Inlägg från: ÄlskarMina |Visa alla inlägg
  • ÄlskarMina

December Bebis 2010 :)

ondar: Jag hade det så när jag väntade Nova. Han gjorde slut med mig under grav. och jag var såå ledsen. Men vi bestämde att vi skulle vara vänner för bebis skull och det har vi också varit heela tiden!  
    Hittade tillbaka en snutt när Nova var 1½år men det blev bara ett litet fling, sen hittade vi varsin partner på eget håll.
    Så alltså i 6år har vi varit vänner och har faktiskt ALDRIG "bråkat" om Nova och jag har god kontakt med hans föräldrar som jag ringer och träffar då och då på egen hand utan honom.
    Så visst kan det gå jättebra bara man bestämmer sig för att vara eniga inför sitt barn.
    Nova vet ju inte om ngt annat och nöjer sig med det. 
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Pyret 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ÄlskarMina
    ondar skrev 2010-06-29 08:28:48 följande:
    Å va härligt att höra:)! Hur mkt träffades ni under graviditeten och hur gjorde ni efteråt? Tänker mkt på att jag är rädd att han ska missa när magen växer och ska ha svårt att knyta an till barnet just därför. Kan ju inte kräva att vi ska ses jämt o ständigt heller men han ska självklart vara med vid ultraljudet nu nästa vecka och så där:).

Och sen efteråt, var han med hemma de första dagarna och kom sen efter jobet och så eller hur gjorde ni där? Hur gammal var Nova när han började ha henne själv? Vi räknar med att det kommer dröja nåt år eller så innan vårt barn kommer vara hos pappa, innan dess får pappa komma hit och vara här med barnet när/om han är pappaledig och jag pluggar/jobbar. Tänker att det kanske är tryggast för barnet?
    Det är ju så mkt man funderar på:)

Underbart att det har fungerat så bra både med honom och med hans föräldrar, både jag och pappan önskar ju detsamma, han sa tom själv igår när vi pratade om familjerätten osv att vi två absolut inte kommer bli ovänner i framtiden och man hoppas ju verkligen det.

Har Nova nånsin frågat eller har det alltid bara varit så självklart för henne=)?
    Under graviditeten träffades vi inte så mkt i slutet då han åkte iväg på en långresa. Så han missade mkt magväxande tyvärr. Han var dock med på det sista MVC-besöket och förlossningen.
    De första veckorna kom han hem till oss nästan varje kväll efter jobbet och var en liten stund. Men började väl inte ha henne ngt nämvärt själv (över nätter) förrens jag skulle sluta amma när hon var 8-9mån. Tog henne på dagstripper när hon var ett halvår kanske och hon åt lite mat.
    Nova har ibland frågat varför vi inte bor ihop som många andra kompisars föräldrar gör, men då har vi bägge haft partners så vi har sagt att det är dom som vi vill bo ihop med. Ibland har hon skrattat lite för sig själv om vi gjort ngn aktivitet tillsammans och sagt att det känns konstigt att mamma och pappa och hon är själva. Blir nog lite fel i hennes ögon-haha!
    Vi är ju mer en "familj" vi som bor hemma-jag,Nova, min sambo Marcus och vår gemensamma kommande bebis; så just nu är hennes pappa singel och han är mer "fun-dad" och har allt fokus på henne när hon kommer till honom. (ca. var 3:e helg, då vi bor ca.10mil ifrån), de träffas oftare i perioder när han kan.

Lycka till nu med allt ert! Det verkar ju som ni kommit överens om många bitar och jag tror ni också får det bra!
  • ÄlskarMina
    SaraKlippan skrev 2010-07-01 15:41:00 följande:
    Hej Hej :)

Var på UL igår :) Men barnmorskan kunde inte utföra undersökningen så noga som hon ville för bebben låg lite gömd bakom moderkakan... vi försökte att skaka fram den men lyckades inte... hon sa att det var en bekväm individ! hahaha 
    Så hon tyckte den kunde växa till sig ett par veckor så skulle vi komma tillbaka igen! :D 
    Så den 12/7 ska vi på UL igen :) Fick inte heller veta kön nu... hon sa att de var omöjligt att se det när den låg så dumt till! Så hoppas hoppas att det går det 12:e!! Då är jag ju i vecka 19+1.
    Nämen.så komiskt! Vilken blygis där!
    Ska också göra mitt i v.19+1, fast jag har den 15/7. Bara 2veckor kvar idag! seeg väntan detta är. suck
  • ÄlskarMina
    MFJG skrev 2010-07-02 17:49:38 följande:
    Jag vet dem som sovit på magen hur länge som helst. Jag sover helst på sidan pga foglossningarna. Lite grann på magen. Men det är lite obehagligt..Känns som man ligger på något ;)
    haha, det gör du ju! ligger på ngt alltså Baby Jag sover också på sidan och med en kudde under magen/brösten. Skönast så tycker jag! 

