• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • MalakiW
    Emelle skrev 2010-04-27 20:38:16 följande:
    Grattis till fint VUL. Lite läskigt för dig med knutorna, det förstår jag, men ska dom ha lite mer koll och så el?Du ska se att allt går bra! Ja du, här är en till som svullanr. Iallafall om kvällarna. HAr vunnit två mammajeans på Tredaera. Köpt två gravid jeanstights från HM (hann göra det innan MA:t sist) och nu ett par snygga POP mammajeans så nu ligger dom i lådan och så FORT jag sett ett litet hjärta så ska jag leva som en gravid Tänker inte ta på mig dom innan om nu min kropp lurar mig igen som sist... Tills dess lever jag i mina älskade leggins Grattis till förlovning och fantastisk kille.Visst är det härligt med sådana. JAg har en jag med...Har varit så söt idag...Fixat frukost, luch och nu står han i köket med förklädet och fixar sen middag åt oss nu när barnen somnat. LOVE HIM!! Skämmer verkligen bort mig nu när vi har en liten loppa som måste växa fint i magen på mig!!
    Ptja jag frågade om jag skulle få mer VUL nu pga detta men det sa de att det inte var ngn mening med. Jag får inte mer än "normalt". Anledningen till att det inte var ngn mening var att de ändå inte kan göra ngt utan i så fall (hemska tanke!) bara se att de har växt.. Det går inte ta bort dem när man är gravid. Men gissa om att jag ska ta bort dem så snart jag kan efter förlossningen!

Åh vilka inköp! härligt! Jag har inte vågat göra ngt.. men nu kanske? ;D. Fina killar ni verkar ha! Jag har också det :D
    kramar!
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-04-27 23:33:43 följande:
    Tack! Ja även om de har rätt i myomen behöver det ju inte innebära någon fara för graviditeten, var satt de någonstans?Nästa vecka har jag bara ett läkarbesök inbokat på morgonen en av dagarna, så det går bra, iih vad spännande , haha!
    nä hoppas verkligen inte det har ngn betydelse.. Tyvärr verkar de sitta lite varstans och en var tydligen nära fostret {#lang_emotions_cry}. men det behöver inte betyda ngt...  Får hoppas på det bästa.. Vad sägs om att luncha nästa onsdag (5:e maj)? Kl 11.45? Känner du till Mondo mitt emot universitetshuset? Är nästan stammis där ( i alla fall på tisdagar {#lang_emotions_wink}) Spännande med blinddate! Ska jag ha en ros i knapphålet?{#lang_emotions_tongue_out}
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-04-27 23:39:48 följande:
    men de är smååå ju! Och så skall de stanna! *bestämmer*
    låter bra - jag låter raskt dig ta makten över myonerna (känner redan att de krympte av ren rädsla ;D)
  • MajMamman08
    MalakiW skrev 2010-04-27 23:41:32 följande:
    Ptja jag frågade om jag skulle få mer VUL nu pga detta men det sa de att det inte var ngn mening med. Jag får inte mer än "normalt". Anledningen till att det inte var ngn mening var att de ändå inte kan göra ngt utan i så fall (hemska tanke!) bara se att de har växt.. Det går inte ta bort dem när man är gravid. Men gissa om att jag ska ta bort dem så snart jag kan efter förlossningen! Åh vilka inköp! härligt! Jag har inte vågat göra ngt.. men nu kanske? ;D. Fina killar ni verkar ha! Jag har också det :Dkramar!
    Hoppas att de inte växer så fort så i varj fall bebis blir färdigutvecklad där inne,kanske att du får göra kejsarsnitt lite tidigare dåe??
  • TheUnknown

Hur är det här med symtom?

Jag mår inte alls lika illa längre, bröstvårtorna gör väl lite ont, och har knappast mkt molvärk längre.. Däremot kom (äckelvarning) världens flytning i morse. Stod upp o så sa det splaff! Läskigt?

• MajMamman08
    TheUnknown skrev 2010-04-28 09:07:21 följande:
    Hur är det här med symtom?Jag mår inte alls lika illa längre, bröstvårtorna gör väl lite ont, och har knappast mkt molvärk längre.. Däremot kom (äckelvarning) världens flytning i morse. Stod upp o så sa det splaff! Läskigt?
    Jag mår super duper illa så måste söka för de känner jag,står inte ut!! Inte farligt nu på morgonen men på eftermiddagen,hualigen!! Men min BM sa att bli inte orolig om du helt plötsligt inte mår illa en dag,för så kan de vara!!!

Mina bröst gör inte ont längre men är mycket större o hårdare! Ang flytnignar så har jag hört att man kan få så Vissa mer el mindre under hela grav! Men låter inge skoj när man väl får de,kanske som o kissa på sig,hihi
  • MajMamman08
    Cyanidee skrev 2010-04-27 21:38:57 följande:
    Blä! Är nu i vecka sju och har haft många små-blödningar/flytningar den senaste veckan, dock väldigt oregelbundet!  (Äckelvarning: Typ bruna flytningar ett par dar, normala en-två dar och sen brunt igen.) Väldigt skumt. Känner mig dock inte alltför orolig, eftersom det skiljer sig mycket från förra missfallet.  På nästa onsdag (5 maj!) ska vi in på vul hos min gyn och se efter om det verkligen finns något därinne, längtar!  Hoppas ni andra har det bra :)
    E säkert ingen fara då
  • Emelle
    Hur är det här med symtom?Jag mår inte alls lika illa längre, bröstvårtorna gör väl lite ont, och har knappast mkt molvärk längre.. Däremot kom (äckelvarning) världens flytning i morse. Stod upp o så sa det splaff! Läskigt?
    För mig varierar det verkligen från dag till dag. Brösten känner jag av mest, och illamåendet kommer och går men inte så jag behöver spy. Jag har också fått rikliga flytningar nu sista dagarna men molvärken har förvunnit mer...
    Trött är jag med...Huuu. Har lite tid nu innan barnen kommer hem. Ska ta en powernap. Helt slut efter att ha jobbat 5 timmar
    Har ont i huvudet idag, men tror det beror mer på min förskylning än något annat!
    MajMamman08 skrev 2010-04-28 09:23:30 följande:
    MajMamman08 skrev 2010-04-28 09:23:30 följande:
    Stoppa fingrarna i halsen och spyyy. Skulle jag lätt gjort om jag mått så illa. Fy fan vad jobbigt det måste vara...Urk!!
  • Rosa socka
    Hur är det här med symtom? Jag mår inte alls lika illa längre, bröstvårtorna gör väl lite ont, och har knappast mkt molvärk längre.. Däremot kom (äckelvarning) världens flytning i morse. Stod upp o så sa det splaff! Läskigt?
    Så hade jag förra graviditeten, jag trodde mensen kom hela tiden..
    Då kände man sig fräsch
    Men ens symptom kan komma och gå för varje dag så rätt som det är kommer det tillbaka!

För mig hugger det i magen, det är allt. Inget annat tecken på att jag är gravid.
    Men jag är inte den som är den, jag njuter så länge jag slipper illamåendet för jag är säker på att det kommer slå till om inte allt för lång tid!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)