• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • MajMamman08
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-02 21:10:03 följande:
    Jag blir bara så less när ingen bryr sig om mig som försöker förklara för dem att jag är orolig och jag vill se att allt är okej och att jag har haft ont och jag vill se att inget är fel och att hjärtat slår på den lilla pyret.Men nej nej nej ingen bryr sig FAN oxå ska man blöda för att dom jävlarna ska förstå en eller !!Nu blir jag bara så arg!!!!Om det vissar sig att mitt lilla pyret är DÖD så anmäler jag min läkare för att inte bry sig och inte lyssna på mig alls.Jag skiter i för nu har jag fått nog.Herregud här går man in i vecka 9 på ons-tors och har fortfarande inte kunnat koppla av ordenligt och njutit av att vara gravid!!!!!!Hur svårt ska detta vara för att låta mig få min vul som jag vill ha nu nu nu Har inga symtomer alls INGA så vad fan!!!!Har inte ont i brösten inte ömma alls kisar hmm idag kanske 4 ggr!!!!!!Hunger hmm nadda!!!!!Trött nadda!!!!!Irriterad som fan JA som fan!!!!Hur ska detta vara varför bryr ingen sig när man skicker efter HJÄLP rent ut sagt!!!!Svullen mage ja förstoppning ja men börjar skita nu som vanligt (nästan) fettigt hår nej inte alls någon tecken på graviditet hmm näääh vadå isf!!!Molvärk hmm kommer då o då kan vara utan i flera dagar!!!!!ååh jag vill bara få VUL jag vill SE att allt är okej!!!Jag vill kunna veta om pyret är död så jag kan själv få ta ut denna lilla pyret med hjälp av tabletter eller något annat och bli skrapad jag är berädd på allt men för GUDS skulle ge mig SYMTOMER gör vad fan det kräver dig men jag vill få se att allt är okej eller vissa mig tecken låt det blöda jag blir galen snart!!!!!Varför lyssnar ingen lägre
    Fy ja,jag förstår dig!! Synd att inte DR tar dig på allvar!! Men kan du inte "fejka" att du har jätte ont m,m?? kanske hemskt o behöva göra de m,m o kasnke inte känns rätt! Men då borde de inte kunna neka dig ett VUL!
    Finns de inte privat annars??
  • Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-02 21:10:03 följande:
    Jag blir bara så less när ingen bryr sig om mig som försöker förklara för dem att jag är orolig och jag vill se att allt är okej och att jag har haft ont och jag vill se att inget är fel och att hjärtat slår på den lilla pyret. Men nej nej nej ingen bryr sig FAN oxå ska man blöda för att dom jävlarna ska förstå en eller !! Nu blir jag bara så arg!!!! Om det vissar sig att mitt lilla pyret är DÖD så anmäler jag min läkare för att inte bry sig och inte lyssna på mig alls. Jag skiter i för nu har jag fått nog. Herregud här går man in i vecka 9 på ons-tors och har fortfarande inte kunnat koppla av ordenligt och njutit av att vara gravid!!!!!! Hur svårt ska detta vara för att låta mig få min vul som jag vill ha nu nu nu Har inga symtomer alls INGA så vad fan!!!! Har inte ont i brösten inte ömma alls kisar hmm idag kanske 4 ggr!!!!!! Hunger hmm nadda!!!!! Trött nadda!!!!! Irriterad som fan JA som fan!!!! Hur ska detta vara varför bryr ingen sig när man skicker efter HJÄLP rent ut sagt!!!! Svullen mage ja förstoppning ja men börjar skita nu som vanligt (nästan) fettigt hår nej inte alls någon tecken på graviditet hmm näääh vadå isf!!! Molvärk hmm kommer då o då kan vara utan i flera dagar!!!!! ååh jag vill bara få VUL jag vill SE att allt är okej!!! Jag vill kunna veta om pyret är död så jag kan själv få ta ut denna lilla pyret med hjälp av tabletter eller något annat och bli skrapad jag är berädd på allt men för GUDS skulle ge mig SYMTOMER gör vad fan det kräver dig men jag vill få se att allt är okej eller vissa mig tecken låt det blöda jag blir galen snart!!!!! Varför lyssnar ingen lägre
    :( Kramar! Kan du inte göra ett privat VUL då? Om din doktor skiter i dig, så ta det i egna händer, skaffa en ny doktor eller gör ett privat VUL?
    Tror dock inte det är någon fara, jag hade också flera dagar utan symptom och nu mår jag illa och kissar som aldrig förr och brösten ömmar igen så.. Ja, jag tror inte det är någon fara. Kan ju komma och gå lite!
  • Momalicious
    Emelle skrev 2010-05-02 20:55:15 följande:
    Jag har så ont nu så jag har fått lägga mig och sova mellan 18 och 20. Vad fan!! Har vaknat till och från av att värken molat, men det är inte som mensvärk utan någon annan äcklig smärta. Inte så intensiv och inriktad som vid MA:t men det är inte positiv smärta om ni förstår mig rätt... Jävla helvete. Jag blir så sur nu. Var det så här länge det roliga varade?? Är jag nervös och spänd inför imorgon...är det därför jag har så jävla ont... Kan inte vara därför...det värker bak i ryggslutet tom. Fan fan!! Hoppas det är tarmarna som spökar... Värken sitter inte högt upp som när jag känner av det jag gissar är magkatarr, och inte heller så långt ner som i livmodertrakten utan mitt i mellan på själva magen inuti och bak i ryggen...fan fan!!
    Jag har fått precis så du beskriver, och det har jag spårat tillbaka till stress/oro/rädsla. Då har det kommit. Vaknat flera nätter, tidigt på morgonen och känt så, sedan haft det på dagar, kvällar.. Ja. Men det är ingen fara, du kommer få se en fin liten knodd som vinkar (okej, kanske inte vinkar riktigt än ) imorgon på VUL. Kommer tänka på dig hela tiden jag är hos BM. Massa kramar {#lang_emotions_flower}
  • AnnaCL
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-02 21:12:03 följande:
    Förlåt men jag vill må bra jag vill se något hända istället för att ta massa jävla gravtester och se dem starka SÅ VILL JAG OXÅ SE ETT HJÄRTA SLÅ det kan inte vara så svårt och lyssna på en mamma som är rädd!!!Ego inlägg men jag söker efter mod
    Förlåt om jag inte minns de tidigare inläggen. Har du haft ett MF/MA förut som gör att du är extra orolig? Att inte ha några symtom brukar inte vara någon fara som jag förstår det. Eller är det något annat som gör att du är orolig?
  • Momalicious

