• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Willes Mamma 08
    Jaya skrev 2010-12-06 07:01:54 följande:
    Tvåbarnsmamma. Hoppas du kunnat sova lite inatt. Jag har haft det kämpigt, kraftiga förvärkar hela kvällen igår. Ringde till förlossningen som tyckte jag skulle bada lite, de trodde värkarna satt igång. Efter 45 minuters badande så släppte det. Vaknade vid halv två inatt med förvärkar men dessa gick bort med alvedon.
    Hoppas, de e något på G då, låter ju inte bättre hihi!

Själv har ja såå satans ont i benen så ja kan inte sova! ok kl 1 halv 8,men ja brukar sova till halv 9 nu när ja inget gör hemma. De andra snusarna soooover....Lillkillen har haft sån astma o hostat hela natten med,så sambon e hemma med honom idag!!
    Mamma till William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08
    Karttikeya skrev 2010-12-06 07:34:29 följande:
    Ja jag försöker kämpa, ibland vill jag dock bara ge upp. Man orkar ju inget längre. Och jag bara ser siffrorna på vågen och tänker på hur jäkla enorm jag är! Går inte att tänka positivt ens. Mamma, pappa o min karl säger: "Det försvinner sen". Jo tjena.. Men har man 40 kg + i övervikt med det jag hade sedan innan så "försvinner" det inte bara. Visst att mycket är vatten nu, men det hjälper inte ens att tänka så. *gnällig*

Fyra gånger kvar förutom idag att åka till skolan nu.. Behöver jag säga att jag räknar ner.. Skrikandes
    skönt o kunna räkna ner i varje fall o äntligen se ett slut på de hela, sen får du bara ta de lugnt

ja ja förstår, nu har ju inte jag någon övervikt sen innan,men tycker ändå att det är jobbigt och va så här stor. och hoppas såååå på att kilona kommer o ramla av en sen efter grav, Tyvärr gjorrde de ju inte de med William, fick kämpa lite o de sista 4 kilona ville ju ändå inte försvinna! så förstår dig verkligen!
    Folk sa att ja men när du ammar så försvinner kilona...visst,visst..inte på mig i varje fall!
    Mamma till William 080419 ♥
  • Jaya

Ja jag hoppas verkligen att det är på gång nu. Längtar efter efter bebis ju . Majorima, jag ligger också på 30 till 40 kilos övervikti har under grav. Gått upp 20 kilo. Vi fixar detta och stöttar varandra, så ska vi nog tusan bli av med kilorna!

• Karttikeya
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-06 07:40:22 följande:
    skönt o kunna räkna ner i varje fall o äntligen se ett slut på de hela, sen får du bara ta de lugnt

ja ja förstår, nu har ju inte jag någon övervikt sen innan,men tycker ändå att det är jobbigt och va så här stor. och hoppas såååå på att kilona kommer o ramla av en sen efter grav, Tyvärr gjorrde de ju inte de med William, fick kämpa lite o de sista 4 kilona ville ju ändå inte försvinna! så förstår dig verkligen!
    Folk sa att ja men när du ammar så försvinner kilona...visst,visst..inte på mig i varje fall!
    Ja jag led faktiskt inte så mycket av min övervikt jag hade sedan innan, men när det är så mycket jag har nu så blir det inte annat än väldigt deprimerande.. Hur ska jag klara av att gå ner alla dessa kilon, är typ allt jag tänker.. Nä, bara att ta tag o fixa skiten sedan! Får "trösta" mig med att jag faktiskt inte kan göra så mycket nu, förutom att sluta äta helt kanske, men det lär ju inte göra att jag slutar samla vatten heller, haha..

