skrev 2010-10-29 08:14:08 följande:
    Halloj allihop!

Maten till julen är jag inge förtjust i och jag dricker varken läsk och alltså inte julmust heller. Däremot är jag en sucker för lussebullar, pepparkakor och julgodis. Skumtomtarna.. OMG säger jag bara! Farligt. Men oj vad gott. Bakade en saffranskladdkaka (recept finns på min blogg) och den va så in i bomben god. Den tog slut direkt. Dock var det inte jag som festade upp den det var gästerna och mannen min..=)

Nu ska ALLA äckelmagade sluta läsa. MEN jag gick precis på toaletten. När jag ska torka mig ser jag att det hänger ut en kanske 10 cm lång SLEMSTRÄNG.  Får den på pappret och den är vit, gul, genomskinlig. Inte alls som mina flytningar varit innan (haft mycket flytning pga svamp). Nej en slemmig lång sak. Någon mer med dessa absurda slem flytningar?

Har så mycket sammandragningar och molvärk på natten att jag knappt vet var jag ska ta vägen. Magen blir stenhård efter varje besök på toaletten och molvärken sitter i rygg och mage. Mest i ryggen. Sen har jag ju sd så fort jag rör mig dagtid också. Men molvärken är mindre, den kommer iofs dagtid också. 52 dagar till beräknat. Längtar tills bebis kommer nu. För jag är helt slut i kroppen. Älskar att vara gravid men det är liksom bitterljuvt. 
    din slemmis håller på att lossna gumman..
  • 3 barns mamma84

Med dottern fick jag inte se slemproppen alls men misstänkte den gick sammtidigt när vattnet gick *skrattar*
    Med sonen herregud gick inte änns att missa trodde jag skulle svimma av skräck hahaha och det var kul att se sambon med STORA ögon och öppen mun och genast ringde man sin mamma och sa
     ''tror det ska vara dags att åka till förlosnsingen snart en stor jävla slempropp kom ut från henne''
    Jag bara skrattade och mina ben skakade av panik hahaha

Jag hade massa flytningar och tänkte jag ställer mig ut tar fram en binda och byxorna var inte på helt utan nästan och när jag väl skulle ta av mig trosorna dra ner dem med byxorna så blev jag bara stående där och tittade ner på trosan haha där låg en STOR j'drans slemblump den var 5cm bred och tjock !! stor som en gele glump shit hahaha men den var helt genomskilning och vit och fin och rund.
    Så jag bara tittade på den var så nyficken och vissade sambon så båda vi bara tittade på en och vara åååh det börjar bli dags haha då var det på BF dagen oxå.
    MEN nej han kom inte ut hehe

• 3 barns mamma84
    MFJG skrev 2010-10-29 13:24:16 följande:
    Men det ska den inte göra nu! ;) Det ska den göra som när jag väntade sonen, några dagar innan förlossningen startar...Har inte kommit mer slemmigt under dagen iaf..
    En slemmis lossnar när som hällst men det kommer alltid nytt för att skydda barnet och livmodern.
    Så det kan mkt väl vara det som kommit ut lite lite och det kommer troligt viss att komma nytt men inte 100 utan det kan vara så att bebisen vill ut innan december som alla verkar vilja göra haha
  • 3 barns mamma84
    linasmama skrev 2010-10-29 13:28:57 följande:
    Jag har köpt napp till min lille (stora) pojke, min dotter vägrade napp men hade mina bröst som napp istället så hon snuttade minst en gång i timmen i flera månader. Kommer försöka få lillebror att ta napp men kan ju inte tvinga..

Var ju och kollade tappen igår, då fick jag även göra TUL Jag blev helt överlycklig när hon frågade om jag ville det. Han vägde ca 2818 g (+17 %) så om jag går tiden ut kommer han väga runt 4400 g. Tappen var 47,1 mm nu så var ingen fara. Jag ska inte äta någon bricanyl för jag har gått förbi v.34+0 så nu är det okej att förlossningen startar. Men läkaren trodde jag skulle få gå tiden ut även om man inte vet säkert. Min dotter vägde 3640 g när hon föddes så hon var ganska stor också.. Jag däremot vägde 4460 g så det finns stora barn i släkten.

