• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Stefanie
    Småstadsbönan skrev 2010-12-06 14:18:13 följande:
    Ring och kolla med förlossningen om du får komma på en kontroll för det är inte för alla som det gör ont för.
    Jag tror att jag väntar med att ringa. De har ju inte blivit tätare eller så än... Men fortsätter det vara så här kanske jag ringer senare...
  • MFJG

hur mogen måste man vara för att få en hinnsvepning?

• Stefanie

Har lagt in en massa bilder från kameran (från början på november och framåt, har inte orkat göra det tydligen...

Kom på att jag aldrig lade upp bilden på mitt babynest. Det blev lite fyrkantigt upptill tycker jag, men annars är jag jättenöjd!

• MrsHelgesson

Då är man i vecka 40+1 och bebisen vill inte komma än. Jag har haft onda sammandragningar och molande värk hela helgen. Inatt hade jag pinvärkar som först kom varannan minut kanske, sen avtog de och höll sig borta i 20-30 minuter. Sen kom de igen men med knappt en minut mellan varje sammandragning/värk. Men de avtog såklart också efter en stund. Under dagen har jag haft sammandragningar lite då och då som verkligen känns, Jag har dessutom varit på toaletten två gånger och varit lös i magen. Jag är så trött på dessa känningar när inget mer händer. Vi får nog färdknäppa ikväll :) Vi gjorde ett försök i lördags morse och det hjälpte iofs lite då jag har haft mer molande värk och onda sammandragningar sen dess. Nu är frågan hur länge det ska dröja.

• Emelle
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-06 15:01:45 följande:
    Emelle: Vet du om älskarnova skulle föda i västervik eller inte?
    Ja hon var här (så uppfatatde jag det, hon sa inte att hon var i någon anna stad iallafall) igårkväll, men sen ahr jag inte hört något mer...
    Momalicious skrev 2010-12-06 14:33:06 följande:
    ÅÅÅÅH det känns lite som "alla andra" får bebis men inte jag. Vet att inte alla andra är på G men usch vad trist det känns att vara sist typ. Är rätt inställd på att det inte blir bebis förrän januari iaf..Eller hur, så jäkla typiskt att man aldrig får må bra en hel dag! Alltid är det nåt.
    Jag mår också illa till och från. Skitjobbigt! Jag kan stå ut med att vara gravid i över en månad till men då vill jag iaf få må bra känner jag. Tyvärr får man ju inte bestämma själv.

Jamen precis, ska vi få vänta tilsl nyår kan vi väl få bra dagar dit iallafall.
    Skönt att det inte bara är jag som känner mig sist ut...vi får kämpa ut de sista dagarna tillsammans
    MFJG skrev 2010-12-06 14:28:53 följande:
    Varför gör era BM vagninal undersökningar på er och kollar tappen osv? 
    Min BM gör en undersökning för att jag ska få en hinnsvepning om jag är mogen för detta då...
    Emynem skrev 2010-12-06 14:38:49 följande:
    Idag är jag skit depp! Är stor som en val, har ont, kan inte sova, lagt på mig mkt vatten osv.
    Och idag var dagen då jag skulle fått en hinnsvepning MEN min bm var hemma med VAB så nu får jag inte en
    fören den 16.e...

Suck! Vill ha ett slut på detta nu... Men icke.
    Sf måttet var idag iaf 34 cm så bebisen följer sin kurva, är i v.37+2..

Nej men gud så jobbigt när man ställt in sig på något. Tills den 16:e är det ju långt om man väntar på något sånt...
  • LillSnurr82
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-06 15:01:45 följande:
    Lillsnurr: kan ju vara en teckenblödning. Men hade de kommit blod hade ju jag ringt förlossningen med en gång, även om de inte behöver betyda något farligt osv. Men antar du gjort de?? Så hur gick de ?
    i o  med att det inte var rent blod utan mer flytnigar som var rosa färgade och jag fortfarande har en livlig bäbis i magen så är det nog ingen fara.

