• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Karttikeya
    Stefanie skrev 2010-12-03 16:51:06 följande:

Majorima:
    Av någon anledning har jag fått för mig att du kommer att få innan jag. Vet att du vill knipa till januari, jag vill ha innan jul. Lär väl bli tvärtom!

NÄÄ! Säg inte så!! Jag får gärna innan dig dock, men efter nyår.. {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Stefanie

Jag har precis gjort en avgjutning av magen. Det var lite jobbigt att sitta still i samma ställning, förstår inte att man kan överleva om man står när man gör det...

Däremot var det många som skrev att det var kallt och att man frös, men vi hade på en värmefläkt i rummet så jag frös inte alls. Gjorde den i vardagsrummet framför tv:n med lite sönderklippta sopsäckar på golvet och täckte över stolar med dem. Tittade på på spåret och på skavlan under tiden.

Skönt att gipset var lätt att torka bort med en trasa efteråt, skvätte lite men det var inte heller så farligt som jag trodde..!

Det slog mig att min mage inte är så stor. Nu ska vi bara fixa till kanterna och så. Funderar på om vi ska måla den eller inte. Vill nog ha den vit, men vi får se! 

• Karttikeya

Idag är jag nog svullnare än någonsin, elefantmamma here i come.. *buhu*

Ska strax gå o lägga mig. I morgon är en annan dag ^^

• Momalicious

Det var då själva fan vad allas slemproppar släpper till höger och vänster. Här är det minsann ingen slempropp som släppt. Inte vad jag märkt iaf. Jaaa, jag är bitter Men å andra sidan har jag typ längst kvar också.

GRATTIS NhjärtaD! har redan sagt det men man kan väl aldrig säga det för många gånger Är otroligt avundsjuk på att ni har er bebis! :)

Nu ska jag hoppa i säng. Har massa förvärkar som idag gör ännu ondare än de brukar. Ge mig riktiga värkar, annars kan det vara. Känns bara så jääävla onödigt att ha ont när inget händer ändå. Morr.

Nåväl, god natt med er. 

BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • 3 barns mamma84

Godnatt säger jag oxå nu måste vi sova så det får bli en ny dag och närmare våra bebisar

NhjärtaD: ingen hormon monster haha vad är det ?
    gulliga du..

moma:
    inte har det släppt här häller hihi men det gör inget
    du e längst men det behöver inte betyda att du får sist av alla tror nog inte någon har bf dagen som vi igentligen fick utan många får innan så även du får det

majorima:
    ger dig kramisar de e bara den dumma vätska men du e alltid lika fin iaf{#emotions_dlg.flower}
    o en ny dag imorgon och närmare allt.

stefanie:
    ååh du får lägga upp bild sen
    jag skulle göra men jag orkar inte och nu e det för sent troligtviss får pengar på tisdag o på onsdag snitt så nej de e omöjligt för mig
    hoppas detta inte va sista gravditet fast sambon vill men ibland inte hmm ja,ja vi får se
    frågade en kväll sambon när en reklam om sexiga underkläder kom fram om jag skulle skaffa en sådan nattlinne då frågade han mig ''om du vill bli gravid igen'' hmmm undra iblan vad han menade med det

näh nu ska ja sova hihi godnatt

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Willes Mamma 08

Vilkas slemproppar har gått nu???
    Åhhh......har BF nästa söndag och tror verkligen inte bebis kommer o komma innan! En seg liten rackare!

NhjärtaD: Tusen grattis igen till eran lilla tös åh så hade du redan fött bebis när ja skrev så,hihi!

Åh vad ja vill att något ska hända nu, sammandragningar,värkar,vatten,slemmis...Något!! Men här e de snus torrt!
    Har sexat rejält nu,men INGET händer jue Buuh!

Mamma till William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08
    Stefanie skrev 2010-12-03 23:10:48 följande:
    Jag har precis gjort en avgjutning av magen. Det var lite jobbigt att sitta still i samma ställning, förstår inte att man kan överleva om man står när man gör det...

Däremot var det många som skrev att det var kallt och att man frös, men vi hade på en värmefläkt i rummet så jag frös inte alls. Gjorde den i vardagsrummet framför tv:n med lite sönderklippta sopsäckar på golvet och täckte över stolar med dem. Tittade på på spåret och på skavlan under tiden.

Skönt att gipset var lätt att torka bort med en trasa efteråt, skvätte lite men det var inte heller så farligt som jag trodde..!

Det slog mig att min mage inte är så stor. Nu ska vi bara fixa till kanterna och så. Funderar på om vi ska måla den eller inte. Vill nog ha den vit, men vi får se! 
    Fint Ja stod upp o som sagt,ja höll verkligen på o svimma de sista!! ångrar att ja inte satt ner! Vi ska ha den som den e o alltså inte måla....
    Mamma till William 080419 ♥
  • Emynem

Hello...

Har haft mensvärk nu under hela natten och dagen. Nu på kvällen så har jag alldeles nyss haft två rätt starka sammandragningar så hoppas gör man väl alltid att livmodertappen påverkas.
    Är så trött på att vara gravid. Samtidigt så kände jag lite ångest nu när jag kände de här starka sammandragningarna eftersom att det gör ont och jag blev lite påmind om att när förslossningen kör igång så får man verkligen lida under några timmar.

Varför kan det inte vara lätt att föda barn?!!! 

• delifi2
    Emynem skrev 2010-12-04 00:11:56 följande:
    Hello...

Har haft mensvärk nu under hela natten och dagen. Nu på kvällen så har jag alldeles nyss haft två rätt starka sammandragningar så hoppas gör man väl alltid att livmodertappen påverkas.
    Är så trött på att vara gravid. Samtidigt så kände jag lite ångest nu när jag kände de här starka sammandragningarna eftersom att det gör ont och jag blev lite påmind om att när förslossningen kör igång så får man verkligen lida under några timmar.

Varför kan det inte vara lätt att föda barn?!!! 
    känner igen det där...man längtar efter värkar sen när de kommer så påminns man hur jäkla ont det gör egentligen och tänker på att det kommer göra ÄNNU mer ont sen.....
  • AnnaCL

Moma: här går inte heller någon slemmis. Inte alls faktiskt. Knappt åpgon förvärk, mest fortsatt buffande inuti.
    Första barnet här så jag vet inte heller vad jag kan förvänta mig. Jag kan inte ens föreställa mig hur det känns när det sätter igång. Bebisen behöver inte skynda sig ut men efter att fortfarande jobba heltid, halvspringa till bussen, städa fixa och greja så borde den inte kunna hålla sig kvar där inne.
    För det mesta ser jag fram emot allt som komma skall men emellanåt kan jag få tvärpanik när jag tänker på förlossningen. Då brukar jag tänka på det här med att folk har fött barn i alla tider och att det nog löser sig även för min del. Obestämd

Svar på tråden December Bebis 2010 :)