• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • 3 barns mamma84

Hejsan alla gravida
    Majmamma du behöver inte vara oroligt hihi jag e tillbaks nu med en graviditet kvar i magen
    Bebisen lever nog som den ska iaf så värkar det som det iaf
    Jag fick inte göra Vul för dom hade inte men jag fick göra ett graviditets test igen som vissade MKT STARKR+ hehe så bebisen har det jätte bra i magen
    Men jag ska på INSKRIVNING snart hihi jag ska till läkaren igen den 4/5 på Tisdag kl 9.10 och jag ska ha med mig morgonurin som vanligt och ett gravtest som vanligt hihi ska berätta varför snart
    Sen ska jag fylla i massa pappaer om mina 2 garviditeter och mitt mf och denna nya såklart
    Sen ska dem skickas till min bm och sjukhuset jag ska ha förlossningen på
    Sen så är jag i vecka 6+6 idag som jag var innan alltså i vecka 8 imon och Bf är 14 dec 2010
    Ja men jag ska ju ha vul oxå snart när jag har fått tid hos bm så borde jag veta exakt

Jag har det bra inga illamående så men ibland på morgonen och på kvällen tycks det komma och hällsa på men man är bara glad att man känner något hihi
    Molvärk och stickningar och skakningar i underlivet helt sjukt kännsla !! men inte skönt alls man blir orolig men barnet har det bra ska ni se
    Något annat hmm flytningarna lever på sexlusten är på hyllan och hunger och trötter och humörsväningar haha ojoj kissnödig ojoj massor..
    Sen har jag fått en städryck jösse namn haha städar varje dag och ja rent är det men JAG MÅSTE !!

Juste varför läkaren här i danmark vill ha morgonurin på varje besök är något som dom gör här i danmark för att se att graviditeten är kvar och om man har gravdiabetes dom är väldigt noga här men skönt!
    Jag har aldrig haft diabetes men pågrund av stora barn vill dom ha mkt bättre koll å mig iaf.

(Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • ensammamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-27 16:51:29 följande:
    Hejsan alla gravida Majmamma du behöver inte vara oroligt hihi jag e tillbaks nu med en graviditet kvar i magen Bebisen lever nog som den ska iaf så värkar det som det iaf Jag fick inte göra Vul för dom hade inte men jag fick göra ett graviditets test igen som vissade MKT STARKR+ hehe så bebisen har det jätte bra i magen Men jag ska på INSKRIVNING snart hihi jag ska till läkaren igen den 4/5 på Tisdag kl 9.10 och jag ska ha med mig morgonurin som vanligt och ett gravtest som vanligt hihi ska berätta varför snart Sen ska jag fylla i massa pappaer om mina 2 garviditeter och mitt mf och denna nya såklart Sen ska dem skickas till min bm och sjukhuset jag ska ha förlossningen på Sen så är jag i vecka 6+6 idag som jag var innan alltså i vecka 8 imon och Bf är 14 dec 2010 Ja men jag ska ju ha vul oxå snart när jag har fått tid hos bm så borde jag veta exakt Jag har det bra inga illamående så men ibland på morgonen och på kvällen tycks det komma och hällsa på men man är bara glad att man känner något hihi Molvärk och stickningar och skakningar i underlivet helt sjukt kännsla !! men inte skönt alls man blir orolig men barnet har det bra ska ni se Något annat hmm flytningarna lever på sexlusten är på hyllan och hunger och trötter och humörsväningar haha ojoj kissnödig ojoj massor..Sen har jag fått en städryck jösse namn haha städar varje dag och ja rent är det men JAG MÅSTE !! Juste varför läkaren här i danmark vill ha morgonurin på varje besök är något som dom gör här i danmark för att se att graviditeten är kvar och om man har gravdiabetes dom är väldigt noga här men skönt!Jag har aldrig haft diabetes men pågrund av stora barn vill dom ha mkt bättre koll å mig iaf.
    Men va kul.. då ses vi tills de blir en bebis i december här
  • MalakiW
    YES!! LIVET LEKER! Var på VUL idag och det såg bra ut! En litet liv på ca 10 millmeter fanns där och hjärtat slog så fint! ! Ett litet aber då som inte behöver betyda ngt men ändå... jag har tydligen muskelknutor i min livmoder (1-3 cm stora) som ev kan medföra missfall {#lang_emotions_frown}. Men so far so good! Får njuta av att hjärtat slår idag, så kan jag börja ojja mig igen i morgon. Någon annan som också har muskelknutor i livmodern?

MajMamman08 skrev 2010-04-27 12:23:11 följande:
    Hem kommen från VUL nu från världens goaste o snällaste o mest förstående läkare jag träffat,helt underbar människa! Tänk att de finns sådana Allt såg jätte fint ut o vi såg den lille krabaten där inne vars hjärta tickade på så fint Men fanns ett pytte litet men,behöver inte alls betyda något för hon hade sett många sådana fall och de föddes friska bebisar för fullt!Det fanns en liten vätskeansamling mellan fostret och modermunnen(heter de så?)och som sagt de behövde inte betyda nånting...kroppen kan antingen ta hand om de själv,el man får en liten blödning som inte heller är farligt. El så kan de ju gå åt helvete då,men de trodde hon inte!!Men för att vara på den säkra sidan och min oro fick jag en ny VUL tid om 2 veckor!Känner mig lite lättad att bebis lever än så länge,men ja nu kommer man ju gå o grunna ihäl sig o va rädd för att börja blöda m,m!!! Gjorde jag de skulle jag åka upp direkt så de fick kika på de! Nu stannar du där inne bebis o växer o frodas!
    Majmamma: Du ska se att allt går bra! Försök att unna dig att vara glad idag så kan vi börja nojja oss i morgon igen :). Men jag lovar att den där vätskan kommer att vara borta om två veckor.. Mina knutor kan man inte ta bort under graviditeten - man får bara hoppas att de inte växer för mycket så att de "krockar" med barnet..
  • LinnV

Skönt att läsa att man inte är ensam om att må dåligt.. Jag är så less på att må illa men jag jobbar på som vanligt för att ingen på jobbet ska få veta något än.. Man vet ju att det kommer bli något bra i slutändan så jag orkar stå ut.. är i v 8+1 idag.. tiden springer i väg. Men har börjat få svårt att dölja det för magen är så stor. vet inte hur jag ska klara det i ca 3 veckor till..

Min sambo är underbar <3 Vi förlovade oss igår.. Livet blir inte bättre än så här {#lang_emotions_laughing}
  • Stoce

Jag har hittat något som hjälper mot mitt illamående, små salta kex. Har de i skrivbordslådan på jobbet och knaprar i mig en alltid då illamåendet kommer. Det dövar för ett tag. Använder också åksjukearmband, men vet inte om de hjälper särskilt.. Kanske skulle mått mer illa annars. Citrus ska också vara bra mot illamående

Svar på tråden December Bebis 2010 :)