• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Stoce
    MajMamman08 skrev 2010-04-27 14:51:09 följande:
    JAg tror att jag är i 7+2 idag,men när jag var på vul så mätte de bebisen 7mm o att ja va 6+4 istället! E ju jätte svårt o mäta då de e så himla små!! Så jag tar de med en nya salt och går efter min uträkning så länge.E nog lättare o få mer klara besked lite längre fram hur långt gången man är
    Tack för ditt svar. Ja, det låter vettigare. Då kan jag nog vara på väg in i vecka 9 istället för 8 nu då. Såå härligt

En vecka närmare v. 12! Allt stämmer mycket bättre in på det, så då tror jag på det igen, som jag räknat på från början.
  • ensammamma
    linasmama skrev 2010-04-27 17:53:01 följande:
    Skönt att läsa att man inte är ensam om att må dåligt.. Jag är så less på att må illa men jag jobbar på som vanligt för att ingen på jobbet ska få veta något än.. Man vet ju att det kommer bli något bra i slutändan så jag orkar stå ut.. är i v 8+1 idag.. tiden springer i väg. Men har börjat få svårt att dölja det för magen är så stor. vet inte hur jag ska klara det i ca 3 veckor till.. Min sambo är underbar <3 Vi förlovade oss igår.. Livet blir inte bättre än så här 
    Då får man säga grattis till förlovningen
  • LinnV
    ensammamma skrev 2010-04-27 18:08:27 följande:
    Då får man säga grattis till förlovningen
    Tack så mycket
  • ÄlskarMina
    Skönt att läsa att man inte är ensam om att må dåligt.. Jag är så less på att må illa men jag jobbar på som vanligt för att ingen på jobbet ska få veta något än.. Man vet ju att det kommer bli något bra i slutändan så jag orkar stå ut.. är i v 8+1 idag.. tiden springer i väg. Men har börjat få svårt att dölja det för magen är så stor. vet inte hur jag ska klara det i ca 3 veckor till.. Min sambo är underbar <3 Vi förlovade oss igår.. Livet blir inte bättre än så här 
    Har samma problem nu..tycker det syns att man är svullen och vill helst välja en tjock tröja som täcker-men det är ju varmt nu på dagarna! Svettas ju ihjäl!  
    Får nog köpa på mig lösa t-shirts-jag som alltid har tajta såna-de på jobbet kommer väl undra snart! *hoppas jag kan dölja tills v.11+0 då jag ska på nästa VUL. (20dgr kvar) Efter den dagen om allt är som det ska tycker jag att vi kan berätta "för alla"! 
    Grattis förresten! 
    ·¨`*·.¸¸.*Nova juni-04, Pyret dec-10*.¸¸.·*¨`·
  • Småstadsbönan

Idag var jag på hälsoinformationen, fick ny tid för inskrivning och då skall vi få göra UL WIIIIIIIIIIIII vad jag längtar till den 21 Maj nu, Jag får hoppas att hon tar fram mer information om min imunisering till nästa gång för hon hade ingen alls idag hon var totalt okunnig om detta.

• LinnV

ÄlskarNova: precis. jag ska ner och handla lite i morron, men har haft lite stora tröjor men det syns iaf. men får prova om jag hittar nåe bra på stan.. Ska på släktfest om två veckor men vill inte berätta innan den så måste hitta något jag ser snygg och smal ut i, inte det lättaste {#lang_emotions_wink} Vi tänkte berätta efter att vi varit på inskrivningen, är i v 11+1 då

Tack
  • ensammamma

Jag har redan berättat för dom på jobbet att jag e gravid... Pga att jag skulle få hålla på med mycke tunga lyft mm... Så dom sa att jag skulle sitta på kontoret heltid i stället då....

• Emelle
    MalakiW skrev 2010-04-27 17:45:54 följande:
    Majmamma: Du ska se att allt går bra! Försök att unna dig att vara glad idag så kan vi börja nojja oss i morgon igen :). Men jag lovar att den där vätskan kommer att vara borta om två veckor.. Mina knutor kan man inte ta bort under graviditeten - man får bara hoppas att de inte växer för mycket så att de "krockar" med barnet..
    Grattis till fint VUL. Lite läskigt för dig med knutorna, det förstår jag, men ska dom ha lite mer koll och så el?
    Du ska se att allt går bra!
    ÄlskarNova skrev 2010-04-27 19:10:25 följande:
    Har samma problem nu..tycker det syns att man är svullen och vill helst välja en tjock tröja som täcker-men det är ju varmt nu på dagarna! Svettas ju ihjäl!   Får nog köpa på mig lösa t-shirts-jag som alltid har tajta såna-de på jobbet kommer väl undra snart! *hoppas jag kan dölja tills v.11+0 då jag ska på nästa VUL. (20dgr kvar) Efter den dagen om allt är som det ska tycker jag att vi kan berätta "för alla"!  Grattis förresten! 
    Ja du, här är en till som svullanr. Iallafall om kvällarna. HAr vunnit två mammajeans på Tredaera. Köpt två gravid jeanstights från HM (hann göra det innan MA:t sist) och nu ett par snygga POP mammajeans så nu ligger dom i lådan och så FORT jag sett ett litet hjärta så ska jag leva som en gravid
    Tänker inte ta på mig dom innan om nu min kropp lurar mig igen som sist...
    Tills dess lever jag i mina älskade leggins
    Grattis till förlovning och fantastisk kille.
    Visst är det härligt med sådana. JAg har en jag med...Har varit så söt idag...
    Fixat frukost, luch och nu står han i köket med förklädet och fixar sen middag åt oss nu när barnen somnat. LOVE HIM!! Skämmer verkligen bort mig nu när vi har en liten loppa som måste växa fint i magen på mig!!
  • Minifer

Malaki: WOHOOOOOOOO! Vad underbart!! De trodde jag hade myom förra graviditeten när jag fick galet ont i mitten av graviditeten, men det visade sig att det inte var det. Däremot läste jag att det kan göra att man blöder mycket och länge när man har mens, plus har galen mensvärk? Stämmer det in på dig så kanske du blir av me det problemet om de tar bort myomen efter graviditeten. =)

linasmama skrev 2010-04-27 19:23:24 följande:
    ÄlskarNova: precis. jag ska ner och handla lite i morron, men har haft lite stora tröjor men det syns iaf. men får prova om jag hittar nåe bra på stan.. Ska på släktfest om två veckor men vill inte berätta innan den så måste hitta något jag ser snygg och smal ut i, inte det lättaste  Vi tänkte berätta efter att vi varit på inskrivningen, är i v 11+1 då Tack
    Grattis!! Vad mysigt!! :)

Imorgon ska jag vara på sjukhuset i stort sett hela dagen, skall prata med diabetesläkare,, obstetriker samt dietist, plus att jag skall lämna 23750275209752930 tester . Tycker det är så kul att vara på mvc, hähä, träffa alla gamla bekantingar från sist=)
  • Momalicious

Ååååh, jag vill också. Bara för att jag är "minst gravid" här haha. Nej men seriöst, vad härligt för er alla! :) Längtar så tills på måndag, ska på hälsosamtal då. Kanske inte det roligaste att få veta massa saker som man redan vet, men då kanske man kan få en uppfattning om när man ska på inskrivning och första UL osv

Längtar som en tok. Nu blir det sen middag med min karl och titta på lite fuskbyggarna. Hoppas alla har en bra kväll med sina magar, män, bebis och annat :D
Svar på tråden December Bebis 2010 :)