• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Willes Mamma 08
    Jaya skrev 2010-12-05 14:15:52 följande:
    Gode gud, det spänner i magen konstant, typ stark molvärk och jag känner mig lustig och illamående. Usch, det är något som jag inte känner igen ..
    spännande
    Mamma till William 080419 ♥
  • ondar

Kände av hormonerna för första gången ordentligt i morse.
    Har sovit hos Pappan och efter ett förhållande jag hade för några år sen där den killen var otroligt elak så är jag rätt osäker och har svårt för att "ta för mig".
    Har sovit grymt dåligt inatt pga sammandragningar o foglossning så har vart lite nervös för att väcka Pappan som skulle jobba idag så har legat längst ut på kanten på sängen för att märkas så lite som möjligt och verkligen försökt att vara tyst.

När han vaknade var han lite kinkig över att jag hade stört honom inatt iallafall men blev sen ombedd att klia honom på ryggen så jag gjorde detta o kommenterade att han var kall, han sa då att han frös. Så jag la mig närmare och la mitt egna täcke över honom.
    Då säger han " och så det här att du ligger så jävla nära, se här, du har ju massa plats på din sida, det e inte så jävla kul o ha en stor fet flodhäst alldeles intill när man vaknar"

Vi har en hård stil mot varann och jag brukar verkligen bara skratta bort det och kalla honom fet tillbaks osv. Men det bara brast för mig idag. Jag storgrät och kunde inte sansa mig. Dock försökte jag dölja det så gott jag kunde. Jag pratade inte mer med honom förrän jag satt i bilen med honom på väg hem.
    Han trodde att jag blev SUR för att han kallade mig flodhäst och bad tillslut om ursäkt o sa att det inte alls var meningen att göra mig ledsen men att jag ju senast igår kallade _honom_ fet.
    Felet är ju att jag aldrig förklarar något heller utan när jag väl hade sansat mig o kände att jag kunde prata utan att storgrina så var ju allt som vanligt.
    Han hade kanske förstått om man gav honom en chans.
    Men jag vet också att jag inte hade reagerat så här om jag inte vart höggravid o är "lite" överdrivet känslig, vi är ju som sagt alltid rätt hårda mot varann- ironiskt givetvis. Ledsen blev jag iaf.

Irriterar mig på att hans mamma har fått honom o tro att en förlossning minsann inte är något alls, att det inte gör minsta ont osv. Det e märkligt dock för minsta krämpa o det e så hiiimla synd om honom så han hade då minsann inte överlevt att föda barn. Det känns lite otäckt att man kanske kommer bli behandlad som om man överdriver på förlossningen om man nu har jätteont pga något som hans mamma har sagt. Jag känner ju att jag vill bli bekräftad och få stöd om det e jobbigt...

Fattar era barns pappor allvaret?

Usch vad jag e gnällig o bitter idag:).
    Ska äta o försöka sova lite så kanske man e lite käckare sen:P.

• Emelle
    Jaya skrev 2010-12-05 14:15:52 följande:
    Gode gud, det spänner i magen konstant, typ stark molvärk och jag känner mig lustig och illamående. Usch, det är något som jag inte känner igen ..
    Precis så känner jag med. Fast jag är spyfärdig...
    Tror jag håller på att bli mer sjuk. FAN!
    Genomförskyld räcker ju!!
    ondar skrev 2010-12-05 15:49:29 följande:
    Fattar era barns pappor allvaret?
    Till viss del. Sen tror jag faktiskt ALDRIG att en man kan sätta sig in i alla hormon påslag, irritation, trötthet, sömnsvårigheter osv en graviditet innebär.
    Att sen ha en jävla morsa som smäller på med bra kommentarer gör ju männen...ännu smidigare!
    Blä!
    NhjärtaD skrev 2010-12-05 15:24:50 följande Håller tummarna för dej att du får som du vill, det fick juh jag så hoppas du med får det!!
    Tack!! Solig
  • ondar
    Emelle skrev 2010-12-05 16:04:03 följande:
    Till viss del. Sen tror jag faktiskt ALDRIG att en man kan sätta sig in i alla hormon påslag, irritation, trötthet, sömnsvårigheter osv en graviditet innebär.
    Att sen ha en jävla morsa som smäller på med bra kommentarer gör ju männen...ännu smidigare!
    Blä!
    NhjärtaD skrev 2010-12-05 15:24:50 följande 

Håller tummarna för dej att du får som du vill, det fick juh jag så hoppas du med får det!!
    Nä det har du definitivt rätt i! Båda sakerna:).
    Sen kom det fram häromdagen att hans mamma hade både lustgas, ryggmärgsbedövning och två sprutor i underlivet- det PLUS det faktum att det är trettio år sen hon födde barn tycker jag borde säga rätt tydligt att hon kanske inte minns precis hur det kändes. Och jag försöker få honom att förstå hur indivduellt det är osv men han lyssnar hellre på henne. O upprepar hela tiden att hon minsann var ute o rökte en o en halv timma efter sin förlossning och det tog minsann bara tre timmar så det kan ju inte va så farligt osv osv. 

Nämnde att en kompis låg med värkar i nästan två dygn och han undrade då hur hon gjorde med sömnen, försökte förklara att man nog inte direkt sover när man har kraftiga värkar. Då frågade han vart pappan får gå å lägga sig. Så han ska tydligen lämna mig om han blir trött...
    Känns ju jättebra- inte Obestämd . Förhoppningsvis kanske män överlag fattar liiite mer bara de är med och ser att det faktiskt gör ont.

