• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • 3 barns mamma84

Flickor nu måste jag gå och lägga mig ser nu ut som rudolf med röda mulen/näsan vilken full gravid kvinna hahaha tänker jag när jag tittar mig på spegeln.
    Nu vill jag nli frisk och vara snygg när vi åker in ja se bra ut så nu får denna förbannade förskylning försvinna tycker jag.
    I morgon 3 dagar kvar åååååååh kan det inte gå snabbare nu

Godnatt o sov gott

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Momalicious
    MFJG skrev 2010-12-04 22:22:51 följande:
    När jag sitter upp känns det som om min framfog ska gå rakt av. Ont som FAN gör det.
    Usch din stackare, vet hur det känns!

Själv sitter jag med sjuhelsikes förvärkar (eller vad man nu vill kalla det, det är typ en enda lång förvärk i princip) och ett JÄVLA tryck nedåt. Fast det känns som "skön" smärta på nåt sätt. Äh, blir typ glad varje gång jag får känningar nu haha. Ska iaf köra på en färdknäpp när vi går och lägger oss och hoppas det gör någon nytta
    BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Stefanie
    Momalicious skrev 2010-12-04 20:53:58 följande:
    Slemmisen kan ju se jätteolika ut :)

Knäck kan du googla på, men annars är det 2 dl grädde, 2 dl sirap och 2 dl socker. Valfri mängd mandel ;)
    Haha! Så roligt med den här tråden. Först slemmisen och sedan knäckrecept! Vi gravida tappar liksom alla spärrar på något sätt. Allt det här äckliga vi skriver om känns mindre äckligt när man är inne i det själv.

Förresten på tal om alla färdknäppar så råkade jag (idioten) berätta för sambon att jag är rätt säker på att jag känner huvudet om jag sticker in ett finger. Då fick jag veta att jag minsann kan glömma färdknäppar. Han vill inte nocka Liten i huvudet "med en hård kuk" och speciellt inte efter att jag här o dagen berättade om någon som skrivit att bebisen haft blåmärken i ansiktet efter förlossningen...
    Dumma jag som inte bara kunde varit tyst.

Försökte sedan hävda att det nog bara var en hinna (som någon annan skrivit i tråden) men han säger att det redan är kört. Inga färdknäppar här inte..! 

Jag sov i en timme, blev serverad mat och sedan åkte vi iväg till kompisarna. Blev en trevlig kväll trots allt. Nu ska jag väl krypa ner i sängen igen, får se om man vaknar innan det blir mörkt igen i morgon...

God natt! 
  • MFJG
    Momalicious skrev 2010-12-05 00:03:23 följande:
    Usch din stackare, vet hur det känns!

Själv sitter jag med sjuhelsikes förvärkar (eller vad man nu vill kalla det, det är typ en enda lång förvärk i princip) och ett JÄVLA tryck nedåt. Fast det känns som "skön" smärta på nåt sätt. Äh, blir typ glad varje gång jag får känningar nu haha. Ska iaf köra på en färdknäpp när vi går och lägger oss och hoppas det gör någon nytta
    Stackars dig och hoppas det sätter igång nu =)

Jag hade värkar mellan 22 - 01 igår och mannen min trodde vi skulle få åka in. Men dem avtog och idag har jag bara lite molvärk. Däremot har jag även denna morgon fått uträtta mitt basal behov nummer två. =)

Drömde inatt att jag blev undersökt av en BM och va öppen 2,5 cm. Sen stoppade jag även snattare och fixade nytt pass i A4 format. 

Det har inte kommit någon mer slemmig propp för min del. Det var den där rejäla bobban som var 10 cm lång och mellan 3-1 cm tjock/bred. Bara kommit små bitar / klumpar sen dess. Men inget stort.

15 dagar kvar till BF idag. Sonen kom i vecka 39+0. Så jag hoppas lillebror i magen gör likadant. Då är det 8 dagar kvar ungefär =)
  • Sandragumman

inatt drömde jag att jag fick min lilla bebis, de gick så fort att de var svärmor som fick förlösa hemma...
    jag födde i säte å de gick ju i rekord fart som sagt!
    en liten ultra blond son fick jag som  såg ut som sin far!

Tänk när jag nu såg honom så tydligt så kommer de ju bli jätte fel om inte bebis ser ut så i verkligheten å allra hellst om de blir en flicka.... HAHAHA

• Emelle

Godmorgon!!

