• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • LinnV

Mitt vatten gick för ½ timme sen, har lite värkar just nu så kanske blir bebis idag / i natt
    Vi hade precis varit och lämnat min dotter hos sin pappa och klivit ur bilen på parkeringen hemma och det bara rann vatten, det kom en hel flod typ och nyss kom det lika mycket igen.. 

• Stefanie

När jag hade somnat i natt vaknade jag efter ungefär 40 minuter av att jag hade en kraftig molvärk. trodde att jag kanske var kissnödig och gick upp men insåg sedan att så inte var fallet. Värmde en vetekudde och gick och lade mig igen. Halvsov hela natten men gick upp och värmde vetekudden 3 gånger. 

Det känns som att Litens huvud har tryckt sig längre ner. Har ännu svårare att böja mig framåt.

Har en massa sammandragningar idag som senaste dagarna, men de gör inte särskilt ont utan är mest obehagligt.

I natt när jag var upp och värmde vetekudden tredje gången  förstod jag hur nervös jag kommer att vara när det är dags. Fatta att Liten ska ut. Det är ju helt sjukt att det går över huvud taget!

• Jaya
    linasmama skrev 2010-12-05 16:59:12 följande:
    Mitt vatten gick för ½ timme sen, har lite värkar just nu så kanske blir bebis idag / i natt
    Vi hade precis varit och lämnat min dotter hos sin pappa och klivit ur bilen på parkeringen hemma och det bara rann vatten, det kom en hel flod typ och nyss kom det lika mycket igen.. 
    åhhh spännande! Snart dags för dig
  • LillSnurr82
    ååhh spännande.. ska hålla tummarna för dig/er !

Nu är jag såååå galet trött på att vara gravid.. Men bara 4 dagar kvar.. hoppas att den vill komma ut tidigare för känner verkligen hur mitt humör har sjunkigt till botten.. sur o tvär i stort sett hela tiden och tycker bara det är så sjukt tröttsamt att vara gravid nu....

Babyså lilla söta bäbis kom ut till mamma o pappa nu, snälla!!! Nalle
  • ludicrous
    skogsbollen skrev 2010-12-05 16:45:24 följande:
    Hej tjejer!

Herregud så längesen det var som jag skrev här. Tiden räcker inte riktigt till längre. Det har varit fullt upp med jobb, 2-åringen och såklart bebisen i magen. Full fart där inne. Det är en livlig krabat, som beräknas komma ut om knappt 3 veckor (23:e dec).

Hur är det med alla här? Vad har hänt? Några bebisar? Nu borde vi åka till BB, den ena efter den andra. Så spännande! Kände jag bara måste ta mig tid till att ha lite koll här.

En annan liten fråga: Vad har ni laddat med för kläder till den kommande lill* bebisen? Vinteroverall? Fleeceoverall? Hur tänker ni? Vår son föddes i september och då var det ännu inte så kallt, så här behöver handlas nytt... fast jag vet inte alls vad. Eftersom jag förmodligen kommer vara en hel del ute med bebisens storebror så bör det ju vara bra kläder till den lill* oxå. 

Hej :) Är beräknad till 1/1 och vet inte om det är en flicka eller pojke som kommer förgylla vardagen sen. Köpte en fleeceoverall i strl 56 på Kappahl, en grå. Vet med erfarenhet (dottern är född 11/1) att jag kommer vilja köpa en lite mer könsinriktad overall sen.. Hemskt det låter :P Behövs det köper jag en tjockare då.

Ååååh! Härligt! Vilken bra tajming också, när din dotter är hos pappa =)

Stefanie skrev 2010-12-05 16:59:23 följande:
    När jag hade somnat i natt vaknade jag efter ungefär 40 minuter av att jag hade en kraftig molvärk. trodde att jag kanske var kissnödig och gick upp men insåg sedan att så inte var fallet. Värmde en vetekudde och gick och lade mig igen. Halvsov hela natten men gick upp och värmde vetekudden 3 gånger. 

Det känns som att Litens huvud har tryckt sig längre ner. Har ännu svårare att böja mig framåt.

Har en massa sammandragningar idag som senaste dagarna, men de gör inte särskilt ont utan är mest obehagligt.

I natt när jag var upp och värmde vetekudden tredje gången  förstod jag hur nervös jag kommer att vara när det är dags. Fatta att Liten ska ut. Det är ju helt sjukt att det går över huvud taget!

Hehe är likadan, det känns som att man ska vara gravid för evigt o jag kan inte riktigt fatta att det faktiskt kommer komma en bebis snart!!

• 3 barns mamma84

Hej flickor nu har jag kommit hem från hans mamma och jag sa att jag INTE ville ha henne med.
    Men nej hon vägrade att acceptera min NEJ och hon sa att hon lovade hålla sig på caffeterian jag sa till henne OKEJ men då stannar du där och du kommer INTE in till bb rummet där jag sen ligger och får katern påsatt och allt och jag kommer att ligga där ca 1 timme innan jag ska upp till op rummet.
    Hon lyssnade då på mig.
    Okej skitsamma men nu e hon där och jag sa till sambon inne i bilen att han håller om honom och sättre på honom kläderna.
    Och det skulle han göra.
    Jag orkar inte bråka längre säger bara att den människan ytar inga NEJ ord alls.

Nu har jag värdens jobbigaste fogglossning kan inte gå längre sambon måste hjälpa mig han är så förståelse han frågade mig också om han skulle ta mig till sjukhuset men jag sa nej det är ingen fara.
    Men jag kna inte gå längre känns som jag rammla omkull om jag änns bara försöker gå själv.

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • ludicrous
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-05 17:22:55 följande:

Hej flickor nu har jag kommit hem från hans mamma och jag sa att jag INTE ville ha henne med.
    Men nej hon vägrade att acceptera min NEJ och hon sa att hon lovade hålla sig på caffeterian jag sa till henne OKEJ men då stannar du där och du kommer INTE in till bb rummet där jag sen ligger och får katern påsatt och allt och jag kommer att ligga där ca 1 timme innan jag ska upp till op rummet.
    Hon lyssnade då på mig.
    Okej skitsamma men nu e hon där och jag sa till sambon inne i bilen att han håller om honom och sättre på honom kläderna.
    Och det skulle han göra.
    Jag orkar inte bråka längre säger bara att den människan ytar inga NEJ ord alls.

Nu har jag värdens jobbigaste fogglossning kan inte gå längre sambon måste hjälpa mig han är så förståelse han frågade mig också om han skulle ta mig till sjukhuset men jag sa nej det är ingen fara.
    Men jag kna inte gå längre känns som jag rammla omkull om jag änns bara försöker gå själv.

Ni har ju all rätt i världen att säga ifrån faktiskt.. Hoppas verkligen hon kan respektera er!

Jobbigt med foglossningen, men snart är du i mål!
  • Mysmamma70

Ludi - det hör till, imorgon är en ny dag - en dag närmare bebisen

Svar på tråden December Bebis 2010 :)