• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • MalakiW
    linn78 skrev 2010-05-02 13:05:07 följande:
    Emelle: Jag önskar också lycka till... Jag ska på vul kl 16MalakiW: det är imorgon hon ska gå men du kan säkert tänka på henne idag också
    Ska tänka på dig också Linn 78! Och för rättvisans skull ska jag tänka på dig två gånger också! (Både idag kl.16 och i morgon kl.16). Stort lycka till båda två!!
    Kramar!
  • MalakiW
    anits83 skrev 2010-05-02 13:35:59 följande:
    Massage ska man ju inte få när man är gravid, ansiktsmassage ska gå bra. Dock tror jag inet de vill att man ska bubbla heller när man är grav men vet inte det säkert. Men massage vet jag att de inte vill att man ska göra men vet inte varför. Jag har ännu ett Vul på tisdag har sett lilla spöket 3 ggr denna veckan och nästa vecka blir det för 4 gången. de är ju lite osäkra på i vilken vecka jag är i då värdena inte riktigt stämmed med bilderna. Men kan också va normalt sa läkaren eller så kan det va att jag har 2 där inne.
    Ah - anade nästan att det inte var riktigt ok. Jag får satsa på ansiktsmassage då ;D

Fjärde gången gillt med VUL på tisdag då! Hoppas de då kan bli riktigt säkra på att det är en liten där inne! Kanske är det två hjärtan som tickar! Vilken grej i så fall! Vilken tid ska du göra VUL på tisdag (så jag kan tänka extra mkt på dig då och hålla tummarna för att spöket visar sig ordentligt!)? kramar!
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-05-02 11:30:33 följande:
    I morgon gäller det!! 14.30.Har ont i magen idag...dumma!!!Är nervös och känner samtidigt att det ska bli skönt att få det gjort, äntligen!Efter VUL så vet jag ju om det är så att jag är gravid på riktigt och då ska det bli skönt att få vara det också. Officiellt.Jag hoppas ju det ska vara ok den här ggn, men det känns inte säkert. Jag har ju inte kännt efter lika mycket nu för att slippa bli så jävla ledsen och besviken igen.Om det nu går att undvika...tveksamt!!Håll era tummar nu!!
    Håller alla tummar o tår! Du ska de de kommer se jätte fint ut
  • MajMamman08

Att inte få massage gäller väl bara i slutet i grav?? då det kan sätta igån en??

Varför skulle de vara farligt nu så här tidigt?? Risken för missfall??

• MajMamman08

Wooohooo i dag går ja in i v9 man e galet glad för varje vecka man paserar utan blod eller smärtor!!!

• LinnV

Värst vad alla får göra VUL då.. jag fick inte göra något med dottern och inte nu heller så för snällt vänta till rutin UL

Jag är sååå less på att må såhär, jag orkar snart inte mer.. Känner mig bara arg och tjurig hela tiden, mår illa och är trött.. Har inte lust att göra något alls.. Tycker synd om dottern när jag är såhär..
  • linn78
    MalakiW skrev 2010-05-02 13:42:42 följande:
    Ska tänka på dig också Linn 78! Och för rättvisans skull ska jag tänka på dig två gånger också! (Både idag kl.16 och i morgon kl.16). Stort lycka till båda två!!Kramar!
    Tack{#lang_emotions_laughing}

Linasmama: usch, hoppas du känner dej bättre snart... Jag är bara så fruktansvärt 
    trött, skulle kunna sova 24/7. Eller nej förresten, jag är fruktansvärt hungrig också så halva dygnet går åt till att äta eller tänka på mat...
    MajMamman08 skrev 2010-05-02 17:25:34 följande:
    Wooohooo i dag går ja in i v9 man e galet glad för varje vecka man paserar utan blod eller smärtor!!!
    Gött!! jag går in i v 10 idag! Det går framåt iaf.