Känns som att det kommer starta när som..
     Börjar bli riktigt nervös för att det ska sätta i gång.. Väntat sååå länge och när man väl känner tecken så blir man helt nojjig... konstig man är..haha..
  • ludicrous
    Emelle skrev 2010-12-06 14:28:51 följande:
    Är det nån mer än jag som mår illa till och från hela tiden.
    Det är sååå jävla jobbigt!! FY! Demon
    Ja usch ja, fy satiken vad jobbigt det är. Trodde sånt skulle ha gått över för länge sen,men nää.. :(7
    O det där med att va sist, ja det känns det verkligen som!!

Idag var jag o dottern o handlade så då köpte vi hem lite blöjor, tvättlappar och amningskupor eller vad det heter. Men guuuud så många olika blöjor det finns! Dottern slutade med blöja när hon var nästan 2.5 år, o ja, det är ju 2.5 år sen, så jag har noll koll på vad man ska ha!! Men jag köpte ett litet Pamperspaket 2-5 kg tror jag det var, och ett stort Libero paket 3-5 kg. Vet ju inte hur stor bebis blir.. Har iaf packat upp och nu ligger dom o väntar i skötbordet som vi tog upp i helgen :)

Tänkte att jag skulle kunna ha allt i samma väska att ta med till förlossningen, men jag ändrade mig nog nu.. Tar skötväskan och packar bebis grejer i, ska mina kläder, ett paket bindor o en kartong amningsinlägg med så får jag inte plats med så mkt annat i den väskan jag först tänkt mig! Orkar inte hålla på att plocka ur från kartong, det får vara kvar, man vet ju aldrig hur mkt som går åt.

Ligger här med sammandragningar jag haft hela dagen, TRIST, som fan. Men men, de går väl över snart.
  • wildahallon

Här är en till det står still för. Har molvärk, men det har jag haft i över en veckas tid nu så jag har inga förhoppningar. Har ju bf den 14;e, så ett tag har han ju på sig!

Han har även fixerat sig nu.. Jag kan knappt gå eller sitta? Känner ni också så? HAha, känns som jag fått en riktig spark mellan benen.. gör så jävla ont och trycker på :p

• AnnaCL
    Stefanie skrev 2010-12-06 15:08:26 följande:
    Har lagt in en massa bilder från kameran (från början på november och framåt, har inte orkat göra det tydligen...

Kom på att jag aldrig lade upp bilden på mitt babynest. Det blev lite fyrkantigt upptill tycker jag, men annars är jag jättenöjd!

Men vilken fin! Bra jobbat. Din mage liknar för övrigt min. Vet du vad som döljer sig där inne?
    Jag har pyssellängtan hela tiden nu. Har gjort en mobil som hänger ovanför spjälsängen och ska nu dra i gång med städ och sedan fotoalbum som ska ges bort i julklapp. När det gör ont i kroppen försöker jag tänka att det är rätt mysigt att vara gravid i juletider.
  • Stefanie
    AnnaCL skrev 2010-12-06 16:17:56 följande:
    Men vilken fin! Bra jobbat. Din mage liknar för övrigt min. Vet du vad som döljer sig där inne?
    Jag har pyssellängtan hela tiden nu. Har gjort en mobil som hänger ovanför spjälsängen och ska nu dra i gång med städ och sedan fotoalbum som ska ges bort i julklapp. När det gör ont i kroppen försöker jag tänka att det är rätt mysigt att vara gravid i juletider.
    Tack!

Nej, jag vet ju inte vem som gömmer sig i min mage än... Är helt otroligt nyfiken.

Från början trodde alla utan undantag att det var en pojke, men nu mot slutet har många ändrat sig. Jag kan inte låta bli att tro att det kanske är en tjej men vill inte tro någonting alls.

Vet du?

Nu har jag haft sammandragningar hela dagen men har ändå lyckats städat i köket igen, bytt gardiner i vardagsrummet, tvättat två maskiner- hängt en, fixat lite med julkorten som ska skickas snart... Ska rulla en massa tryfflar, smeten väntar i kylen!

Har lite fler symaskinsprojekt i gång men blev så arg på maskinen sist att jag skjutit upp det ett par dagar... 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)