• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • 3 barns mamma84

hej ee uppe än kunde inte sova de ända jag tänker på e sambon mamma och nu sambon
    ge ger jag upp..Gråter
    sambon mamma tvingar sig på fast jag sagt nej.
    sambon vill inte sova överRynkar på näsan
    *suckar* av trötthet.
    nu har jag lagt mig på soffan och tänker o tänker går om o om igenGråter
    imogon säger jag till sambon att på onsdag kör han mig BARA mig till bb och lämnar mig sen ensam och så får han åka hem sen direkt.
    Alltså vad ska jag med honom till kan klara mig helt själv utan någon de va det han sa till mig idag kväll.
    då jag frågade honom du sover väl över?
    och han sa ''tror inte det du'' då frågade jag honom jag kommer inte änns kunna ta hand om honom då jag har så ont.
    då säger han ''du ligger på bb o har massa hjälp som tar hand om honom'' jaha tänker man..
    Gråtervarför i hela friden ska han då ta sin mamma med han lämnar mig bara ensam så sköter jag mig själv eller hur??
    hade han tänkt ta sin mamma med låta mig känna som ingenting sen åker han med sin mamma och kommer typ dagen efterRynkar på näsanvad ska jag med dom till tror han och hon att elias är en docka man vissar upp och jag inte är värd ett PISS för han eller henne o elias då???? jo låta människor ta hand om honom ge honom mat när jag inte kanGråter

jag orkar inte längre kommer att gråta snart

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Stefanie

Förvärkar var 10:e minut... 

Händer väl ingenting, men det känns som att jag kanske slipper vänta till januari i alla fall..!

• Stefanie
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-06 01:23:51 följande:
    hej ee uppe än kunde inte sova de ända jag tänker på e sambon mamma och nu sambon
    ge ger jag upp..Gråter
    sambon mamma tvingar sig på fast jag sagt nej.
    sambon vill inte sova överRynkar på näsan
    *suckar* av trötthet.
    nu har jag lagt mig på soffan och tänker o tänker går om o om igenGråter
    imogon säger jag till sambon att på onsdag kör han mig BARA mig till bb och lämnar mig sen ensam och så får han åka hem sen direkt.
    Alltså vad ska jag med honom till kan klara mig helt själv utan någon de va det han sa till mig idag kväll.
    då jag frågade honom du sover väl över?
    och han sa ''tror inte det du'' då frågade jag honom jag kommer inte änns kunna ta hand om honom då jag har så ont.
    då säger han ''du ligger på bb o har massa hjälp som tar hand om honom'' jaha tänker man..
    Gråtervarför i hela friden ska han då ta sin mamma med han lämnar mig bara ensam så sköter jag mig själv eller hur??
    hade han tänkt ta sin mamma med låta mig känna som ingenting sen åker han med sin mamma och kommer typ dagen efterRynkar på näsanvad ska jag med dom till tror han och hon att elias är en docka man vissar upp och jag inte är värd ett PISS för han eller henne o elias då???? jo låta människor ta hand om honom ge honom mat när jag inte kanGråter

jag orkar inte längre kommer att gråta snart
    Usch, förstår att det där känns sjukt jobbigt... Hoppas att du kunde somna till slut.

Jag är så trött men kunde inte sova när jag försökte... Värkarna gör ont. Och sedan rör sig bebisen och då gör det också ont.

Fick veta att några kompisar till oss som hade bf 14 december fick barn i fredags. Snart är det vi... 
  • ondar

Imorrn är beräknat datum för bebis att komma:D. Så från och med imorrn börjar jag räkna ner, jag tippar fortfarande på 20december Tungan ute. Känns mest positivt för kommer den innan så blir man ju inte annat än glatt överraskad:)

Mama Jessie skrev 2010-12-05 22:38:51 följande:
    Hejsan tjejer!

Har följt er här ett tag men inte skrivit. Tänkte man kunde muntra upp er som tror att bebisen aldrig ska komma ut:)
    Själv var jag beräknad den 17/12 (första barnet) och inte haft några som helst känningar, men den 1/12 kl 4 på morgonen vaknade jag av att vattnet forsade, 2 timmar senare började värkarna, öppen 4-5cm vid 10. Sen började det hända grejer och när jag 1,5 timmar senare verkligen ville ha epidural var det för sent, var så gott som helt öppen (inte konstigt man hade ont.), 12.54 var lilla anton ute :). Var en omtumlande dagGlad

Man behöver alltså inte ha några förvärkar eller slemproppar som lossnar, bebisen kan ploppa ut när man minst anar det Skrattande

Trodde även att jag skulle få en normalstor bebis men ut kom en klump på 3945 g 52 cm och då föddes han i v 37+4, är tacksam att han valde att inte gå tiden ut eller överGlad

Håller tummarna för att era bebisar kommer snart!
    GRATTIS!:)
  • Jaya

Tvåbarnsmamma. Hoppas du kunnat sova lite inatt. Jag har haft det kämpigt, kraftiga förvärkar hela kvällen igår. Ringde till förlossningen som tyckte jag skulle bada lite, de trodde värkarna satt igång. Efter 45 minuters badande så släppte det. Vaknade vid halv två inatt med förvärkar men dessa gick bort med alvedon.

• Karttikeya

Snaaaark vad jag sover dåligt nu.. Och det gör så ONT med allt vatten i min kropp! Kräks Är svullen och öm precis överallt, känns som om mina fötter och ben kommer spricka om man tar i dom.. Kan för tusan inte ens gå en kort promenad utan att jag våndas i timmar efteråt. Är så trött på min kropp.

Ska till skolan för grupparbete idag, ja oj vad jag är taggad.....

• Willes Mamma 08
    Karttikeya skrev 2010-12-06 07:26:22 följande:

Snaaaark vad jag sover dåligt nu.. Och det gör så ONT med allt vatten i min kropp! Kräks Är svullen och öm precis överallt, känns som om mina fötter och ben kommer spricka om man tar i dom.. Kan för tusan inte ens gå en kort promenad utan att jag våndas i timmar efteråt. Är så trött på min kropp.

Ska till skolan för grupparbete idag, ja oj vad jag är taggad.....

håller med Jaya! Kanon duktig du e som kämpar på!!
    Mamma till William 080419 ♥
  • Karttikeya

Ja jag försöker kämpa, ibland vill jag dock bara ge upp. Man orkar ju inget längre. Och jag bara ser siffrorna på vågen och tänker på hur jäkla enorm jag är! Går inte att tänka positivt ens. Mamma, pappa o min karl säger: "Det försvinner sen". Jo tjena.. Men har man 40 kg + i övervikt med det jag hade sedan innan så "försvinner" det inte bara. Visst att mycket är vatten nu, men det hjälper inte ens att tänka så. *gnällig*

Fyra gånger kvar förutom idag att åka till skolan nu.. Behöver jag säga att jag räknar ner.. Skrikandes

Svar på tråden December Bebis 2010 :)