• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Mysmamma70
    mamma smurfen skrev 2010-12-08 11:57:43 följande:
    Å vissa BM gör det inte ALLS....Skrikandes

Så här får man sitta, med foglossning från helvetet, kraftig molvärk i rygg på nätterna, som resulterar i sporadiska förvärkar.... ödem , så fingrarna ser ut som feta prinskorvar...*suck*

Å inte blev de bättre igår, när jag var på mvc för kontroll å en av Barnmorskorna kommenterar mig med att " gu va pigg du är för att vara så långt gången, syns ju inte bakifrån att du är gravid när du går....*
    Hade gooood lust att ruska om henne ordentligt........ 

(Jag har ONT, men inte 17 blir de bättre av att vanka som en anka å gnyyy å ojja sig bland folk.... neee, biter hellre ihop å "står ut", så jag är uppväxt/fostrad, att inte visa att man har ont/lider)

Sorry för att de blev så gnälligt, men var bara tvungen att få "lätta lite på trycket"... 
    Det är sant, en del BM vill inte alls göra hinnsvepning. Min BM erbjöd sig att göra det på mig förra året i v40 då jag hade det så besvärligt med mitt höga BT, men jag hann ju bli inlagd och igångsatt pga BT innan vi hade tid
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • mamma smurfen
    Momalicious skrev 2010-12-08 12:06:17 följande:
    Ursäkta för mitt skitlånga monsterinlägg men nu är jag bara trött på det här. Förstår om ni inte orkar läsa Jag känner mig typ som att jag skulle kunna mörda någon som bara tittar snett på mig just nu. Allt är bara en pina och jag har fått humörsvängningar igen som heter duga! MORR!
    Jaaa...här är en till med humörsvägningar å tålamod lika med noll..
    Stackars mina killar, de till å med VET å svarar mig med att de VET att jag e på uselt humör pga magen.....
    Får så dåligt samvete då, ända tills någon spiller, eller inte lyssnar, då "gormar" jag till IGEN...innan jag hinner tänka....får försöka gottgöra dom sedan, på något sätt 

• Momalicious
    Cissi7006 skrev 2010-12-08 12:06:00 följande:
    Jag tror att sammanfattningen som BM nu skriver är hennes uppfattning. Du ska självklart skriva ner allt viktigt ur din synvinkel i ditt förlossningsbrev!

37+0 är man fullgången.

Bra att du har så fina värden!
    Ja det kanske. Men det var mest att hon sa det liksom som att "ta upp allt du vill att förlossningen ska veta". Men får skriva om mitt förlossningsbrev lite och kanske betona det lite mer. 

Ja men precis, tänkte väl det var 37 fullgångna! :)
    mamma smurfen skrev 2010-12-08 12:05:33 följande:
    ang dina depressioner...kan du inte skriva om det i ditt eget förlossningsbrev, så de får en mer "verklighetsbaserad" syn på hur det förhåller sig för just DIG.

Konstigt att hon inte tog det mer på allvar än så
    Ja men hon är sån har jag märkt, allt jag klagar på (vilket inte är mycket) säger hon är heeelt normaaaalt och sen drar hon alltid exempel på personer som haft det såååå mycket värre än mig. Ibland känns det nästan som att det är för att jag är ung och att hon tror att jag är efterbliven eller nåt då. Haha. Ääh. 

BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Emelle
    Momalicious skrev 2010-12-08 12:06:17 följande:
    Ursäkta för mitt skitlånga monsterinlägg men nu är jag bara trött på det här. Förstår om ni inte orkar läsa  
    Såklart vi orkar läsa vännen!
    Som mamma smurfen säger- Skriv i ditt eget förlossningesbrev om dina erfarenheter, depressioner och de andra som DU vill framhålla och tycker är viktigt. Det har du ju säkert gjort, en prata mycket med din sambo om vad som är viktigt ewfter förlossningen så han kan prata i "ditt ställe" och vet vad du vill och ditt bästa OM det nu mot fömodan skulle bli så att du blir lite nere efteråt... {#emotions_dlg.flower}
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-08 11:55:30 följande:
    Ja det verkar så   Ja ska vara där kl 10
    Ses vi kanske i morgon då!
  • Mysmamma70
    Momalicious skrev 2010-12-08 12:10:56 följande:
    mamma smurfen skrev 2010-12-08 12:05:33 följande:
    ang dina depressioner...kan du inte skriva om det i ditt eget förlossningsbrev, så de får en mer "verklighetsbaserad" syn på hur det förhåller sig för just DIG.