Nähä, idag är det fredag och korttajm..återkommer om en stund med bild i bildtråden. Idag v.17+2 
  • ÄlskarMina

shit, nu bökar den på därinne. sparkar på urinblåsan känner jag..ajaj. får knipa igen. Haha! 
    Vad det är underbart att känna sitt pyre.
    Vad kallar ni era bäsar?  Vi har pyret som arbetsnamn här

(17+4 idag) 

• ÄlskarMina
    Sandragumman skrev 2010-07-04 11:40:30 följande:
    arbetsnamn?

De han blivit mycke han men de är nog bara för att jag har haft en han där....
    men det blir väl oftast Den/Det.... hahahah snacka o opersonligt!
    Ja, många kallar det för att ha ett arbetsnamn på bebisen..lät kanske konstigt ser jag nu..
    men du fattade ju vad jag menade ändå!  
  • ÄlskarMina
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-04 11:41:32 följande:
    Nu har jag 2 fåglar en ligger som kom nyss under min tröja o vilar den har precis tagit en liten flygtur men det var inte mkt då väggen kom fram men den flyger inte så bra ännu då bennet e konstig.
    NYSS kom ja för några min sen fick jag tag på en liten fågel en likadan fågel unge som jag nu håller i då den e rädd o lugn vet ej om denna kan flyga men ingen av dem e skadad så jag släpper dem ikväll när katten e inne.
    stackars små..katter kan vara bra grymma ibland. Skäller på mina katter ibland här hemma med när de har lämnat  "presenter" vid  ytterdörren.
  • ÄlskarMina
    linn78 skrev 2010-07-05 16:53:37 följande:
    Välkomna alla nya!!

Allt såg bra ut på RUL, måtten passade perfekt ihop. Men det var tydligen en liten pojk som busade rundor därinne, jag som var så säkert på en tjejSkrattande. Men lika glad för det är jag/vi, fast vi har redan börjat slåss om namnetFlört
    åh grattis till pojken! Nu får ni tänka om då i namnfrågan..  
    Här är vi ganska säkra på en pojk men vi får se om 10dgr om det stämmer då. Känns som jag är så seent ute med mitt RUL (i v.19+1)Förvånad längtar ju sååå!!

Idag var jag iaf och klämde lite till på barnvagnar..jag som tidigare gillat Teutonia S3 hade nästan "gått över" till EL City cross men nu är jag tillbaka på S3:an. VILL HA!  
  • ÄlskarMina
    Momalicious skrev 2010-07-08 13:49:20 följande:
    Alltså jag behöver ventilera lite! Jag tycker tiden går så JÄKLA snabbt! Jag hör bara folk prata om hur lååååångsaaaaamt en graviditet går men jag tycker den går fort som bara den!
    Börjar få panik över allt som ska fixas och inhandlas och ordnas innan bebis anländer! Vet att det är 5, nästan sex månader kvar men om hela graviditeten ska gå såhär fort så kommer det vara november innan jag vet ordet av.

Är det bara jag som känner såhär? Ingen annan som är stressad över att man ska fixa iordning skötbord, spjälsäng, köpa babysitter osv? Vi, eller snarare jag, känner även stress över att hitta ett större boende. Vi bor nämligen i en liten tvåa på 48 kvadrat och visst, det GÅR men det skulle inte vara kul då jag tycker lägenheten är för liten som det är nu.

GAH, gör mig själv galen! 
    Jag vill också ha koll på saker och ting så därför är jag ute i god tid. Var ju i Ullared för några veckor sedan och inhandlade:
    babysitter m. lekbåge
    babygym
    skötbädd
    badcape
    filt
    spjälskydd
    sängmobil

ska få:
    spjälsäng av svärisarna
    skötbord som sambon ska bygga ihop-är duktig på sånt

ska titta på:
    vagnen nästa vecka efter RUL och kanske beställa den då med 
    ett rejält spjälskydd (tummen eller pingu)
    babybjörn (begagnad)

har:
    rejäl "tummen-filt"
    tummen spjälset+andra sen Novas bebistid
    kläder sen Nova+nyinköpta neutrala

Så jag har inte sån panik egentligen..det som fattas som inte är med på listorna är ett babyskydd. Men det köper vi ett i höst. 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)