• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Karttikeya

Lite akupunktur hade ju varit trevligt.. För nackvärken alltså.

Får hoppas det funkar för dig Emelle Flört

Snark vad jag är trött idag då.. Jobbigt!! Undrar just vad man ska handla för gott sedan.. *omnomnom*

• delifi2
    Emelle skrev 2010-12-03 16:08:06 följande:
    Ja min BM ska ge det och hinnsvepning för att se om det ev kan sätta fart på bebis vilja att komma ut!
    Är du mogen för hinnsvepning då?
    Om du inte är det så gör det inte, jag gjorde det och det var hemskt efteråt, man får bara pinvärkar som inte gör ett dugg nytta.
    Håller tummarna för att du mogen iaf
  • 3 barns mamma84

BEBISAR I MASSOR SNART WOOOHOOO HAHAHA

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Mysmamma70

Många glada män som får färdknäppa ikväll

Idag har jag inhandlat champagnen som vi ska skåla i när lillan är hos oss

• 3 barns mamma84
    Cissi7006 skrev 2010-12-03 16:36:41 följande:

Haha inte min jo sex men inget annat hahahaha jag vill inte ha värkar innan eller jag får inte ha
    Men sex blir det väl har inte fått det på länge nu haha
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Stefanie

2 barns mamma84
    Nu är det bara 5 dagar kvar tills han kommer UT !!!!! YESS längtar som attans nu hihi

Ska ni ta med er laptoppen när ni åker in ?

Är lite avis på dig som vet när din bebis kommer, för mig känns det som att jag kommer att få gå två veckor över tiden och inte träffa min skrutt förrän i januari... 

ÄlskarNova
    Igår var jag på lite extrabesök på MVC, och visst hade jag ökat precis 2kg igen! på 10dgr! Så nu är det 4kg på 21dgr!! Det är ju inte klokt alltså... men blt och urinen var bra så jag får väl hålla koll på andra symptom isf och då skulle jag ringa förlossningen om jag blev sämre. 

Min barnmorska har inte brytt sig så mycket om min vikt, har bara vägts två gånger efter inskrivningen. Sist jag vägde mig var i v.35 och då  hade jag gått upp 9 kg. Måste ju ha lagt på mig en massa sedan dess men har ingen våg hemma så jag vet inte alls jag... Ska se till att jag får väga mig på förlossningen för jag vill verkligen veta hur mycket jag väger precis  innan bebisen kommer ut!

Majorima:
    Av någon anledning har jag fått för mig att du kommer att få innan jag. Vet att du vill knipa till januari, jag vill ha innan jul. Lär väl bli tvärtom!

Emynem:
    Det gör ont i ryggen, fram längst ner i magen och ner i ljumskarna... Har satt på mig binda nu för ska ut och handla lite och är rädd för att vattnet ska gå eller nått. Haha, pinsamt!

Jag går också och oroar mig för att vattnet ska gå. På bussen, i andras bilar (har ingen egen), i affärer, i soffan... Men om vattnet går så kommer det ju garanterat att gå när man som minst anar det. Tar du på dig en binda så kommer det ju att gå när du inte har den på! 

Ludicrous:
    Jag blir sååå trött på sjukvården!! Igår fick jag åka till akuten med mitt ben och det var rosfeber o jag fick antibiotika (heracillin). De ritade ut var svullnaden var och jag fick order om att höra av mig till VC om det svullnade mer än 1 cm utanför. Redan igår kväll hade det svullnat mer men jag väntade till imorse för att se, och jo, visst var det massa mer svullet. Kontaktade min VC och fick en tid och där tyckte dom jag var knäpp kändes det som,o  som att dom på akuten varit knäppa som gett mig Heracillin ist för Kåvepenin... CRP låg igår på 29 tror jag och idag på 41, så infektion har jag ju men ska tydligen inte bry mig. På akuten sa dom att det var bra om jag höll igång lite, på VC sa dom till mig o ligga still med benet högt. FAN  vad trött jag blir på sånt!!!

Vad jobbigt med rosfebern. Och galet jobbigt när alla säger olika saker. SÅ är det alltid. Man får bestämma sig för vad man själv tror och köra på det spåret. 
    Hoppas att det blir bättre snart i alla fall!

Vi har precis fått veta att vi blir ägare av vår lägenhet den 28 december. Samma dag som bf!  Allt är klart och det känns hur skönt som helst! Vi kommer inte att bo här längre än nödvändigt eftersom att det är så trångt, men vi är inne på bostadsmarknaden och kommer att tjäna bra med pengar när vi säljer. Firar med tacos ikväll!

Jag undrar om någon av er känner igen er i det här:
    Jag vaknar på nätterna, och mornarna av att jag dregglar! Det är helt sjukt. Känns ju långsökt att det skulle ha med graviditeten att göra, men måste ändå höra om någon annan  upplevt samma sak? 

• Stefanie

Ledsen för ett långt svårläst inlägg, blev inte riktigt som jag vill när jag försökte redigera texten...

• delifi2
    Cissi7006 skrev 2010-12-03 16:36:41 följande:

jo min man kommer nog bli glad eftersom det var ett tag sen, kanske inte så jättelängesen men det var inte det bästa, jag ville bara färdknäppa då så då spelade det inte så stor roll hur det hela gick till lixom, huvudsaken var då att jag fick det jag ville ha....lite ego knaske men det finns ju ett syfte med färdknäppen och sen om det är spec skönt eller bekvämt det var en annan sak just då
  • delifi2
    Jag undrar om någon av er känner igen er i det här:
    Jag vaknar på nätterna, och mornarna av att jag dregglar! Det är helt sjukt. Känns ju långsökt att det skulle ha med graviditeten att göra, men måste ändå höra om någon annan  upplevt samma sak? 

hahaha.........jag känner igen mig men har inte haft en take på att det skulel hänga ihop med grav, det bara rinner ut från munnen ju, ibland lägger jag en liten handduk på kudden så det ite ska bli så blött
    ludicrous skrev 2010-12-03 17:04:29 följande:
    Delfi- är det inte så det alltid ska va? " bara jag får det jag vill ha" ;)
    Hehehe......jo för det mesta iaf
Svar på tråden December Bebis 2010 :)