Konstigt att hon inte tog det mer på allvar än så
    Ja men hon är sån har jag märkt, allt jag klagar på (vilket inte är mycket) säger hon är heeelt normaaaalt och sen drar hon alltid exempel på personer som haft det såååå mycket värre än mig. Ibland känns det nästan som att det är för att jag är ung och att hon tror att jag är efterbliven eller nåt då. Haha. Ääh. 

Man ska aldrig jämföra, varje persons upplevelse är unik. Hade du inte varit i slutet av graviditeten så borde du ha bytt BM, nu är det ju knappt lönt Tungan ute
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Willes Mamma 08

Hoppas att ni som vill få hinnsvepning får de. Man kan ju alltid fråga

Min ville inte göra de förrän man passerat 38+0. För då skulle hon få "ajabaja",haha! Så hon skulle ju gjort en på mig v 38+1 ,men ja va inte ett dugg mogen då så de bidde ingen

Så lägger allt mitt hopp tills i morron då ja ska dit igen o be om en ny!

Mamma till William 080419 ♥
  • Momalicious
    mamma smurfen skrev 2010-12-08 12:10:38 följande:
    Jaaa...här är en till med humörsvägningar å tålamod lika med noll..
    Stackars mina killar, de till å med VET å svarar mig med att de VET att jag e på uselt humör pga magen.....
    Får så dåligt samvete då, ända tills någon spiller, eller inte lyssnar, då "gormar" jag till IGEN...innan jag hinner tänka....får försöka gottgöra dom sedan, på något sätt 
    Ja, ibland blir jag dessutom sur för de dummaste sakerna. Nästan som att jag blir sur bara för att få ha nåt att skälla över lite. Haha. Men snart är det slut. Förhoppningsvis. Tanken på att jag kan ha 6 veckor kvar om det vill sig illa är hemsk. Vet du förresten om det finns internet man kan använda på BB på östra/mölndal? 
    BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Willes Mamma 08
    Emelle skrev 2010-12-08 12:12:52 följande:
    Såklart vi orkar läsa vännen!
    Som mamma smurfen säger- Skriv i ditt eget förlossningesbrev om dina erfarenheter, depressioner och de andra som DU vill framhålla och tycker är viktigt. Det har du ju säkert gjort, en prata mycket med din sambo om vad som är viktigt ewfter förlossningen så han kan prata i "ditt ställe" och vet vad du vill och ditt bästa OM det nu mot fömodan skulle bli så att du blir lite nere efteråt... {#emotions_dlg.flower}
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-08 11:55:30 följande:
    Ja det verkar så   Ja ska vara där kl 10
    Ses vi kanske i morgon då!
    Håller med Emelle. De läser ju förlossningsbreven och det är ett jätte bra sätt o skriva vad man vill att de ska veta.
    Sen blir man ju oftast automatiskt lite deppig...brukar ju säga att man blir deppig typ på 3:e dagen el vad de e.
    Jag blev de inte på BB,men däremot blev ja de lite när ja kom hem till verkligheten! Men de släppte ju sen.
    Men de e ju viktigt sen när ni kommer hem efter BB att din sambo kan kolla av dig så du inte "fastnar" i deppigheten för länge om du skulle få någon!
    kommer säkert gå jätte toppen tjejen!
  • mamma smurfen

en fråga.....

Jag var ju hos MVC igår, för kontroll i V39+4, men fick inte med mig någon journal eller så, nästa träff är planerad tills på tisdag, nästa vecka, dvs i V40+4.....
    Hon sa själv att hon inte trodde vi skulle ses då, eftersom jag har haft de här känningarna...
    Borde jag inte redan i går fått mina papper med mig hem, just in case...så att säga? 

• Willes Mamma 08
    mamma smurfen skrev 2010-12-08 12:17:47 följande:
    en fråga.....

Jag var ju hos MVC igår, för kontroll i V39+4, men fick inte med mig någon journal eller så, nästa träff är planerad tills på tisdag, nästa vecka, dvs i V40+4.....
    Hon sa själv att hon inte trodde vi skulle ses då, eftersom jag har haft de här känningarna...
    Borde jag inte redan i går fått mina papper med mig hem, just in case...så att säga? 
    Vad menar du med journal?
    Kanske e olika från sjukhus till sjukhus, men våran MVC journal är kopplad till sjukhusets så de kan kolla där vad som står på datorn.
    Det enda papper jag behöver ha med mig till förlossningen är min blodgrupp o sen mitt förlossningsbrev.
    Bm:s förlossningesbrev som de för åt mig, skriver hon på datorn så de kan se de.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)