Inlägg från: ÄlskarMina |Visa alla inlägg
  • ÄlskarMina

December Bebis 2010 :)

Malin o Henke: Håller tummar och tår för dig att du får se ett pickande hjärta på tisdag! Stor kram!

ps. jag blödde många ggr när jag väntade Nova men det gick fint ändå. ds.

• ÄlskarMina
    MajMamman08 skrev 2010-04-12 15:59:19 följande:
    ja jag ringde idag,fick inte tid förrän den 17 maj då e ja i v 11 lixom!!! fick inte min gamla goa BM för hon va halvt sjukskriven och hade inga tider suck,så fick hon jag hade i tele,vet inte alls,men hon verka så där anti allt,anti vul o grejer,blä känns inte bra! ja får se sen....när ja träffat henne...
    då gör vi VUL samma dag! Är i v.11+0 då. Men har funderingar på att ringa ett privat gyn i en närliggande stad och boka in ett VUL i typ v.7+ nånting, alltså nästa vecka. Då måste ju hjärtat börjat slå? Om det står på deras hemsida att de har landstingspriser, innebär det då 300kr?
  • ÄlskarMina
    Minifer skrev 2010-04-12 21:36:50 följande:
    ni räknar inte bebisålder kontra graviditetsålder då med tanke på att det skiljer två veckor? Alltså att bebisen är 4 v gammal, men graviditeten hållt på i 6 veckor? Räknar jag från mensens första dag TROR jag att jag får BF den 19 dec, men räknar jag från ÄL får jag 23e dec. Borde jag ändra till 19e? Fast då blir ÄL-siffrorna fel
    min grav.kalender stämmer inte med sista mensens första dag..menvet  ÄL stämmer och det är ju då befruktningen skedde så jag räknar efter den. Använde ÄL-test från cb så jag vet när ÄL skedde.
  • ÄlskarMina
    bebbi skrev 2010-04-14 07:52:42 följande:
    Grattis, känns som en evigghete att vänta till vul. Jag ska dir den 28/4 för att se om hjärtat tickar =) MEN: Va på VUL häromdagen för att kolla äggstockarna då jag haft lite ont. Ska ju resa utomlands om några dagar och va lite orolig. De kikade på dem och de kunde se några äggblåsor samt en cysta som brustit, de va lite blod runt den och de va därför jag hade lite ont sa dem men de va inget farligt, de trodde ej att de skulle kunna se något av graviditeten än då de är lite för tidigt, MEN vi hade tur, läkaren kunde se inte  bara 1 hinnsäck utan 2 st. Så om allt vill sig väl så kommer vi få tvillingar =) Vi är så lyckliga och förväntansfulla. Ska på de riktiga VUL:et den 28 April och är de då 2 st hjärtan som slår då så är de enligt läkaren 97% chans att allt kommer att gå bra hela vägen. kraam
    Nämen! Tvillingar vore ju såå kul! Önskar man också har sån tur...får se om 5veckor då VUL är.
    ·¨`*·.¸¸.*Nova juni-04, Pyret dec-10*.¸¸.·*¨`·
  • ÄlskarMina
    bebbi skrev 2010-04-14 07:59:04 följande:
    Ska du inte på vul förens om 5 veckor? lång tid dit ju, va jobbigt jag ska på vul när ja är i vecka 8 igen och de är den 28/4 kraaam och grattis =)
    Nä, jag veet! Usch för väntan.. detta är alltså i samband med ett läkarbesök som jag får ett VUL. Men funderar på att beställa ett privat VUL i nästa vecka för att se om allt står rätt till. Är ju då i v.8.
  • ÄlskarMina

Anna1012: det är kanske för att urinen var så utspädd att den inte reagerade speciellt mkt?

• ÄlskarMina

Go kväll alla! O grattis nyplussare!
    Jag har ngt jag upptäckte för ngn timme sen när jag stod i duschen..mitt vänstra bröst är något större än det högra. Har svullnat upp lite sen jag blev gravid-det har jag ju märkt. Men just att det ena är större än det andra och är "knöligare" är det det som gör mig orolig! Eller är det så för er andra med? känns det knöligt-mer än när ni är icke-gravida?

• ÄlskarMina

majmamman08: tack för svaret! ska iaf nämna det för min mvc-sköterska nästa gång tror jag.
    Förresten: Idag är det bara 3dgr kvar till VUL!

• ÄlskarMina

Nää så tråkigt Timjah och Jenny10! KRAMAR

Svar på tråden December Bebis 2010 :)