Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

ÄlskarNova skrev 2010-11-08 19:13:42 följande:
    och jag mätte också idag bara för att se...114cm-v.35+5..haha! smalis där!

förresten..du som också tillhör V-vik, ni andra två också förresten Ludicrus och Emelle; ska ju på läkarbesök på MVC på torsdag och ska då träffa Margareta Falk (får man förresten namnge läkare såhär som jag gör?). Hur är hon när det gäller att lyssna och tillgodose mig? 
    Vill nämligen väldigt gärna få ut denna bebisen snart om vikten skenar såhär på honom. Borde väga 3,8kg på torsdag enligt sin kurva (+32%) och är ju då bara i v.36+1. Vill inte försöka mig på att få ut en över 5kg-pojk efter BF! 
    Skulle vilja få hinnsvepning/igångsättning alt. planerat snitt. Undrar om hon lyssnar på mig?Obestämd 
    Om jag får snitt / igångsättning och Tul v 37+6 och får prata med Överläkaren samma dag när vi gjort scanningen så BORDE du oxå få gumman.
    Jag har ju ett normalt barn en överdriven stort barn och denna klassas som överdriven om domlåter mig gå över.
    Men ingen vill låta mig gå över denna gången.
    Så förhoppningsviss kommer jag få ut honom innan vecka 39-40 då han kan då hamna på 6 kg o nej för det ..
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • 3 barns mamma84

Nu e jag mätt i magen
    Vi åt en god måndags middag hihi

Med innehållande pepparsås med vin och pommes och Minut stek halv blodig och en god sallad

• 3 barns mamma84
    Haligh skrev 2010-11-08 17:08:10 följande:

eller hur känns som att kroppen ska gå av på mitten när man försöker resa sig som vanligt

Var hos bm idag, en hel månad sen sist! Sf-måttet hade gått från mitt på genomsnittskurva till strax ovanför, känner mig minst sagt som en flodhäst! 32 cm 33+1 vecka...ALla andra värden var utmärkta, känner mig så trist när jag är där föär jag vet inte vad jag ska fråga, ni lär en ju allt här

Bm pratade också om att man ska till nästa gån funderat över hur man vill ha sin förlossning, både jag och sambon undrar lite; jag menar hur mkt kan man önska...? ALlt allt ska gå bra och att man inte ska spricka sönder helt bedövning vet jag inte så mkt  om, varför skulle man inte säga ja till det som erbjuds..? Och så lavemang ska jag be om ifall det går (såg att nån skrivit här på fl och nästan skrytit om sitt kaskadbajs över bm...till den kategorin hör inte jag, haha

Hahaha för mig känns det som om magen skulle stanna kvar på golvet men min lilla kropp skulel hänga med som sugning av marken hahahaha
    *Skrattar högt*
    Levemang oooh no inte här INTE jag fick Levemang som en litet barn hmm 7-10 år och jag svimmade av smärta på toa golvet

När jag födde dottern 05 så kom det lite diar''e men inte farligt mkt alls det är så man pressar likom
    Men varje graviditet ja mina 2 har jag faktist bajsat innan jag åkt in kroppen tömmer ju skitet hihi

Med sprickning hmm jag sprak med dottern 7 styggn vagina och 5 styggn anus än idag kan jag känna ärret då bm sydde fel TILL O MED på min klitoris !!!!!

Men det borde nog vara okej att föda om jag skulle få göra det som JAG vill.

Hoppas du får reda på hur ni vill och vad som ni kan ändra på som att inte spricka som att gå mkt inne på BB och inte krysta innan man är öppen helt (Jobbigt) men man måste försöka.
  • 3 barns mamma84
    ondar skrev 2010-11-08 19:56:18 följande:
    Jo det e klart man gör annars hade jag tackat nej till försöket:). Men nervös kan man ju inte hjälpa att man blir:)
    Håller oxå tummarna för dig tjejen i morgon ..
  • 3 barns mamma84
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-08 20:03:10 följande:
    Hehe

Ja ska du hit Men du ja säger bara en sak RING O BYT läkare så fort du kan! Hon ÄR HEMSK! Vet inte någon som gillar henne. En sur gammal bitter f***a. Och till godose dina behov,kan du glömma om du går till henne! Hon lyssnar inte på någon. Rent ut sagt hemsk och borde inte få jobba inom vården! Typ alla vet vem hon är. Man ryser bara genom och höra hennes namn!!! Och vet inte nån som gått tillbaka till henne igen som upplevt hur hemsk hon är.
    Så vill du ha någon som bryr sig om just dig, råder jag dig varmt om hjärtat och byta läkare! Du kommer bli sååååå besviken annars!!
    Tyvärr har jag aldrig hört något gott ifrån någon som haft henne!

Hoppas (vem du nu än får/väljer) att du får de du önskar för e ju inte skoj o få en liten sötis på 5 kg
    Hihi gro i munnen gumman
    Hahaha
    Självklart ska man byta läkare o bm om man inte e nöjd.
  • 3 barns mamma84
    Haligh skrev 2010-11-08 20:40:15 följande:
    Men 2barnsmamma: fasen vad du skrämmer upp en!! Spricka sönder och samman OCH diarré, huvaligen men du har fått jättebäbisar, det måste vara därför förstår att du vill att lillen ska ut tidigare den här gången...
    Inte fått jättebebisar dottern var ju bara 4 helt normalt nu för tiden Tungan ute
    Spricka ja alla gör inte det skönt det eller hur och diarre hahaha inte så farligt att bajsa på sin dotter på första träff *Skrattar högt*

Sonen räknar jag inte med för om jag skulle föda honom skulle jag inte ha någon vagina kvar och inte då blivit gravid då man måste ha en vagina för snoppen att hitta in {#emotions_dlg.djavulsk}*Asg*
  • 3 barns mamma84
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-08 20:14:16 följande:
    Gash ja vet,skämsSkäms Men skulle bli så ledsen om hon fick henne! :-P
    {#emotions_dlg.flower}förstår det
    äch man får vara lite fräk vi e ju trots allt gravid med humörsväningar{#emotions_dlg.djavulsk}
  • 3 barns mamma84
    Haligh skrev 2010-11-08 21:13:12 följande:
    Man ska inte jaga upp sig, det vet jag men i Uppsala var det nyligen en bäbis som dog efter vändningsförsök... Mamman hade blivit hemskickad för snabbt och märkte på kvällen att det var så lugnt och åkte in... Bäbis hade strypts av sin navelsträng!! Så fruktansvärt!
    De e det jag oxå hört att min vän förlorade dit barn av vändningsföröket Gråter
    Jag e så rädd själv nu e min nere men tänk alla andra som måste gå igenom eller dom som vill och det är bara och hoppas att bebisen vänder på sig eller innan förlossningen.
    Man kan ju föda ett barn fast den ligger mot sidan för när vattnet går så kan bebisen vänta sig naturligt själv.
  • 3 barns mamma84

Tänker på er som ska ge nu ett försök o vända bebisen.
    Tänker på er som fan !!
    Allt kommer gå bra ska ni se.
    {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

• 3 barns mamma84
    Mysmamma70 skrev 2010-11-08 21:16:43 följande:
    Det var väl en onödig kommentar
    Det är inte för att skrämma upp inte alls.
    Kommer du ihåg när jag berättade det behöver inte va vändningen ute bara något annat.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)