Nu åker jag, jippi! Tungan ute
  • Karttikeya
    Jaya skrev 2010-12-06 07:44:09 följande:
    Ja jag hoppas verkligen att det är på gång nu. Längtar efter efter bebis ju . Majorima, jag ligger också på 30 till 40 kilos övervikti har under grav. Gått upp 20 kilo. Vi fixar detta och stöttar varandra, så ska vi nog tusan bli av med kilorna!
    Hoppas hoppas det sätter igång ordentligt för dig! Glad
    Ja vi får stötta varandra! {#emotions_dlg.flower}
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-12-06 07:34:29 följande:
    Ja jag försöker kämpa, ibland vill jag dock bara ge upp. Man orkar ju inget längre. Och jag bara ser siffrorna på vågen och tänker på hur jäkla enorm jag är! Går inte att tänka positivt ens. Mamma, pappa o min karl säger: "Det försvinner sen". Jo tjena.. Men har man 40 kg + i övervikt med det jag hade sedan innan så "försvinner" det inte bara. Visst att mycket är vatten nu, men det hjälper inte ens att tänka så. *gnällig*

Fyra gånger kvar förutom idag att åka till skolan nu.. Behöver jag säga att jag räknar ner.. Skrikandes
    Jaya skrev 2010-12-06 07:44:09 följande:
    Jag är i samma sits tjejer, och det är nog det som är mest påfrestande psykiskt för mig just nu. 45 kilo till min drömvikt typ. Det känns ju rätt oöverstigligt på nåt sätt, att man ska banta bort en hel människa. Och okej, jag har typ lagt på mig 300 kilo i vatten (seriöst, mina ben!) men ändå. Hoppas hoppas jag är en av dom där tursamma människorna som går ner i vikt av att amma så jag iaf blir av med graviditetskilona rätt lätt men något säger mig att det inte kommer hända. Mamma gick inte ner ett gram förrän hon slutade amma då hon gick ner hur mycket som helst och blev skitsmal. Sen att jag aldrig sov och hon aldrig hann äta hör ju inte aaaalls till saken

Nåja, vikten måste bort och sambon är väldigt stöttande så det kommer nog gå även om det kommer ta tid!

Jaya: Hoppas det sätter igång snart för dig! Finns väl inget som är mer störande än när man tror att det kanske är på G och så slutar det.. 

Stort lycka till och grattis till LinasMamma och ÄlskarNova. Jäklar vad många vattenavgångar vi har i tråden! 

Såg att ni pratade om hur förstående era män är och där har jag fått jackpot. Min sambo kan ju visserligen inte veta exakt hur det känns men han är väl så nära man kan komma som man. Han hjälper mig med allt jag ber om och masserar mina svullna flodhästfötter och min ömma rygg varje kväll. Ja, han är helt underbar helt enkelt! :) Vet dock att båda han och jag (men nog mest jag) längtar tills graviditeten är färdig. Vi pratade om det igår och jag sa att "jag längtar tills jag inte säger aj så fort jag rör mig", och då klagar jag ändå rätt lite. Till honom

Hm, ja ni har ju skrivit massor och eftersom jag inte kollade FL på hela dagen igår så hade jag en del att läsa ikapp. Nåja.

Nu ska jag försöka sova lite till, haft så ont i natt så det har inte gått så bra. 
    BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Saliva123

Sitter på spec Mvc o troligtvis får jga en hinnsvepning snart, någon med erfarenheter?

• Saliva123

Småstadsbönan
    De satte ballongen vid två, o vid fyra ploppade den ut o jag var öppen 4 cm o värkarna startade. Sedan tog det som sagt ca 7 h innan dottern låg på bröstet!

• Myzan07
    Karttikeya skrev 2010-12-06 07:26:22 följande:

Snaaaark vad jag sover dåligt nu.. Och det gör så ONT med allt vatten i min kropp! Kräks Är svullen och öm precis överallt, känns som om mina fötter och ben kommer spricka om man tar i dom.. Kan för tusan inte ens gå en kort promenad utan att jag våndas i timmar efteråt. Är så trött på min kropp.

Ska till skolan för grupparbete idag, ja oj vad jag är taggad.....

Köp stödstrumpor på apoteket!!! de e svinjobbiga att få på, men oj! De e guld värda! Fick tipset av en vän, men tyckte eh länge, kärringvarning, men tänk om jag gjort det från början när jag svullnade!!! Nu kan jag inte vara utan dem! Tvättar dem i snabb tvätt på kvällen så de e torra till morognen, de kostar 120 kr men väl värt varenda öre!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)