• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Emelle
    mamma smurfen skrev 2010-12-08 12:17:47 följande:
    en fråga.....

Jag var ju hos MVC igår, för kontroll i V39+4, men fick inte med mig någon journal eller så, nästa träff är planerad tills på tisdag, nästa vecka, dvs i V40+4.....
    Hon sa själv att hon inte trodde vi skulle ses då, eftersom jag har haft de här känningarna...
    Borde jag inte redan i går fått mina papper med mig hem, just in case...så att säga? 
    Vi får inte med oss papper om jag minns rätt, det finns i något datasystem om jag inte tar fel.. Samma för er kanske?
  • Mysmamma70
    mamma smurfen skrev 2010-12-08 12:17:47 följande:
    en fråga.....

Jag var ju hos MVC igår, för kontroll i V39+4, men fick inte med mig någon journal eller så, nästa träff är planerad tills på tisdag, nästa vecka, dvs i V40+4.....
    Hon sa själv att hon inte trodde vi skulle ses då, eftersom jag har haft de här känningarna...
    Borde jag inte redan i går fått mina papper med mig hem, just in case...så att säga? 
    Allt kanske är datafört?

Jag har haft min journal med mig sedan inskrivningen eftersom en del är på data här, och en del är manuellt Tungan ute
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • mamma smurfen
    Momalicious skrev 2010-12-08 12:16:56 följande:
    Ja, ibland blir jag dessutom sur för de dummaste sakerna. Nästan som att jag blir sur bara för att få ha nåt att skälla över lite. Haha. Men snart är det slut. Förhoppningsvis. Tanken på att jag kan ha 6 veckor kvar om det vill sig illa är hemsk. Vet du förresten om det finns internet man kan använda på BB på östra/mölndal? 
    Skrattande
    Ang internett så ställde jag den frågan här för några dagar sedan*S*
    men fick inget svar....så jag googlade runt lite, men hittade inget om det, MEN
    av en slump vart jag inne på Telias hemsida, å där står det att det finns surfzoner på Östra, iaf Blå stråket, som är akutmottagningen, så ANTAR att de finns även på BB...

TROR att man kan betala via sitt kort å få nät-tillgång på DET sättet, men VET inte...

Funderar på att köpa Telias kontantsurf...men vet inte, kostar ju ca250kr BARA för själva mojängen, sedan tillkommer ju surftaxan....

HAR man Telia hemma som bredbands-leverantör så INGÅR fri surf i deras surfzoner däremot...kan ju vara bra å veta för de som undrar  
  • Mysmamma70

Mamma smurfen - har du ingen mobil du kan surfa med?

• mamma smurfen

*S* ja ni har nog rätt.....det ligger ju SÅKLART på dator numera...*asg*
    Va ju 9 år sedan jag var gravid å skulle föda, å DÅ...*S* ja DÅ hade man minsan med sig papper på vad som hänt genom graviditeten...
    hmmmm tja, bara å konstatera att man börjar bli "gammal" Cool 
  • mamma smurfen
    Cissi7006 skrev 2010-12-08 12:27:20 följande:
    Mamma smurfen - har du ingen mobil du kan surfa med?
    jorå, såpass "modern" är jag ju*S*

MEN hade tänkt ta med datorn å använda mig av SPOTIFY som "musik-alternativ" isf att behöva bränna skivor, å då behöva "låna" musik av kompisar.....

men för att kunna göra de så behöver jag ju internet....

men...sambon kommer säkert på något Käckt sätt, de e HAN som kan de här med datorer.... 
  • Mysmamma70
    mamma smurfen skrev 2010-12-08 12:31:29 följande:
    jorå, såpass "modern" är jag ju*S*

MEN hade tänkt ta med datorn å använda mig av SPOTIFY som "musik-alternativ" isf att behöva bränna skivor, å då behöva "låna" musik av kompisar.....

men för att kunna göra de så behöver jag ju internet....

men...sambon kommer säkert på något Käckt sätt, de e HAN som kan de här med datorer.... 
    Men du kan ha dina Spotify spellistor offline i mobilen
  • mamma smurfen
    Cissi7006 skrev 2010-12-08 12:33:42 följande:
    Men du kan ha dina Spotify spellistor offline i mobilen
    ja de vet jag, men ljudet blir ju kasst..

ASG* 

Du menar ju, såklart att jag ska koppla mobilen till datorn å lyssna på musiken *HAHAHAHHA*

KLART man ska göra SÅ!!!
    TACK CissiSkrattande 

(Hmmm....KAN jag, i detta läget skylla på att jag är gravid, å därmed inte TÄNKER?????) 
  • Karttikeya

Känns som om jag gråtit en flod, men det märks inte på min svullna kropp, hoho.. Här kommer ett supergnälligt inlägg, så läs inte om ni inte orkar.

Varit hos BM och det var väl typ blandade besked där. Hade 130/90 i blodtryck när hon mätte första gången och sedan 125/85. Inga skyhöga värden, men hon sa att hon blev lite orolig eftersom jag sade att jag svullnat även i ansiktet och så. Inga proteiner i urinen så ingen havandeskapsförgiftning "ännu", men jag gjorde bäst i att vila mycket nu så att blodtrycket inte skenar iväg. Ska dit igen på måndag så vi får hoppas att det inte stiger i höjden..

Det hemska är att jag typ bröt ihop när vi pratade, jag sa som det var: Jag är en valross och jag kan inte stoppa att vågen pekar uppåt, det känns skit! Jag hatar att gråta "inför folk" och nu satt jag där och storbölade så fort hon frågade "hur är det?". Hon vet att jag har haft problem med vikten sedan innan och jag nämnde även att jag känner mig så egoistisk som är så deppig över vikten, det är ju ett underverk därinne! Men hon tyckte inte det var egoistiskt utan förstår att jag har det jobbigt just nu. Snarkar som en gris, kan inte sova på natten för att jag domnar bort osv osv.. Att jag dessutom börjar få högre blodtryck känns ännu mer "tjockisaktigt" och så tänkte jag: "jaha, nu ska jag vila ännu mer, är ju en rolig ordination för en tjockis". Så allt är bara "tjockis tjockis tjockis" just nu, jag ORKAR inte mer.. Får ont i knäna av att böja mig ner liksom.. Det är verkligen psykisk terror på hög nivå. Försöker skämta bort det men faktum är att jag inte pallar så mycket mer, jag orkar ju knappt ta mig in och ur lägenheten som ligger på andra våningen.. Får använda min pappas skor som är i storlek 42 osv.. *gnäll gnäll gnäll*

Det positiva var väl att jag inte hade protein i urinen, blodsocker var bra och blodvärdet, hör och häpna: 143!

Hjärtljuden gjorde mig i alla fall glad, fast jag grät nästan av det också för att jag är så känslig nu. Tickade iaf på med 152 slag/minut. Magen mätte 36 cm fast jag tycker det känns som om den växt mer än 1 cm sedan sist (tycker hon mäter olika långt ner från gång till gång).

+24 kg ligger vikten på nu. Kräks

Innan jag gick sa BM till mig att hon tycker jag är vacker som gravid. Knappast troligt säger jag, men jo sa hon: "Du som är så lång och har så fin form på magen och med dina mörka färger. Jag ville bara att du skulle få veta det". Underbara människa.

• mamma smurfen

Majorima:  ussa, KRAM på dig

vill igentligen bara säga att du inte är ensam.

MIN våg visar +27kilo under denna graviditet

Bävar inför hur jag ska lyckas gå ner de sedan.....

Svar på tråden December Bebis 2010 :)