Angående massage är det väl egentligen bara massage av magen som inte är speciellt bra, men jag vet att många ställen har gravid massage att erbjuda, den är inte lika intensiv.
  • ÄlskarMina

Emelle: Jag ska nog ringa min BM imorgon och be att få komma tidigare till läkaren. Har dessutom känt mig så andfådd i helgen-yr och känner att jag behöver djupandas ibland för att få i mig tillräckligt med syre för att inte bli mer yr. Är så rädd att få en propp igen och vill gärna komma under behandling snarast.  Hoppas hon tar mig på allvar-om inte hon gör det så ringer jag vårdcentralen så kanske de kan få en tid till gynläkaren snart (då det hänger ihop).  

MalakiW: Tack för svaret! Jo, jag ska försöka skjuta på inskrivningen då när jag ringer imorgon med. Kommer säga som det är att jag är så osäker på hur det står till med liten och att jag vill vänta ett tag. Det är ju liksom inget som brådskar precis.
    Ska försöka njuta lite av graviditeten nu då..kanske googla lite bebissaker får fart på det. 
    Förresten så berättade jag för mamma idag-hon är nu andra personen som vet. Hon blev sååå glad! {#lang_emotions_heart} Hon ringde först från jobbet och sa lite saker som berör oss båda då vi jobbar på samma ställe. Hon var irriterad och lite ledsen..sen när vi lagt på så sa jag till Marcus att jag nog skulle ringa henne och få henne på bättre humör. Så jag ringde upp efter några minuter och berättade..hon släppte alla arga känslor! Hörde att hon snyftade lite i bakgrunden och jag sa att hon gärna kunde berätta för pappa också sen-men inte mina andra 3 syskon än då jag är osäker på hur allt går. 
    Hon vart lite orolig först men tyckte som ni att jag skulle försöka släppa oron lite och njuta ett tag tills VUL blir av. 
    ·¨`*·.¸¸.*Nova juni-04, Pyret dec-10*.¸¸.·*¨`·
  • MalakiW
    MajMamman08 skrev 2010-05-02 17:25:34 följande:
    Ja visst är man. en dag i taget en vecka i taget en månad i taget en trimester i taget och sen - en liten bebis!!
  • linn78
    ÄlskarNova skrev 2010-05-02 17:38:42 följande:
    Emelle: Jag ska nog ringa min BM imorgon och be att få komma tidigare till läkaren. Har dessutom känt mig så andfådd i helgen-yr och känner att jag behöver djupandas ibland för att få i mig tillräckligt med syre för att inte bli mer yr. Är så rädd att få en propp igen och vill gärna komma under behandling snarast.  Hoppas hon tar mig på allvar-om inte hon gör det så ringer jag vårdcentralen så kanske de kan få en tid till gynläkaren snart (då det hänger ihop).   MalakiW: Tack för svaret! Jo, jag ska försöka skjuta på inskrivningen då när jag ringer imorgon med. Kommer säga som det är att jag är så osäker på hur det står till med liten och att jag vill vänta ett tag. Det är ju liksom inget som brådskar precis. Ska försöka njuta lite av graviditeten nu då..kanske googla lite bebissaker får fart på det.  Förresten så berättade jag för mamma idag-hon är nu andra personen som vet. Hon blev sååå glad!  Hon ringde först från jobbet och sa lite saker som berör oss båda då vi jobbar på samma ställe. Hon var irriterad och lite ledsen..sen när vi lagt på så sa jag till Marcus att jag nog skulle ringa henne och få henne på bättre humör. Så jag ringde upp efter några minuter och berättade..hon släppte alla arga känslor! Hörde att hon snyftade lite i bakgrunden och jag sa att hon gärna kunde berätta för pappa också sen-men inte mina andra 3 syskon än då jag är osäker på hur allt går.  Hon vart lite orolig först men tyckte som ni att jag skulle försöka släppa oron lite och njuta ett tag tills VUL blir av. 
    Jag tycker det låter som en bra idé att försöka njuta lite av graviditeten, vad du vet så ÄR du gravid så tänk så också.  Det är svårt men jag försöker tänka när jag har mycket symtom att det är bra, kroppen jobbar för fullt och när jag har lite symtom tänker jag -Vad skönt att få känna mej som vanligt igen. Allt kan ju vara normalt under en grav. Sen förstår jag att du är mer orolig pga propprisk och sånt men ring in och berätta så borde du få en tid snarast.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)