delifi2 skrev 2010-10-31 21:30:29 följande:
antar att du simmade med hjälp av bena? det är rena döden för fogaran eftersom du har mycket mer motstånd i vattnet så det blir tyngre. Tycker synd om dig för vet precis hur ont du kan ha.
Förlossningsbrev skriv vad ni förväntar er av förlossningen
* smärtlindring
* ställning
* vad ni absoult inte kan tänka er
* Om ni är rädda för något
* vad ni förväntar er efter, typ vad ni hade tänkt med ammaning och om ni vill ha hjälp med det så att barnet kommer rätt med munnen, jätteviktigt att barnet får rätt tag
* Om ni vill ha mörkt eller ljust i rummet
* Om ni vill prova på att tex bada eller föda i vattnet
Här får vi en förtryckt broshcyr av ett förlossningsbrev där vi bara fyller i frågorna.
Det jag kommer ihåg från när jag skrev när jag väntade WIlliam var
*att jag absolut inte ville ha kejsarsnitt, såvida det inte var fara för hans liv
* att jag ville föda halvliggandes (har gjord det med alla andra och det funkar bra för mig)
* att jag endast ville ha lustgas som smärtlindring men om värkarna drog ut på tiden så ville jag ha epudiral och inget annat.
* Att jag klarade ammningen själv och inte ville ha hjälp med det
* Att jag ville ha sen avnavling
Tror det var allt jag kom på nu.
Har haft förvärkar hela helgen nu och hon trycker neråt som bara den nu, men inte är det huvud som hon trycker ner utan ryggen så jag antar att det kommer bli vändningsförösk om 2 veckor *suck*
Oj jag trodde ju att att smmar var det bästa att göra men inser nu att jag har jobbigt att bara ta mig upp och försöka ta mig till toan

skönt att man är sjukskriven nu men jag ska ju lämna barnen på dagis med och det behövs cykel tyvärr
Åh får jag kopiera detta och lägga in på min blogg vill skriva av detta och ta mina egna erfarenheter och ta det jag själv känner blir såklart ändrat lite oxå
Ska oxå skriva att jag bara vill ha sambon med på förlossningen då han jävla mamma tvingar sig själv med till förlossnings rummet!!!!!