Hej allihopa! Synd att det är så många som är så oroliga här :( Jag är inte speciellt orolig just nu. Så äcklig som jag blivit de senaste dagarna med fet hud, fett hår, finnar.. Ja. Känner mig som jag är i puberteten igen. Blä. Alltså måste jag vara gravid, jag har ju redan avklarat puberteten ;)

Idag har jag pluggat hela dagen och är inte färdig än. Känns inte alls kul att behöva stressa så mycket nu när man är gravid. Normal stress, ja. Galen psykopatskolestress, nae. Men det är en månad kvar så det är bara att hålla ut.

Det kommer lösa sig för er, och vi SKA ha våra bebisar tillsammans. Ja, alltså.. I tråden. Vi behöver väl inte förlösas tillsammans kanske..? Jobbigt för er som har i början av december att hålla er tills 31 som jag är beräknad ;)

Nae, det var allt från mig.
    MASSOR av kramar från mig till alla er som är oroliga. Det ska lösa sig ska ni se! {#lang_emotions_sunny}
    Dags fär sen (!) middag nu.

• MajMamman08
    Momalicious skrev 2010-05-02 21:50:34 följande:
    Hej allihopa! Synd att det är så många som är så oroliga här :( Jag är inte speciellt orolig just nu. Så äcklig som jag blivit de senaste dagarna med fet hud, fett hår, finnar.. Ja. Känner mig som jag är i puberteten igen. Blä. Alltså måste jag vara gravid, jag har ju redan avklarat puberteten ;)Idag har jag pluggat hela dagen och är inte färdig än. Känns inte alls kul att behöva stressa så mycket nu när man är gravid. Normal stress, ja. Galen psykopatskolestress, nae. Men det är en månad kvar så det är bara att hålla ut. Det kommer lösa sig för er, och vi SKA ha våra bebisar tillsammans. Ja, alltså.. I tråden. Vi behöver väl inte förlösas tillsammans kanske..? Jobbigt för er som har i början av december att hålla er tills 31 som jag är beräknad ;)Nae, det var allt från mig.MASSOR av kramar från mig till alla er som är oroliga. Det ska lösa sig ska ni se! Dags fär sen (!) middag nu.
    E helt chockad,jag  har inte alls fettigt o e finnig som jag var med sonen och förra grav som slutade i MF! Finnarna dök upp direkt i hela fejjan! ok jag har finnar nu med,men det har jag alltid då och då! Men då såg jag ut som en prickigkorv,ahha!!
    Så jag tror på tjej denna gången då jag har lite annorlunda symptom mot förra grav
  • AnnaCL
    Hej allihopa! Synd att det är så många som är så oroliga här :( Jag är inte speciellt orolig just nu. Så äcklig som jag blivit de senaste dagarna med fet hud, fett hår, finnar.. Ja. Känner mig som jag är i puberteten igen. Blä. Alltså måste jag vara gravid, jag har ju redan avklarat puberteten ;)Idag har jag pluggat hela dagen och är inte färdig än. Känns inte alls kul att behöva stressa så mycket nu när man är gravid. Normal stress, ja. Galen psykopatskolestress, nae. Men det är en månad kvar så det är bara att hålla ut. Det kommer lösa sig för er, och vi SKA ha våra bebisar tillsammans. Ja, alltså.. I tråden. Vi behöver väl inte förlösas tillsammans kanske..? Jobbigt för er som har i början av december att hålla er tills 31 som jag är beräknad ;)Nae, det var allt från mig.MASSOR av kramar från mig till alla er som är oroliga. Det ska lösa sig ska ni se! Dags fär sen (!) middag nu.
