• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • ondar

Nu åker vi snart till Näl, ca tio minuter kvar tills Pappan ska anlända:). Jag hoppas att läkaren kommer fram till något bra idag o att bebis håller sig där inne så vi kan slutföra vad vi än kommer överens om.
    Bf+3 idag:).
    Bebis är vaken o verkar vara på strålande humör:P.
    Min svägerska messade nyss o skrev att hon tänker på oss idag och att hon snart kan handla massa rosa kläder hihi. Fullt övertygad om att det är en liten tjej där inne Hjärta.

• Willes Mamma 08

Delfi: Grattis till dottern tycker de e så "rörande" o höra allas förlossningshistorier...tänk snart e man där själv
    Småstadsböna: minns inte,men varför skulle du bli igångsatt?? Lycka till nu i varje fall,snart har du bebis

Idag fyller min mamma år o de första hon skrev till mig i morse va! Jag väntar på min födelsedagspresent (bebis alltså) Hahaha...hon tror bebis ska födas idag! Ja tyvärr mamma så blir de nog en försenad sådan! hehe!

Känner inget mer än molvärk som kommer o går,ibland lite mer o ibland nästan ingenting.
    Sexade i går,då fick jag massa med starka SD och molvärk. Har vaknat av molvärken i natt några gånger!
    Men som sagt, de e ju ingenting o bebis vägrar komma ut!

E sååååååååååååååååååååååååååååååå sjukt less på allt nu! 2 dagar kvar till BF! Herregud ja orkar f*n inte mer nu!

Min BM e ledig idag, e de nån som vet om förlossningen gör Hinnsvepning så här innan BF?

Mamma till William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08

Moma: Ja förstår din frustration! ja började känna o hoppas att bebis skulle komma från v 38. Då ja känner att ja typ inte pallar mer, både psykiskt o fysiskt! Visst man ska tänka att ja efter BF kommer bebis de e normalt oftast o gå över! Men de sktier ja i, Vill ha bebis nu! o tycker de e sååååååååååååååååå grymt frustrerande att våran aldrig kommer! Nu e de 2 dagar kvar till BF och jag har mer eller mindre gett upp o få se min bebis överhuvudtaget.
    Jag kan inte njuta och jag vill verkligen inte gå över tiden! Känner panik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Willes Mamma 08
    ondar skrev 2010-12-10 09:20:20 följande:
    Nu åker vi snart till Näl, ca tio minuter kvar tills Pappan ska anlända:). Jag hoppas att läkaren kommer fram till något bra idag o att bebis håller sig där inne så vi kan slutföra vad vi än kommer överens om.
    Min svägerska messade nyss o skrev att hon tänker på oss idag och att hon snart kan handla massa rosa kläder hihi. Fullt övertygad om att det är en liten tjej där inne Hjärta.
    Lycka till i dag o tänker på er!
  • Emynem

Hallå!

Ingen bebis här i sikte... lite besviken eftersom Viktor kom idag och hade väl hoppats på att även denna skulle komma tidigare.
    Men men, han kommer när han är redo.

Måste fråga er andra hur ni har det, när jag ska sova på nätterna så vaknar jag ibland av att bebisen rör sig nå fruktansvärt mkt! Och då ibland så känns det som att hinnorna (tror jag iaf att det är) ner mot livmodertappen vibrerar.
    Känns jätte konstigt, i natt hände det säkert tre gånger och nätterna innan har det hänt kanske en gång.
    Väntar varje gång på ett litet "plopp" och så ska vattnet gå men icke!

• Willes Mamma 08

Jag har nu analyserat molvärken i minsta detalj,haha!

När ja får kraftigare molväkr får jag även en SD samtidigt,sen släpper de av!!

Kan de betyda nåe?? gör ju inte ont,känns bara lite obehagligt! nån mer som har de så??

• Emelle
    Cissi7006 skrev 2010-12-10 09:13:03 följande:
    Jag har också haft yrsel i någon vecka nu och var lite orolig att det var HF på gång, men just nu är mitt BT ok. Men du kanske borde kolla ditt?

