• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Momalicious
    Emelle skrev 2010-04-28 17:48:26 följande:
    Usch. Hoppas du har fel... Kände ju så sist, bara ryser när jag läser ditt inlägg. Du ska se att det inte är någon fara för dig dock!
    Åh, jag hoppas jag har fel också.. Jag hoppas hoppas verkligen jag har fel. Att min kropp bara lurar mig eller nåt. 
  • Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-04-28 18:10:22 följande:
    Tanken slog mig på i går då ja va på jobbet,men sen våga ja inte!! Kvacklig som ja e .Idag har illamåendet varit i chack o inte mått så där hemskt illa,vilket jag e grymt tacksam för!! Kommer o går kanske får man hoppas på. Men har ringt till GYN o min läkare där skulle skriva recept på några andra tabletter jag kunde ta om ja skulle få så där igen,oh ja tack vet inte hur ja skulle klara mig i helgen om ja hade de som i går!! Då blir de sjukskrivning:( oh de vill ja verkligen inte!!För övrigt e jag sååå svullen om magen på kvällarna och efter jag ätit så de ser ut som om jag e gravid i v 25 typ...haha pinsamt då man vill hålla de hemligt ett tag till!! Får ha stora tröjor på sig E jobbigt o va svullen,man e ju så öm lixom!!! ajen!
    Jag är också jättesvullen på em och kvällen. Ska bli sååå skönt om en vecka då allt förhoppningsvis sett bra ut och man inte behöver tänka på att dölja längre!!
  • Emelle

Å jag är sååå slö. Ingen hemma.
    J är på fotbollsträning och Stora är ute med en kompis (INTE i stallet för en ggn skull) Pojkaran kommer inte hem förrens 20.00 och då ska dom bara nattas.
    Så jag bara slappar.
    Dricker te och kollar nya The Hills och The city avsnitten...
    As if jag var 20 år i stället för 30

• Momalicious

Jag var tvungen att ta ett gravtest och se om det blivit starkare sen jag gjorde ett för typ 3-4 dagar sen. Och det har det så det känns lite bättre. Nu blev teststrecket starkare än kontrollstrecket och testat jag gjorde senast var teststrecket svagare än kontrollstrecket. Men jag är fortfarande inte övertygad. 

Det ska rätt mycket till för att man får ett VUL va? Typ blödning eller tidigare MA/MF? Kanske olika i olika län och kommuner? Även om jag får ett VUL lär man väl inte se nåt ändå eftersom jag bara är i vecka 4+4 idag.
    Jäkla skit, det borde inte existera MA/MF efter att man kan ta reda på om man är gravid eller ej. Kan liksom inte ägget inse att det är dåligt/att spermien är dåligt och skita i att bli befruktat istället.
  • Emelle
    Momalicious skrev 2010-04-28 18:27:28 följande:
    Jag var tvungen att ta ett gravtest och se om det blivit starkare sen jag gjorde ett för typ 3-4 dagar sen. Och det har det så det känns lite bättre. Nu blev teststrecket starkare än kontrollstrecket och testat jag gjorde senast var teststrecket svagare än kontrollstrecket. Men jag är fortfarande inte övertygad.  Det ska rätt mycket till för att man får ett VUL va? Typ blödning eller tidigare MA/MF? Kanske olika i olika län och kommuner? Även om jag får ett VUL lär man väl inte se nåt ändå eftersom jag bara är i vecka 4+4 idag. Jäkla skit, det borde inte existera MA/MF efter att man kan ta reda på om man är gravid eller ej. Kan liksom inte ägget inse att det är dåligt/att spermien är dåligt och skita i att bli befruktat istället.
    Jag testar också ofta. Var tredje dag så där. Bara för att se att kontrollstrecket är tok starkt fortfarande. Dyrt, ja kanske men det känns tryggt, även om det egentligen inte betyder ett skit....
    I slutet av veckan ska jag ta ett digital igen. Sen blir det inga mer tester efter vUL på Måndag!
  • ÄlskarMina

Vad ni testar tjejer!  