Jag har hört att barnen brukar bli ungefär lika stora som farmorns barn, alltså pappan och hans syskon. Kan det stämma?! Har inte frågat svärmor hur stora hennes var så jag vet inte!

Har sammandragnings så fort jag gör minsta lilla, räcker med att resa mig upp ur soffan och gå ett par steg. Jag kan inte äta några värktableter för jag har så känslig mage så får lära mig att leva med de sa läkaren.. 
    Själv lider man bara av foglossning den sitter i och har jobbigt att gå och spänna benen men,men det försvinner någon gång.

Stora killen i magen hehe
    Skönt att tappen såg bra ut hos dig gumman{#emotions_dlg.flower}
  • 3 barns mamma84
    linasmama skrev 2010-10-29 13:36:17 följande:
    Någon  frågade om BB-väska (NhjärtaD?) Jag la upp min lista förut men kan göra det igen! Har skrivit till några saker sen dess tror jag..

Jag:
    ID-kort
    Shampoo och tvål
    Tandborste och tandkräm
    Deo
    hårwax
    xylocain
    Smink
    Hårborste
    Byxor
    Trosor (Många)
    BH och Strumpor
    T-shirt/Linnen
    Inneskor
    Kudde
    TENS - apparaten
    Mobilladdare
    Mjölkuppsamlare
    Ammningsinlägg
    Morgonrock
    Sovtröja
    Papper (förlossningsbrev, blodgrupp osv)
    Tjocka bindor, en stl mindre än lasarettets
    Kofta/tjocktröja
    Hudkräm

Bebis:
    Kläder (tre ombyten + 2 pyjamas)
    Blöta tvättlappar
    Tunn mössa
    Overall
    Snuttefilt
    Nappar
    Spylappar
    Babyskydd + filt

Annat:
    Parkeringspengar
    Toalett papper MJUKT
    Kamera + batterier och laddare
    Något att dricka (utan kolsyra typ saft/Mer + cola/Fanta)
    Något enkelt att äta (typ vindruvor/Godis och något till Johan)
    Kollegieblock + penna
    Sudoku/korsordstidning + penna
    Kontanter
    Dator + laddare!!!
    Lypsyl
    Halstabletter
    Påse till smutsiga kläder
    Ett ombyte och Tandborste till Johan!
    Hehe låter som om du ska flytta till BB Tungan ute
  • 3 barns mamma84

Kommer att packa BB om några dagar om inte idag få se man blir ju så sugen
    Så jag och sambon kommer gå igenom lite kläder tillsammans så han beby kläder åker iaf i bb väskan och lnapp och snutta och filt och nalle är ett MÅSTE

• 3 barns mamma84
    Annnika skrev 2010-10-29 13:49:35 följande:
    hej allihop :) tänkte höra lite med er som varit hos barnmorskan och kollat så bebisen ligger rätt.. jag ska dit nästa vecka och kolla detta och jag har hört och läst att barnmorskan kommer känna jättehårt runt bebisens huvud.. e lite nervös för detta.. såklart fattar jag ju att barnmorskan kan sitt jobb men jag kan inte låta bli att oroa mig.. trycker de jättehårt? tänker ju på den lille pluttens huvud..

kram på er!
    Nej hon kommer bara att klømma lite känna efter hur bebisen ligger i magen gör inte ont alls det är värre och föda barn haha
  • 3 barns mamma84
    linasmama skrev 2010-10-29 13:50:11 följande:
    Hehe, jag fick lov att ligga kvar 5 dygn förra gången så lika bra att ha en del med sig. Litar inte riktigt på att min sambo tar med rätt saker om han ska hämta mer.. Drömmer 
    Var på BB i 2 veckor med dottern och vet du vad jag gjorde hahaha hande så brottom då värkarna var kraftiga och jag inte kunde gå längre så glömde jag BB väskan hemma (typist) mig hahaha

Var på BB i 4 dagar då jag blev snittat och fick snonen och vi hade BB väskan med men (såklart) försmå kläder hahahaha så sambon fick hämta Stl 62 vi hade stl 50-56 haha
  • 3 barns mamma84

Nu ska jag göra det roligaste som finns att göra för en Höggravid gnällande kärring som jag haha jo jag ska städa fan vad kul jag bara längtar (not)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)