Åå jag är avis på er som känner så mycket förvärkar osv.
    Jag känner mycket mindre nu än för en vecka sen. Visseligen sover jag bättre om nätterna, vilket är jätteskönt. Men samtidigt så tror jag att jag kommer få vänta tills efter nyår på vår flicka....
    Och det vill jag ju verkligen inte!

Ville ju helst ha henne här till i jul, iallafall på nyår...
    Vill ju så gärna ha en 2010:a

Jaja, ut kommer dom ju förr eller senare....för oss alla!

Lyckliga er som kommer ha eller redan har era små!
    Vilken härlig jul det kommer bli!

• Mysmamma70
    Stefanie skrev 2010-12-05 02:36:31 följande:
    Förresten på tal om alla färdknäppar så råkade jag (idioten) berätta för sambon att jag är rätt säker på att jag känner huvudet om jag sticker in ett finger. Då fick jag veta att jag minsann kan glömma färdknäppar. Han vill inte nocka Liten i huvudet "med en hård kuk" och speciellt inte efter att jag här o dagen berättade om någon som skrivit att bebisen haft blåmärken i ansiktet efter förlossningen...
    Dumma jag som inte bara kunde varit tyst.

Försökte sedan hävda att det nog bara var en hinna (som någon annan skrivit i tråden) men han säger att det redan är kört. Inga färdknäppar här inte..! 
    Hahaha

Men huvudet kan man bara känna om livmodertappen är utplånad och man har börjat öppna sig, så det är nog ingen fara alls

Vecka 37+0 idag, skönt att vara fullgången, nu är lilla prinsessan välkommen till världen! {#emotions_dlg.flower}

Kan tipsa om bolagets alkoholfria äppelglögg, den var supergod och inte så söt som saftglöggen de säljer på Ica
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • ludicrous

God morgon alla!

Här har det varit lugnt under natten, jag har börjat vakna mer om nätterna, jobbigt att inte få någon sammanhängande sömn. Något mer har inte runnit till så jag låter det vara än så länge så får vi se vad dom säger på TUL på onsdag.
    Är jättetrött idag, dagen igår var rätt påfrestande :P

36+0 idag :D:D

• Karttikeya

"God morgon" på er.. Nu snarkar jag tydligen så mycket att sambon blir sur, haha.. "Snälla vänd dig om, du snarkar så himla mycket".. Jag gick upp istället, för jag blev också sur, hahaha. Han får väl baske mig köpa öronproppar? Tänka på att jag har svårt att sova som det är, haha..

Vaknar alltid med ont i halsen nu och förkyld är jag ännu. Kan jag inte få bli helt frisk?

• Willes Mamma 08
    NhjärtaD skrev 2010-12-04 21:08:17 följande:
    Jo det tror jag är din slemmis, mina klumpar var inte heller så färgade, men segt som ja snor
    Momalicious skrev 2010-12-04 20:53:58 följande:
    Slemmisen kan ju se jätteolika ut :)

Knäck kan du googla på, men annars är det 2 dl grädde, 2 dl sirap och 2 dl socker. Valfri mängd mandel ;)
    delifi2 skrev 2010-12-04 21:12:16 följande:
    Kan mycket väl vara slemmisen som håller på att släppa, den kan ju se olika ut.

RIngde in till fl för säkerhets skull, jag är en sån person som vill ha lite kött på bena så jag vet hur jag ska göra.
    Förut fick jag ju blod tsm med slem så då är det slemmisen ju så det var jag inte orolig för, men sen så kom det bara blod och då blev jag lite orolig så drf ringde jag.
    Hon sa det att om det skulle börja rinna och inte bara när jag var på toa skulel jag komma, samma om jag skulle få värkar även om de är oregelbudna. De vill hålla koll på mig eftersom mina förlossningar går snabbt + att jag har GBS så jag kan få pencilin snabbt
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-04 22:07:17 följande:
    ååh snart bebisGladring in o fråga kanske dom vill ha dig till kontroll
    Får hoppas på att de va slemmisen då kom lite till i går kväll, Men sen inget mer! Får se idag!
    Har bara haft lite molande mensvärk, o sen några ondare förvärkar!

Ne,inte ringer ja in för de,hihi! Det får vänta! Om de nu e slemmisen så kan de ju ändå dröja upp till 2 veckor innan man får se bebis
    Mamma till William 080419 ♥
Svar på tråden December Bebis 2010 :)