• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Stefanie

Nej tjejer, det verkar inte komma något barn idag heller. Trodde att slemproppen gick i morse men jag tror att det bara var en märklig flytning, var så himla lite och det har inte fortsatt. Har lite sammandragningar, men det är väl det.

Nu har jag bakat bröd, städat sovrummet och sorterat bebisgarderoben som blivit lite överbelamrad, bäddat helt klart i vagn och spjälsäng (har ju sytt sängkläder och bäddat vartefter...). Köket är överbelamrat med disk som jag tänkte ta tag i för at ha något att göra. Kanske skura badrummet också när jag ändå är i gång...

Fjärde advent idag, har ni någon julstämning i er? 

• Emelle

Hej. Lugnt i tråden idag!

Här händer , somvanligt, ingenting!
    Har vilat, sambon o barnen har skottat snö (har kommit en halvmeter här) och nu har vi spelat lite yatzy.

Blir en tidig kväll för barnen idag känner jag. är trltt och dom är jättevilda!

I morgon börjar julveckan. Undra om man kommer få världens finaste julklapp??

• Haligh

Här händer också mkt....eller nej, inte ett dyft faktiskt. Känns inte det minsta annorlunda så det är som att man kommer vara gravid en hel evighet till. Max 3 veckor, snälla lilla bäbis kom ut SNART!!!

• Momalicious

Jag är helnöjd med att knipa till första januari jag :) mina fötter har idag slagit rekord i vätska haha.

Idag har vi storstädat och bakat pepparkakor. Nu väntar vi på middagen. Blir lite helstekt kyckling med rotfrukter, potatis, gelé och sås. Gott! Sen blir det adventsmys :)

Låter jobbigt ni som har fobi för att kräkas. Jag tycker det är härligt för man mår alltid lite bättre efteråt.

Hoppas alla får en trevlig fjärde advent! Tänk att snart är alla bebisar ute. Känns som nyss man plussade eller visade bilder från RUL:et.

• Mysmamma70

Här är också alldeles stillsamt...

Har ett högt BT och 0,3 äggvita så det är inte mycket annat att göra än att vila...

Hinnsvepningen och de två dagarnas senaste färdknäppar har inte gett något resultat, men min man vill gärna ikväll också, haha

Imorgon väntar nytt BM-besök och då ska jag nog passa på att klaga över hur jobbigt jag har det istället för att hela tiden säga att jag mår bra förutom illamåendet. Kanske finns det någon läkare som vill sympatisera med mig och föreslå en igångsättning snart, 39+1 imorgon och bebis i magen ligger redan på ca 4 kg

~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Maria Larsson

Vaknade av mina första riktiga förvärkar i morse. De kom med 10 min mellanrum ungefär och efter en timma kunde jag somna om. Sov bara 1 timma fre till lörd så i natt var det riktigt skönt att lyckas sova 4+1,5 timme. Men i natt vill jag faktiskt få sova på riktigt. Ska bli skönt att sova i sin egen säng igen.

Det finns kompisar, och så finns det riktigt kort tänkta trångsynta varianter. En vänninna ringde i ef för att bjuda hem mig på kvällsfika. Ytterligare en gemensam vännina skulle komma om jag dök upp. Hon skulle komma med tåget, då hon kände sig för förkyld/sjuk, för att köra bil 3 mil. MENAR de ärligt talat att jag som dragit på förkylning i 2 mån med beräknad förlossning på lördag och äntligen frisknat till den här veckan, ska komma dig och bli smittad igen? I slutet av samtalet så ska hon ha mig till att komma förbi i morgon, och så läser man på Facebook en timme senare att oj, oj så sjuk hennes dotter är med feber och förkylning. HUR TÄNKER FOLK? Jag önskar verkligen min lille son en trevligare start i livet än en rejälförkylning av dagisbaciller.

Behövde bara få skriva av mig lite.

• Willes Mamma 08

Grattis STOCE till eran lilla tjeja Jätte söt:)

Annacl: Skoj med bild..så himla söt liten tös

Ja här hemma rullar de på o Albin e världens snällaste bebis! Äter o sover hela tiden, de enda pip o skrik han gör e när han e hungrig eller har bajs i blöjan!
    Hoppas så att de håller i sig! Annars e de bara o NJUTA nu av fulla muggar!

Går bra med storebror än så länge

Mamma till William 080419 ♥
  • Mysmamma70
    Maria Larsson skrev 2010-12-19 20:50:37 följande:

Vaknade av mina första riktiga förvärkar i morse. De kom med 10 min mellanrum ungefär och efter en timma kunde jag somna om. Sov bara 1 timma fre till lörd så i natt var det riktigt skönt att lyckas sova 4+1,5 timme. Men i natt vill jag faktiskt få sova på riktigt. Ska bli skönt att sova i sin egen säng igen.

Hoppas det sätter fart på riktigt snart för dig!
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • delifi2

Ibland kan Olivia vara vaken flera timmar, hon ligger bara och tittar på allt runt henne, hon ligger bara där helt fridfullt i sin babysitter

Stackars unge har knappt några kläder, eller hon har kläder men alla är för stora för alla kläder i strl 50 är fortfarande i källaren.
    Hon är en riktigt bajs och kissunge, hon gör åt fler blöjor än nån av de andra barnen, så fort ma nhar bytt på henne när hon vaknat så matar jag henne och då bajsar hon igen, kan inte vänta byta på henne heller eftersom hon kissar så otroligt mycket när hon sover.

Hoppas et kommer några fler december bebisar snart, nu är ni inte många kvar.
    Lider med er som har förvärkar och det inte händer nåt på. Håller tummarna för alla er

• Emelle

Ja nu vid kvällens foto-shoot så kan man ju tydligt se att vår bebis inte gjort ett smack för att glida neråt!
    2011 bebis...säger ju det!!

(och jag vet inte hur sambon tar kort, med värsta blixten...så där blek har jag inte blivit på två veckor.. )

Svar på tråden December Bebis 2010 :)