• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • ludicrous

(det går inte att citera med telefonen...)

Emelle- hur sjutton når du ner att fixa fötterna?? Skulle jag med vilja men ska jag nå dom måste jag sitta skräddare, o då kan jag ju inte ha fötterna i vattnet eller så.. :(

Här blir det pizza, julkalendern och så har ju nya Donkey Kong spelet kommit, så jag lär inte se varken man eller barn denna helg!

• mamma smurfen

go fredag på er alla=)

Var ett tag sedan jag vart här inne, men har mest legat å läst, vart "off" utan att egentligen vetat VARFÖR, å inte har de gett med sig heller....
    men.. GRATTIS till er som får snusa BEBBE
    Är JÄÄÄÄTTE avis på er, men har iaf nått V39+0 idag, så 6 dagar kvar till BF, FAAAST...har kommit till insikt att jag högst troligt kommer att gå över tiden, till mellandagarna, om inte längre.....men men, bara å "bita ihop" å ta de som det är, hur som haver så har jag bebbe innom en månad iaf

Ser här att ni pratar om laptop på BB...min fråga är ...vet någon om Östra eller Mölndal har ett nätverk man kan koppla sig på isf? Eller om man måste fixa med sig trådlöst själv?
    Skulle vilja kunna använda mig av spotify nämligen, därav en kanske udda fråga=)

Sedan en annan fråga....Min sessa har rört sig ganska mycke, så även nu efter de att hon fixerat sig, å igår vart de maaassa buff å knööö imagen*ler*
    Idag har det "bara" vart en del knö, inga buff å väldigt sparsamt...

E de så att jag ska bli orolig på "riktigt" eller ska jag avvakta till i morgon...vad tror ni?

• Stefanie

För några dagar sedan skurade jag hela köket skinandes rent. Nu har jag diskat och tänkte börja skära grönsaker till tacosen. Bara det att min briljanta sambo har tryckt in folköl framför grönsakerna och självklart ramlar en burk ner på golvet.

Hela köket sprejades ner med öl. Väggar, golv, tak, skåp, i kylskåpet, spisen, ugnen, dörren, hyllorna, kokböckerna... Jag fick typ en liter på mig och I NÄSAN! Nu har jag skurat rent allt igen, kul så där på en fredag!

Tur att adrenalinet satte igång annars hade jag legat här och gråtit i fosterställning i ölpölarna på köksgolvet..! 

• Emelle
    ludicrous skrev 2010-12-03 18:10:06 följande:
    (det går inte att citera med telefonen...)

Emelle- hur sjutton når du ner att fixa fötterna?? Skulle jag med vilja men ska jag nå dom måste jag sitta skräddare, o då kan jag ju inte ha fötterna i vattnet eller så.. :(

Här blir det pizza, julkalendern och så har ju nya Donkey Kong spelet kommit, så jag lär inte se varken man eller barn denna helg!
    Jag tänkte sitta i fotbad först och sen sitta skräddare...
    Ja det blir väl en syn för gudarna, men jag försöker
    mamma smurfen skrev 2010-12-03 18:12:10 följande:
    Sedan en annan fråga....Min sessa har rört sig ganska mycke, så även nu efter de att hon fixerat sig, å igår vart de maaassa buff å knööö imagen*ler*
    Idag har det "bara" vart en del knö, inga buff å väldigt sparsamt...

E de så att jag ska bli orolig på "riktigt" eller ska jag avvakta till i morgon...vad tror ni?

Min lilla tjej är likadan. Oftast "vild" och väldigt livlig. men sen ar hon dagar då och då (sällan= då hon rör sig betydligt mindre och jag kan komma på att jag inte känt av henne  på jättelänge och jag får då verkligen buffa MASSOR på magen för att få en liten knuff tillbaka. JAg tror inte alls det är någon fara, MEN känner du dig det minsta orolig så skulle jag hellre ringa en ggn för mycket än för lite.
    Ingen känner ju din bebis bättre än just DU!
  • mamma smurfen

Tack Emelle=)

I de banorna har jag funderat oxå...hon har haft sånnahär "stilla" dagar innan oxå, inte många ggr, men det HAR hänt...så jag avvaktar till imorgon...kommer säkert inte få en blund inatt pga att hon då "vaknar" å buffar som aldrig förr*ler* 

• Mysmamma70

Skålar med er i alkholfritt vin Skål

~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • delifi2
    Emelle skrev 2010-12-03 18:04:41 följande:
    Jag har köpt fot-salt, en ny fil och en dyr fot-creme och tänkte fixa fötterna nu ikväll...
    Kan ju vara lite skönt när man har massa extra kilon dom får bära runt på...

Så har jag köpt flera liter Grape Tonic som jag ska dricka...Förra graviditeten drack jag nästan 4 liter dygnet innan  Max föddes. Det var sääkert därför han tittade ut, så nu kör jag en favorit i repris...
    hur i hela värden undrar jag bara lyckost som når ner tll fötterna eller kan lägga upp dom.

hmmmm.... kanske ska prova dricka mycket då

min lillfis rör sig inte under dagarna men däremot rätt mycket på kvällarna.

Köpte en ny mobil idag, tänkte trösta mig lite eftersom det inte blev nåt Sthlm för min del
  • MFJG

Maken försvann ut på öldrickande med grannarna. Så här sitter jag själv med sonen en fredag. Men jag hänger inte läpp för det. Dock inget färdknäppande här nu. MEN jag tar kanske saken i egna händer istället. Mohahaha!
    Har dessutom både godis och glass hemma. Inget som jag är det minsta sugen på dock. Tappat helt suget för sötsaker. Däremot har jag blivit en kolhydrat-junkie ;) Kan faktiskt vara så att jag inom en 30 snarkar ikapp med sonen istället. Ska natta honom snart nämligen. I vår säng tänkte jag. För om maken ändå är borta till sent så kan han sova på soffan ;) Så jag slipper ölstanken..

Svar på tråden December Bebis 2010 :)