Inlägg från: ÄlskarMina |Visa alla inlägg
  • ÄlskarMina

December Bebis 2010 :)

Emelle skrev 2010-09-07 17:07:23 följande:
    grattis!!
    Hur långt tog det att få det beviljat sen du ansökte?
    De fick papperen den 25/8 och svaret kom idag på posten. Så lite drygt 2veckor då..
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Lillebror BF 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ÄlskarMina
    Momalicious skrev 2010-09-07 18:31:43 följande:
    Linn78: nej de hade ingen rödkål i närheten så jag sket i det ;) de i affären typ "rödkål? Nae det har man väl på jul...?" haha. Kunde ju inte säga att jag ska hem och kissa på det ;)

Nu är vi framme... Iiiiiiiiiiiiiihhhhhhh!!!!!!
    kul kul!! Tungan ute
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Lillebror BF 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ÄlskarMina
    Momalicious skrev 2010-09-07 19:22:10 följande:
    Nu är vi färdiga! och vi ska få världens finaste........ KILLE!!! herregud vad vacker han är och vi fick sååå fina bilder! Kommer lägga upp bild när vi kommer hem! Är sååå lycklig, dock måste vi komma på ett pojknamn nu
    åh så roligt! låter underbart att göra sånt UL  
  • ÄlskarMina
    Emelle skrev 2010-09-09 18:59:46 följande:
    Btw, kan ni trycka ut mjölk ur era bröst...Jag kan det...
    Japp, upptäckte det häromdagen..Obestämd 
    så nu är det hands off för sambon om vi ska mysa-om han nu inte vill ha mjölk Tungan ute 
  • ÄlskarMina
    MFJG: Vi velar också på namnet..min sambo vill Arvid och jag vill Elliot. Vi har iaf bestämt att vi inte ger namnet förrens vi träffat honom live. Får se vad han ser ut som då.  
    Jag har shoppat rätt mkt nu och det som fattas är skötbord och babyskydd. Och sen blöjor och apoteksvaror bara. Så jag känner mig rätt lugn..
    Vagnen och spjälsängen är beställda och kan hämtas nästa månad om vi vill.Så kul!
    En bärsjal fyndade jag ny på tradera: en Looma Ringo för 200kr! Har aldrig haft sjal men hoppas det ska gå bra och att vi trivs med det. En bärsele får jag så ont i ryggen av. Men sambon vill gärna ha en iaf för han tycker sjalen ser fånig ut. Obestämd   
  • ÄlskarMina

idag var jag och köpte ett skötbord från en tjej på blocket. Det är TROLL Monica som detta fast i träfärg:
    troll_skoetbord_monika-266.jpg
     så istället för 1899kr för ett nytt så gav jag 500kr. Drömmer 
    det som fattas nu är babyskyddet...blir ett acta graco locigo s-fast det köper vi nytt då vi ska använda till nästa knodd med.  

• ÄlskarMina
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-15 18:05:23 följande:

åååh inte sugen alls på en bebis jätte söta underbara gulliga bebis bilder

Så vaccinen med dottern gick bra och med sonen ja han var lite för rädd för att ställa sig på vågen men här hemma väger han 17 kg längd hmm ja det blev ikke häller av då han vägrade stå på vågen och då blev det ju längd häller..
    Men när han var 1år var han iaf 96cm så han borde vara längre nu ca 101cm ??

Idag har jag bakat för första gången en morotskaka och sen blev det korvstroganoff och pasta

Sen måste jag oxå säga att nu äntligen är spjälsängen på PLATS och skötbordet med baby blöjor och allt annat

ge oss bild på hur det blev vetja! längtar själv tills man kan ställa iordning sängen och fått hem vagnen med!
  • ÄlskarMina
    ludicrous: japp, jag har nog börjat boa här hemma. Har städat garderober och rensat/skänkt kläder osv..
    vi har påbörjat en ny toalett på övervåningen och köpt det mesta i bebisväg. Fattas bara ett babyskydd nu
    Nu jobbar jag bara 13dgr till och fr.o.m. den 7oktober så går jag hemma med HP och ska boa in mig extra mycket! Baby ska bli så härligt!

Fick förresten inatt världens kramp i ena vaden-kunde nästan skrika rätt ut av smärta men hindrade mig då klockan var 03.00. Obestämd men AJ alltså vad det gör ont!  
    Har också märkt att bebis blivit väldigt aktiv därinne och rörelserna är kraftiga numera. Ibland är det svårt att somna och ibland vaknar jag av rörelserna. hihi
  • ÄlskarMina
    Jessika82 skrev 2010-09-18 21:43:17 följande:
    när du får senadrag så ställ dig upp på tårna och dra ut vaden.. det brukar jag göra. får sådan kramp 2-3 gånger i veckan...
    ah-smart! Jag låg mest och kved och försökte klappa/skaka/dra ja, vet inte allt jag gjorde.. fast kom aldrig på att jag kunde ställa mig upp!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)