Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

linasmama skrev 2010-10-29 13:38:46 följande:
    Jag har också foglossning men sammandragningarna gör mycket ondare

Ja, men jag hoppas inte behöver gå tiden ut, då kan han knappt ha något i stl 50 Tungan ute 
    Jag började få fogisar redan nu och fan inte e det trevligt.
    Sammadragningar hade jag jätte kraftiga med sonen super kraftiga att jag grätt när som kom och jag ville slippa men det var bara för att det var trågt för honom i magen och började tidigt v 20 ca ända fram till Kejsarsnittsbordet v41+2

Hihi om jag går över med denna kommer han troligtviss inte ha på sig stl 62 Tungan ute
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • 3 barns mamma84

Godmorgon.
    Själv lider jag av foggisar har haft detta nu i ett par veckor men innser nu att fan det är jobbigt och gå och jag har ont.
    Varför får man fogisar ?? sambon sa att det är för höften spricker eller drar sig ur blir större för att barnet ska komma ut llättare stämmer detta ?
    Hur länge ska man ha detta skit!!!
    Igår var vi och handlade i stora staden stora affären och sa som vanligt sammandragningar inte så det gör ont utan jag får med denna graviditet så det spänner och drar och trycker ner mot vaginan så man tror att man ploppar ut nu med massa vatten typ
    Spänner så mkt i magen att en nudd av något gör att man smärtsammt står still och lider av varje stund.
    Att gå hmm inte trevligt alls mina ben orkar inte bära min kropp längre

Igår när jag kom hem från dagiset hade hämtat barnen så hade jag en kofta på mig som jag hade knäppt så det var stängt och sambon kommer till köket sen och ser magen på mig och säger
    ''SHIT VAD STOR MAGEN HAR BLIVIT'' och han bara skrattade och kramade om sin son i magen och pussade mig.
    Värmde i hjärtat.
    Snart är det ju dags bara 52 dagar kvar och idag ska jag längta ta fram julen som vi ska börja göra nu att köpa julsaker och gå upp till vinden och hämta ner och titta vad vi har och vad vi MÅSTE ha
    Igår hade dom nämligen tagit fram julsakerna
    Vilka färger vi ska ha på vår riktiga julgran blir LILLA OCH SVART

• 3 barns mamma84
    delifi2:
    Tack gumman
    Jag hoppas det slutar någon gång bara.

Idag har vi julhandlat och ätit mat och kom hem och åt lite till sen målade barnen och sambon julkulor haha jätte fina men det blev bara 2 st som blev målade nyss då barnen ska sova nu.
    Har tagit bild och detta lägger jag in på min blogg.

Sammandragningar foglossning en pojk som trycker huvudet ner super kissnödig har man oxå varit hela tagen typ.
    Magen är jobbig nu jätte tajt herregud den e så tajt att det är inte sköt att ha på sig någon tröja alls tror den blir ännu större och DÅ kommer troligtviss bristningarna fram typist.

Alla
    Vet ni om magarna våra växer ännu mer eller är det stopp nu ?
    Går in själv i vecka 34-35 på onsdag ..
  • 3 barns mamma84
    Mysmamma70 skrev 2010-10-30 20:05:43 följande:
    Magarna fortsätter att växa tills bebben föds
    jasså herregud
  • 3 barns mamma84

Haft vanliga flytningar hela graviditeten men nu har jag vattningar flytningar istället. ej något annat ännu.

• 3 barns mamma84

Godmorgon nu har vi ätit frukost snart ska vi i väg till badhuset

• 3 barns mamma84
    Emelle skrev 2010-10-31 12:12:36 följande:

Hej tjejer.

Har precis vaknat och har en lång skön egen dag då sambon är iväg på fotboll.

Jag "kidnappade" honom från jobbet i fredags em och åkte iväg till en lite större stad där vi bodde på hotell, över natten, gick på bio och åt god mat. Igår shoppade vi lite innan vi åkte hemåt igen. Uppskattat!!
    Måste ju passa på innan vi har en liten korv att ta med oss överallt ju

Tänk att i morgon kan vi säga att "nästa månad får vi en bebis"!! Häftigt!!

tänk hahaha fan nästa månad är från o med 1 nov imorgon FATTAR inte haha UNDERBART !!!!!
  • 3 barns mamma84

Imorgon är det 1 månad till våra små kommer ut SHIIIIIT jag har fortafrande VÄLLING-BADBALJA-SKÖTMADRASS-NAPP som fattas hur fan kommer jag få tid har till o med JULGRANEN-JULGADINER-JULKULOR-JULMAT som fattas !!!!
    Kommer inte hinna (Får panik)

Idag var vi på simhallen och jag kan säga att jag gjorde något jag INTE skulle göra simma fan fan fan nu kan man inte få har värsta fogisarna så det gör PISS FAN ONT smärtsammt så jobbigt att jag bara gråter av smärtan
    Halbrännan är tillbaks och ryggsmärta som hugg i ryggen aaaaooo säger jag bara och en bysig kille som buffar på med alla sina krafter att magen hoppas och studdsar och det gör så jävla ont och magen är jätte jätte spänd och jag kan inte ha tröja över magen för magen är så tajt nu kommer väl att spricka och explodera sönder

• 3 barns mamma84

Hjälp kan inte gå Gråterhar så jävla ont av smärta

• 3 barns mamma84
    delifi2 skrev 2010-10-31 21:30:29 följande:
    antar att du simmade med hjälp av bena? det är rena döden för fogaran eftersom du har mycket mer motstånd i vattnet så det blir tyngre. Tycker synd om dig för  vet precis hur ont du kan ha.

Förlossningsbrev skriv vad ni förväntar er av förlossningen
    * smärtlindring
    * ställning
    * vad ni absoult inte kan tänka er
    * Om ni är rädda för något
    * vad ni förväntar er efter, typ vad ni hade tänkt med ammaning och om ni vill ha hjälp med det så att barnet kommer rätt med munnen, jätteviktigt att barnet får rätt tag
    * Om ni vill ha mörkt eller ljust i rummet
    * Om ni vill prova på att tex bada eller föda i vattnet

Här får vi en förtryckt broshcyr av ett förlossningsbrev där vi bara fyller i frågorna.
    Det jag kommer ihåg från när jag skrev när jag väntade WIlliam var
    *att jag absolut inte ville ha kejsarsnitt, såvida det inte var fara för hans liv
    * att jag ville föda halvliggandes (har gjord det med alla andra och det funkar bra för mig)
    * att jag endast ville ha lustgas som smärtlindring men om värkarna drog ut på tiden så ville jag ha epudiral och inget annat.
    * Att jag klarade ammningen själv och inte ville ha hjälp med det
    * Att jag ville ha sen avnavling

Tror det var allt jag kom på nu.

Har haft förvärkar hela helgen nu och hon trycker neråt som bara den nu, men inte är det huvud som hon trycker ner utan ryggen så jag antar att det kommer bli vändningsförösk om 2 veckor *suck*
    Oj jag trodde ju att att smmar var det bästa att göra men inser nu att jag har jobbigt att bara ta mig upp och försöka ta mig till toan skönt att man är sjukskriven nu men jag ska ju lämna barnen på dagis med och det behövs cykel tyvärr

Åh får jag kopiera detta och lägga in på min blogg vill skriva av detta och ta mina egna erfarenheter och ta det jag själv känner blir såklart ändrat lite oxå
    Ska oxå skriva att jag bara vill ha sambon med på förlossningen då han jävla mamma tvingar sig själv med till förlossnings rummet!!!!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)