ondar skrev 2010-06-29 08:28:48 följande:
Å va härligt att höra:)! Hur mkt träffades ni under graviditeten och hur gjorde ni efteråt? Tänker mkt på att jag är rädd att han ska missa när magen växer och ska ha svårt att knyta an till barnet just därför. Kan ju inte kräva att vi ska ses jämt o ständigt heller men han ska självklart vara med vid ultraljudet nu nästa vecka och så där:).
Och sen efteråt, var han med hemma de första dagarna och kom sen efter jobet och så eller hur gjorde ni där? Hur gammal var Nova när han började ha henne själv? Vi räknar med att det kommer dröja nåt år eller så innan vårt barn kommer vara hos pappa, innan dess får pappa komma hit och vara här med barnet när/om han är pappaledig och jag pluggar/jobbar. Tänker att det kanske är tryggast för barnet?
Det är ju så mkt man funderar på:)
Underbart att det har fungerat så bra både med honom och med hans föräldrar, både jag och pappan önskar ju detsamma, han sa tom själv igår när vi pratade om familjerätten osv att vi två absolut inte kommer bli ovänner i framtiden och man hoppas ju verkligen det.
Har Nova nånsin frågat eller har det alltid bara varit så självklart för henne=)?
Under graviditeten träffades vi inte så mkt i slutet då han åkte iväg på en långresa. Så han missade mkt magväxande tyvärr. Han var dock med på det sista MVC-besöket och förlossningen.
De första veckorna kom han hem till oss nästan varje kväll efter jobbet och var en liten stund. Men började väl inte ha henne ngt nämvärt själv (över nätter) förrens jag skulle sluta amma när hon var 8-9mån. Tog henne på dagstripper när hon var ett halvår kanske och hon åt lite mat.
Nova har ibland frågat varför vi inte bor ihop som många andra kompisars föräldrar gör, men då har vi bägge haft partners så vi har sagt att det är dom som vi vill bo ihop med. Ibland har hon skrattat lite för sig själv om vi gjort ngn aktivitet tillsammans och sagt att det känns konstigt att mamma och pappa och hon är själva.

Blir nog lite fel i hennes ögon-haha!
Vi är ju mer en "familj" vi som bor hemma-jag,Nova, min sambo Marcus och vår gemensamma kommande bebis; så just nu är hennes pappa singel och han är mer "fun-dad" och har allt fokus på henne när hon kommer till honom. (ca. var 3:e helg, då vi bor ca.10mil ifrån), de träffas oftare i perioder när han kan.
Lycka till nu med allt ert! Det verkar ju som ni kommit överens om många bitar och jag tror ni också får det bra!