• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • pickaboo

Åh vad spännande detta är! JAg vill OCKSÅ ha vattenavgång!!!

JAg är också kass i magen och har massa mensvärk men ingen bebis i sikte. Så är det ju också 3 veckor kvar...

Så jävla tråkig väntan...

• mamma smurfen
    LillSnurr82 skrev 2010-12-08 09:34:26 följande:
    spännande lycka till!!! Snart får du sniffa bäbis Nalle

Godmorgon tjejer!

Mina värkar starta i natt vid 4.30-tiden och har sedan fortsatt, dock inte så regelbundet..men guuuud så ont det gör.. Ringde nyss förlossningen då jag fick en värk och gick på toa och gjorde nr 2 (typ 3:e gången sen kl 6.00) och det rann till en massa blod.. Men bm sa att det inte var någon fara utan helt normalt vid en förlossningsstart...

Jag skulle återkomma när värkarna blev regelbundna eller om vattnet gick.. Så nu ska jag ta mig en varm dusch och se om värkarna fortsätter för att i så fall börja klocka dem..

Tänkte använda mig av www.varktimer.se men får inte sidan att funka.. typiskt!!
    Å vi som har samma BF dagCool..kan du inte skicka över lite värkar till mig, så jag oxå får snusa bebbe snart??Drömmer
  • ondar
    Stoce skrev 2010-12-08 09:12:59 följande:

Hej tjejer! Grattis till alla er där underverken redan är här!

Här är allt bra. 5 dagar till BF nu, fyller själv år idag och hade planerat att föda barn men det verkar inte bebis tycka. Då vi började planera för barn så tänkte jag att jag kommer bli mamma när jag är 27, men det tog nästan ett år att bli gravid och nu rinner tiden verkligen ut. Då måste den komma innan kl 12.57 Cool

Jag mår bra, har lite förvärkar ibland, men inget som verkar leda till något. Var hos BM i måndags, bebis mår gott och är fixerad väldigt långt ner i bäckenet. "Lite värkar på det här, så blir det bebis" sa hon. Vore enkelt om det bara var att fixa lite värkar! I och med att jag är överviktig (ca 40 kg för mkt) så har jag varit orolig för både diabetes och havandeskapsförgiftning, men alla värden ligger toppenbra och har bara gått upp 6 kg, så det känns jättebra. Börjar dock bli väldigt segt så Astrid/Algot för gärna göra sin entré i världen väldigt snart

Grattis på födelsedagen!!! {#emotions_dlg.flower}
  • Emelle

COOOLT!!!

Vad bebsiar det är på gång!!!
    Lycka till alla som är på väg att föda!!
    Håler med de andra som skrivit JAG VILL MEEED!

Stoce- GRATTIS på födelsedagen! Vilka fina namn ni valt. Astrid var/är ju vårt andrahand alt. Fast nu känns Agnes så satt så det bli det till 99,9%!!

2 barns- Nu har du snratxt din lilla Elias här !!

LillSnurr82 skrev 2010-12-08 09:34:26 följande:
    spännande lycka till!!! Snart får du sniffa bäbis Nalle

Godmorgon tjejer!

Mina värkar starta i natt vid 4.30-tiden och har sedan fortsatt, dock inte så regelbundet..men guuuud så ont det gör.. Ringde nyss förlossningen då jag fick en värk och gick på toa och gjorde nr 2 (typ 3:e gången sen kl 6.00) och det rann till en massa blod.. Men bm sa att det inte var någon fara utan helt normalt vid en förlossningsstart...

Jag skulle återkomma när värkarna blev regelbundna eller om vattnet gick.. Så nu ska jag ta mig en varm dusch och se om värkarna fortsätter för att i så fall börja klocka dem..

Tänkte använda mig av www.varktimer.se men får inte sidan att funka.. typiskt!!
    Men ååå, snart bebis då ju!! *avis avis *
    Jaya skrev 2010-12-08 08:48:59 följande:

Jo det är helt klart vattnet!!!!

Det bbara rinner ut mig nu...

Ring nu!! Lycka till *kramar*
  • Emelle

I natt har jag och sambon inte sovit många timmar alls.

Jag har haft hemsk "mens"värk och ont ont ont.

Känner tryck idag och som om jag behöver gå på toaletten, fast jag inte behöver...

Molar och värker hela tiden. Inga värkar dock (som vanligt) utan bara molande...

HINNSVPNING i morgon bitti, så då får man ju veta om jag är något öppen iallafall!

I morse hade jag genomskinlig seg flytning, istället för den "vanliga gryniga vit/gula" kanske lite slempropp???

• pickaboo
    Emelle skrev 2010-12-08 10:45:42 följande:

Känner tryck idag och som om jag behöver gå på toaletten, fast jag inte behöver...

Molar och värker hela tiden. Inga värkar dock (som vanligt) utan bara molande...

HINNSVPNING i morgon bitti, så då får man ju veta om jag är något öppen iallafall!

I morse hade jag genomskinlig seg flytning, istället för den "vanliga gryniga vit/gula" kanske lite slempropp???

Vill också ha hinnsvepning! Fnns det något speciellt skäl till att du får det så här "tidigt"?
  • Karttikeya

Godmorgon! Vilken babyboom det verkar bli nu ^^ Snart är vi inte många kvar, buhu Tungan ute Stort lycka till till er alla, ingen nämnd ingen glömd! {#emotions_dlg.flower}

Själv har jag inga känningar alls, om inte lite "ilningar" i livmodern räknas? xD Det kommer och går och är så svårt att beskriva så jag tror jag låter bli. Gör ju inte ens särskilt ont.

Utöver det är jag sååå trött på att vanka omkring här som en valross.. Mina fötter och ben är ENORMA.. Är inte lika svullen i ansiktet idag i alla fall, eller så har jag börjat vänja mig.. Det jobbiga är att mina händer fortfarande inte svullnar så (eller ja, det är ju skönt) så när jag berättar om hur mycket vatten jag samlar går blickarna till händerna direkt.. Har sedan innnan väldigt smala fingrar och handleder trots min övervikt. Så folk tror väl att jag gnäller utan anledning. Cool

Börjar helt klart bli jobbigt nu, när man inte orkar lyfta benen ordentligt ens en gång. Siffrorna på vågen ska vi inte ens tala om, ska INTE bli roligt att väga sig hos BM idag. Skrikandes

• Karttikeya
    Emelle skrev 2010-12-08 10:45:42 följande:

Kuuul... Obestämd Hoppas på slempropp iaf! Skrattande

Själv har jag vaknat ungefär en gång i timman och behövt vända mig, ena sidan domnar nämligen! Haha. Är det då man vet att man är tung som bly eller? Tungan ute
  • Emelle
    pickaboo skrev 2010-12-08 10:52:00 följande:
    Vill också ha hinnsvepning! Fnns det något speciellt skäl till att du får det så här "tidigt"?
    Jag har haft en mycket jobbigare graviditet än med mina tidigare barn, vill INTE gå över tiden...
    Sover inte alls, har ont i huvudet och illamående som aldrig ger sig.
    Min BM ska ha semester efter vår träff i morgon och lovade därför för flera månader sen att hons kulle göra vad hon kunde för att få igång mig innan hon åkte.
    Jag går ju in i v.39 i morgon så jag räknas ju inte som "tidig" längre...
    HOPPAS bara att jag är mogen för det annars gör det ju ingen verkan alls...Men hon är ju shysst som ger det ett försök tycker jag och hoppas på det bästa.

Blev hinnsvept (då av läkare iof) med min yngsta son i 40 fulla veckor och han föddes inom ett dygn efter det!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)