• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Saliva123

2barnsmamma
    Tack! Vet ej hur det ser ut, i torsdags sa läkaren att tappen var omogen. Har släppt ganska mycket slempropp i omgångar i helgen men det har man ju förstått inte behöver betyda att man är mer öppen. Får se vad läkaren säger. Väntar... Suck

Låter Inge kul alls med din sambo o svärmor. Önskar kg kunde ge dig något bra tips...

Myzan
    Tack vad gulligt att du googlat åt mig känns virrigt! Hoppas det blir av nu när jag laddat! Vill må bra igen!

• 3 barns mamma84
    Saliva123 skrev 2010-12-06 10:29:59 följande:
    2barnsmamma
    Tack! Vet ej hur det ser ut, i torsdags sa läkaren att tappen var omogen. Har släppt ganska mycket slempropp i omgångar i helgen men det har man ju förstått inte behöver betyda att man är mer öppen. Får se vad läkaren säger. Väntar... Suck

Låter Inge kul alls med din sambo o svärmor. Önskar kg kunde ge dig något bra tips...

Myzan
    Tack vad gulligt att du googlat åt mig känns virrigt! Hoppas det blir av nu när jag laddat! Vill må bra igen!
    åh spännade så nu sitter du där och väntar ååååh vilken LYX kvinna kanske vi föder samma dag haha
    Någon måste väl dela min dag inte vill jag vara ensam.

Ja det är surt om man kunde ha en annan svärmor som kunde acceptera och vara med vuxen än som en fjortis ibland.
    Bara bita ihop på den sura äpplet det är ju jag som valt sambon ''suck'' jag älskar honom men jag älskar inte hans mamma längre.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Småstadsbönan
    Saliva123 skrev 2010-12-06 09:21:39 följande:
    Småstadsbönan
    De satte ballongen vid två, o vid fyra ploppade den ut o jag var öppen 4 cm o värkarna startade. Sedan tog det som sagt ca 7 h innan dottern låg på bröstet!
    Låter som att det tog lagon lång tid mot vad en igångsättning kan ta.

Lycka till med din hinnsvepning idag
  • ondar
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-06 09:41:58 följande:
    Ja flickor jag har sovit lite nu e uppe igen med huvudvärk som inte vill släppa = stress och massa massa tänkande jag kommer inte klara av detta jag kommer snart hamna på sjukhuset och få hjälp.
    E så rädd så nervös och sen svärmor på axeln
    Typist!!
    Om 2 dagar ja herregud !!
    Imorgon narkosläkaren kl 09.00 fy fan nu närmar man sig sanningen.
    Vilken skitstövel hon är som stressar dig så här när du faktiskt har nog att tänka på. Kan du inte försöka förklara det för henne? Att du är nervös inför det här som väntar och att det _därför_ känns jobbigt att även behöva tänka på att hon ska vara med, eller  det kanske hon har fått förklarat för sig?
    Jag förstår inte varför inte folk bara kan vänta tills föräldrarna säger okej istället för att tränga sig på. *styrkekram*. Snart har du världens finaste pojk hos dig iaf Hjärta. Jag hoppas allt känns mycket bättre när ni väl är där!
  • 3 barns mamma84
    ondar skrev 2010-12-06 10:57:39 följande:
    Vilken skitstövel hon är som stressar dig så här när du faktiskt har nog att tänka på. Kan du inte försöka förklara det för henne? Att du är nervös inför det här som väntar och att det _därför_ känns jobbigt att även behöva tänka på att hon ska vara med, eller  det kanske hon har fått förklarat för sig?
    Jag förstår inte varför inte folk bara kan vänta tills föräldrarna säger okej istället för att tränga sig på. *styrkekram*. Snart har du världens finaste pojk hos dig iaf Hjärta. Jag hoppas allt känns mycket bättre när ni väl är där!
    På tisdag i morgon vi har väl barnen på dagiset då hmm ja det har vi nog då vi åker i väg tidigt eller så har vi dem hos hans mamma om vi har det säger ajg till henne för fjärde gången min önskan och att ajg vill bli accepterad är att du inte följer med.
    Jag vill vara ensam denna dag på onsdag och jag vill inte jag vill verkligen inte du följer med.
    Imorgon ska jag säga detta för varje gång så är det så att jag inte kan koppla av och sova bara för att jag tänker på henne och min MIN son som ligger i hennes famn innan MIN !!

Tack gumman fan det är verkligen som om jag skulle föda hennes barn !!!!
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • sasty

svärmor som vill vara med och trycka sig fram till ungen före en själv..
    usch.. det känner jag igen !

lider med dig!

• ondar

Jag har en fråga!
    Om man ska sova borta säg tex två nätter med en enmånaders, behöver man ta med resesäng då eller kan den sova i vagnen? Tänker på rygg och sånt...

Planerar att eventuellt resa ner till skåne i mitten på januari med Liten o vovven om vi e pigga för att hälsa på en vän o funderar på hur mycket packning man ska ta med:P.

• LillSnurr82

Godmorgon tjejer! (ja jag är en tjej som kan sova länge på morgonen men sover dåligt på själva natten)

Ser att det kanske är på gång för en del med hinnsvepningar osv..

Själv så har jag vart vaken i natt av onda men oregelbundna förvärkar.
    Sen i morse när jag gick upp och satte mig på toa så kom det massa blodiga flytningar.. Kan det vara en början tro?? Ska man bli orolig eller är det normalt??

• ondar
    LillSnurr82 skrev 2010-12-06 12:34:59 följande:
    Godmorgon tjejer! (ja jag är en tjej som kan sova länge på morgonen men sover dåligt på själva natten)

Ser att det kanske är på gång för en del med hinnsvepningar osv..

Själv så har jag vart vaken i natt av onda men oregelbundna förvärkar.
    Sen i morse när jag gick upp och satte mig på toa så kom det massa blodiga flytningar.. Kan det vara en början tro?? Ska man bli orolig eller är det normalt??
    va de slemmiga eller var det mest blod i dem? säger de inte att man helst ska ringa in o rådfråga hos förlossningen om det kommer blod? De ger nog bättre svar {#emotions_dlg.flower}
  • LillSnurr82
    ondar skrev 2010-12-06 12:41:14 följande:
    va de slemmiga eller var det mest blod i dem? säger de inte att man helst ska ringa in o rådfråga hos förlossningen om det kommer blod? De ger nog bättre svar {#emotions_dlg.flower}
    Det var som rosa flytningar. Så mer flytningar än blod antar jag.. Får se om det fortsätter då får jag kanske ringa dem och höra..
Svar på tråden December Bebis 2010 :)