    Jo det är inte kul att känna oro. Jag är en sån som älskar att ha kontroll på saker och har svårt att inse att graviditeten är något som jag verkligen inte kan kontrollera. Det finns inget jag kan göra nu som kommer att göra att det blir en annorlunda utgång. För mig är det tur att sambon är lugn som en filbunke och stor och trygg att luta huvudet mot ibland. Jag har i alla fall haft terapi med mig själv den senaste veckan och försökt att intala mig om att det som sker sker och försöka njuta av detta istället. Vi har bestämt oss för att inte heller göra någon fosterdiagnostik och om jag inte får några ledsna symtom inte heller be om något VUL. För mig känns det bättre att lämna VUL-tiderna till dem som behöver dem bättre, som har blödningar, eller haft MA/MF.
  • linn78
    När vi är i december är det nog snarare du som tycker det är jobbigt att alla andra går före{#lang_emotions_laughing}

Jag säger detsamma; kramar till alla som är oroliga. Jag har ju inte den oron alls så jag kan inte säga att jag vet hur det känns...
  • MalakiW

Sänder varma och starka lyckokramar till alla som oroar sig och mår dåligt! Ni ska se att det ska gå bra! Tillsammans kommer vi att klara detta och det ska bli decemberbebisar i mängder!! Håller tummar och tår för att ni som vill ha VUL får VUL och att allas VUL går jättebra! Tänker på er!{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower} {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}
    {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}

{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}

AnnaCL: Jag är också ett kontrollfreak och har extremt svårt att släppa att jag inte kan kontrollera ngt med graviditeten utan får ta det som det blir. Det svåraste för mig är att acceptera alla dessa kanske/om/ifall och att ingen någonsinn kan säga säkert hur det är... Det är frusterande!

Det enda man kan göra är att hoppas hoppas och att äta och dricka rätt och försöka njuta..

• Momalicious
    linn78 skrev 2010-05-02 22:21:17 följande:
    När vi är i december är det nog snarare du som tycker det är jobbigt att alla andra går före Jag säger detsamma; kramar till alla som är oroliga. Jag har ju inte den oron alls så jag kan inte säga att jag vet hur det känns...
    Garanterat. Dock hoppas jag innerligt att jag går över i alla fall en dag, för jag vill helst inte få barn på nyårsafton. Har kompisar som är födda då och det är inget kul för dom. Men, första barnet och allt så lär jag ju gå över tiden. :)
    Men det är lätt att säga nu, när man inte är höggravid och bara vill ha en bebis i famnen ;)
    Nu ska jag sova, mannen har redan däckat i sängen och jag håller på att däcka. Borde plugga mer men min graviditetströtthet sätter stopp. Får överleva ändå.
    Godnatt fina kvinnor, ta hand om era {#lang_emotions_gravid}! Imorgon kommer alla VUL:are få finfina besked och jag kommer gå på hälsosamtal och få massvis med information om saker som jag redan vet haha. Kramar! {#lang_emotions_flower}
Svar på tråden December Bebis 2010 :)