Min BM eller läkare kan inte förklara yrseln, kan hänga ihop med förkylningsvirus.
    Jag var ju hos BM igår, bldtryck är helt ok. Och det har det varit hela grav (har ju kolalt mig extra då dom misstänkt HF pha högt protein och vita i urin)
    Dock är jag förskyld!! Så då kan det ju vara virusets fel!!
    ondar skrev 2010-12-10 09:20:20 följande:
    Håller tummarna och tänker på dig idag!
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-10 09:46:40 följande:
    Moma: Ja förstår din frustration! ja började känna o hoppas att bebis skulle komma från v 38. Då ja känner att ja typ inte pallar mer, både psykiskt o fysiskt! Visst man ska tänka att ja efter BF kommer bebis de e normalt oftast o gå över! Men de sktier ja i, Vill ha bebis nu! o tycker de e sååååååååååååååååå grymt frustrerande att våran aldrig kommer! Nu e de 2 dagar kvar till BF och jag har mer eller mindre gett upp o få se min bebis överhuvudtaget.
    Jag kan inte njuta och jag vill verkligen inte gå över tiden! Känner panik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Du är ju jättenära nu! Kommer ju med all säkerhet ha bebis till jul!
    Jag har känt (kanske inte lika starkt dock) som du, men det har liksom gått över nu.
    Hon kommer när hon kommer... Tror inte förlossningen gör hinnsvepning bara så där faktiskt...
    Och funkade inte den igår så skulle jag nog ge det några dagar och vänta tills nästa BM-tid och be att hon känner igen då.
    Fokusera lite på något helt annat nu sista bebisfria dagarna...lättare sagt än gjort maybe..
    Gör något alldeles extra med er son. Tänk, snart så delar han all tid med ett litet syskon. Lägg fokus på honom, vila, se en bra film eller något spm DU tycker om.

Jag och sambon har bjudit hem ett par vänner och deras barn ikväll, vi ska försöka komma iväg på bio i morgon. På Söndag ska vi se när dottern är Lucia i stallet (är stolt över henne, lucia i ganska stor luciashow)
    Jag är så trött på att gå runt och bara vänta och vara sur så nu ska jag i några dagar försöka bita ihop och njuta av dessa dagar . Det är ju egentligen AS-lite kvar nu.
    MEN: Jag vet precis hur det känns och jag kommer säkert ramla tid igen innan AHjärta har fötts
    Emynem skrev 2010-12-10 09:58:55 följande:
    Hallå!

Ingen bebis här i sikte... lite besviken eftersom Viktor kom idag och hade väl hoppats på att även denna skulle komma tidigare.
    Men men, han kommer när han är redo.

Måste fråga er andra hur ni har det, när jag ska sova på nätterna så vaknar jag ibland av att bebisen rör sig nå fruktansvärt mkt! Och då ibland så känns det som att hinnorna (tror jag iaf att det är) ner mot livmodertappen vibrerar.
    Känns jätte konstigt, i natt hände det säkert tre gånger och nätterna innan har det hänt kanske en gång.
    Väntar varje gång på ett litet "plopp" och så ska vattnet gå men icke!
    Kan också vakna (och sambon med faktiskt om vi ligger nära varandra) av en helt vild bebis i magen.
    Har kännt som ett "pirr" liknande, en vibrerande känsla med ett par ggr,..
  • Karttikeya

God morgon. Sovit lika uselt som vanligt i natt men bättre nu på morgonen, så några timmar har man fått sig.. Sambon är hemma med ryggont och i eftermiddag ska vi besikta den andra bilen som står där som en igloo.. Blir kul att skotta fram den sedan, jag höggravid och han med så ryggont att han knappt kan andas.. Tungan ute

• Karttikeya

Nu märks det att stämningen är otålig här, hoho. Skrattande

Grattis till alla som fått om jag missat någon {#emotions_dlg.flower}

• nikka

Har nyss kommit hem från ett besök hos BM.
    Alla värden var bra och det var full fart på bebisen i magen. Men den lär nog inte titta ut ihelgen iaf.
    Livmodertappen var inte mogen än så där sprack mina drömmar om en bebis ihelgen.
    Det är ju iofs 4 dagar kvar till BF så allt kan ju hända Glad
    Den trivs helt enkelt för bra i magen sen tror jag att jag är för pigg i kroppen (min teori)..
    Aja det är bara att fortsätta att vänta men känns som man blir galen snart!!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)