Jag har bara gjort 2st. Ett på BIM-2-superdupersvagt streck som jag trodde var ett spök. Och sen på BIM-1 som sa Gravid 1-2. 
    Kanske skulle vara kul att göra ett till bara för att..hihi! Är det med billiga stickor då ni använder?
    ·¨`*·.¸¸.*Nova juni-04, Pyret dec-10*.¸¸.·*¨`·
  • Småstadsbönan
    Momalicious skrev 2010-04-28 18:27:28 följande:
    Jag var tvungen att ta ett gravtest och se om det blivit starkare sen jag gjorde ett för typ 3-4 dagar sen. Och det har det så det känns lite bättre. Nu blev teststrecket starkare än kontrollstrecket och testat jag gjorde senast var teststrecket svagare än kontrollstrecket. Men jag är fortfarande inte övertygad.  Det ska rätt mycket till för att man får ett VUL va? Typ blödning eller tidigare MA/MF? Kanske olika i olika län och kommuner? Även om jag får ett VUL lär man väl inte se nåt ändå eftersom jag bara är i vecka 4+4 idag. Jäkla skit, det borde inte existera MA/MF efter att man kan ta reda på om man är gravid eller ej. Kan liksom inte ägget inse att det är dåligt/att spermien är dåligt och skita i att bli befruktat istället.
    Men bad dom inte dig komma in och kolla för utomkvedes??? För då gör dom ju ett VUL för att se att det inte sitter i äggledaren.

Håller tummarna för dig och hoppas att dina aningar är fel.
  • Momalicious
    Småstadsbönan skrev 2010-04-28 18:37:56 följande:
    Men bad dom inte dig komma in och kolla för utomkvedes??? För då gör dom ju ett VUL för att se att det inte sitter i äggledaren. Håller tummarna för dig och hoppas att dina aningar är fel.
    Jo fast han sa ju att sannolikheten att man ser nåt öht är så liten i vecka 5 och det kan göra mig mer besviken. Ska nog vänta till v 7 nångång och göra ett privat VUL. Det är värt dom pengarna tycker jag.
    ÄlskarNova skrev 2010-04-28 18:35:19 följande:
    Vad ni testar tjejer!   Jag har bara gjort 2st. Ett på BIM-2-superdupersvagt streck som jag trodde var ett spök. Och sen på BIM-1 som sa Gravid 1-2.  Kanske skulle vara kul att göra ett till bara för att..hihi! Är det med billiga stickor då ni använder?
    Haha, jag använder billiga. Hade beställt typ 10 stk så kunde ju lika gärna testa på tycker jag. Har tagit ett CB digital för att få det liksom svart på vitt. Ska ta ett till sådant nästa vecka nån gång och se om det går från 1-2 till högre. 
  • Minifer
    Momalicious skrev 2010-04-28 18:41:38 följande:
    jag gjorde vul idag på 5+5 och då syntes detta:

inte direkt jättemycket man ser. Om du är 4+4 är det nog inte mycket att se. Kunde inte se hjärtslag idag (fan då!), så om jag vore du skulle jag väntat till vecka 7 så man kan se hjärtat!
  • Momalicious
    Minifer skrev 2010-04-28 18:44:58 följande:
    jag gjorde vul idag på 5+5 och då syntes detta: inte direkt jättemycket man ser. Om du är 4+4 är det nog inte mycket att se. Kunde inte se hjärtslag idag (fan då!), så om jag vore du skulle jag väntat till vecka 7 så man kan se hjärtat!
    Det är så jag tänkt också. Vänta så man kan se om det är ett hjärta där. 
    Så jag får hålla ut tills vecka 7 och gå på VUL då. Önskar man hade nån liten apparat hemma så man kunde kolla själv haha. Håller tummarna för att jag börjar spy snart (ja, faktiskt) och att jag inte börjar blöda och att det finns ett litet hjärta där som tickar i vecka 7.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)