Nu låter han helt plötsligt som värsta svinet, och det är han verkligen inte:). Bara lite självupptagen kanske:).
  • Mysmamma70
    ondar skrev 2010-12-05 16:14:47 följande:
    Nä det har du definitivt rätt i! Båda sakerna:).
    Sen kom det fram häromdagen att hans mamma hade både lustgas, ryggmärgsbedövning och två sprutor i underlivet- det PLUS det faktum att det är trettio år sen hon födde barn tycker jag borde säga rätt tydligt att hon kanske inte minns precis hur det kändes. Och jag försöker få honom att förstå hur indivduellt det är osv men han lyssnar hellre på henne. O upprepar hela tiden att hon minsann var ute o rökte en o en halv timma efter sin förlossning och det tog minsann bara tre timmar så det kan ju inte va så farligt osv osv. 

Nämnde att en kompis låg med värkar i nästan två dygn och han undrade då hur hon gjorde med sömnen, försökte förklara att man nog inte direkt sover när man har kraftiga värkar. Då frågade han vart pappan får gå å lägga sig. Så han ska tydligen lämna mig om han blir trött...
    Känns ju jättebra- inte Obestämd . Förhoppningsvis kanske män överlag fattar liiite mer bara de är med och ser att det faktiskt gör ont.

Nu låter han helt plötsligt som värsta svinet, och det är han verkligen inte:). Bara lite självupptagen kanske:).
    Alla förlossningar är unika och smärtupplevelser kan inte jämföras.

I Lund finns nerfällbara sängar i förlossningsrummet där pappan kan sova en stund om det blir långdraget. Ibland kan det ju faktiskt ta flera dygn och då brukar mamman få morfin för att kunna sova.
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • ondar
    Cissi7006 skrev 2010-12-05 16:22:55 följande:
    Alla förlossningar är unika och smärtupplevelser kan inte jämföras.

I Lund finns nerfällbara sängar i förlossningsrummet där pappan kan sova en stund om det blir långdraget. Ibland kan det ju faktiskt ta flera dygn och då brukar mamman få morfin för att kunna sova.
    Precis!!

Tack för upplysningen:), då kan ja hälsa honom det ifall det skulle komma på tal igen {#emotions_dlg.flower}
  • Mysmamma70
    ondar skrev 2010-12-05 16:29:31 följande:
    Precis!!

Tack för upplysningen:), då kan ja hälsa honom det ifall det skulle komma på tal igen {#emotions_dlg.flower}
    Gör det 
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Jaya

Känner mig "bättre" nu. Har vilat, och tagit ett lååååångt varmt bad. Har väldigt svag molvärk nu, men illamåendet är bättre.
    hade ont i nederdelen av ryggen innan med så jag trodde verkligen det var något på gång, men tji fick jag Obestämd

Ondar:
    Alltså, hur man reagerar på smärta är ju individuellt, och det borde han väl fatta? Visst att hans morsa klarade det , med all den bedövnigen, och när hon födde barn sist så var ju epiduralbedövning så pass "stark" att den mer aller mindre slog ut hela kroppen totalt, man kunde inte röra sig. Numera med EPI så kan man vara uppe och gå, krysta, ja göra allt (oftast).
    ooohh jag blir så förbannad på folk som tar så lätt på förlossning, särskilt män som ALDRIG kan veta hur det känns.

Strunta i det han säger (så gott du kan), och tänk såhär, att varken han eller hans mamma kan veta hur DIN förlossning går till, eller hur onte DU har.

Alla har inte möjlighet/hinner/vill få all bedövning och det kan dra ut på tiden!

I övrigt så tycker jag han borde läxas upp av en BM  som kan berätta vad en kvinna egentligen får stå ut med under en förlossning :D

Min sambo är väldigt förstående, när jag har förvärkar, sammandragningar eller ont i fogarna, men han får ju se mig varje dag och vet hur en "bra" dag och en " dålig" dag ser ut för mig.

Din sambo har ju sluppit det..

• Jaya
    Emelle skrev 2010-12-05 16:04:03 följande:
    Precis så känner jag med. Fast jag är spyfärdig...
    Tror jag håller på att bli mer sjuk. FAN!
    Genomförskyld räcker ju!!
    Usch nej, nu ska vi inte bli mer sjuka och förkylda i denna tråden!Rynkar på näsan
  • skogsbollen

Hej tjejer!

Herregud så längesen det var som jag skrev här. Tiden räcker inte riktigt till längre. Det har varit fullt upp med jobb, 2-åringen och såklart bebisen i magen. Full fart där inne. Det är en livlig krabat, som beräknas komma ut om knappt 3 veckor (23:e dec).

Hur är det med alla här? Vad har hänt? Några bebisar? Nu borde vi åka till BB, den ena efter den andra. Så spännande! Kände jag bara måste ta mig tid till att ha lite koll här.

En annan liten fråga: Vad har ni laddat med för kläder till den kommande lill* bebisen? Vinteroverall? Fleeceoverall? Hur tänker ni? Vår son föddes i september och då var det ännu inte så kallt, så här behöver handlas nytt... fast jag vet inte alls vad. Eftersom jag förmodligen kommer vara en hel del ute med bebisens storebror så bör det ju vara bra kläder till den lill* oxå. 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)