Selina04 skrev 2010-11-03 14:03:20 följande:
Till Ondar:
Jag beklagar din vovvses bortgång =( Det är aldrig roligt att förlora sin vän! Jag har i år förlorat min ena hane i april (7 år) och min unghäst som va fyra i september så ärligt talat har denna tid känts väldigt upp och ner. Mina djur betyder lika mkt för mig som barn beteyder för ens föräldrar om ni förstår, o mitt i allt detta väntar jag en egen knodd nu.
Till alla:
Däremot har jag en fundering, jag och mina syskon är uppväxta med EN hund per gång får jag väl säga och den har alltid legat hos oss barn, alltså i vårt rum o följt oss i vårt o torrs osv men nu går jag i funderingar, vi har fyra tikar här hemma (kennel i liten skala) och vi vill att det INTE ska bli bråk el vakt bitar om knytet utan lugnt o stilla som vi själva är uppväxta. Ni som har egna barn + djur hur har ni gjort?
Ska man tex låta hundarna få sova i bebis rum på natten (på golvet så klart) el ska bebisrummet vara "skyddat" från hundar?
Och hur ska man göra "första mötet" med bebis? När vi o våra syskon kom hem så satte mina föräldrar ner barnstolen på golvet o vovven fick bekanta sig med oss,
Någon som har ideér o tankar att bolla med oss? Vi vill ju att allt ska bli så lugnt o bra för alla parter som möjligt!
Bm tyckte vi skulle ha bebisfilten med oss hem nån dag innan så hundarna fick lukta lite på den.
Kom gärna med förslag om hur ni hade gjort!!
Första mötet.
När Amadeus föddes så hämtade sambon vår dotter och hon fick givetvis hålla i Lillebror med hjälp av pappan
Och hon var STOLSTAST i värden
När vi kom hem så sov ju skruttan hela tiden på mitt bröst och när han var uppe fick hon hålla om honom med hjälp av mig.
Det har gått så fint man ska bara låta barnen få träffa nykommligen och få hjälpa till.
Nu så när Lillebror nr 3 kommer kommer ju sonen och dottern få komma till BB om dom e friska !!
Och hålla om honom osv ..
Och hemma blir allt som vanligt fast vi har en NY
Jag låter katterna vara på sägen så länge som möjligt men när det är dags några veckor INNAN så kommer jag att ta bort dem hmm lite svårt men vi får se ..