• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • MalakiW
    linasmama skrev 2010-05-02 17:29:51 följande:
    Värst vad alla får göra VUL då.. jag fick inte göra något med dottern och inte nu heller så för snällt vänta till rutin UL Jag är sååå less på att må såhär, jag orkar snart inte mer.. Känner mig bara arg och tjurig hela tiden, mår illa och är trött.. Har inte lust att göra något alls.. Tycker synd om dottern när jag är såhär..
    jag är också våldsamt trött.. och håglös.. orkar inte göra ngt annat än att hänga på FL typ  ;P
    linn78 skrev 2010-05-02 17:37:10 följande:
    TackLinasmama: usch, hoppas du känner dej bättre snart... Jag är bara så fruktansvärt trött, skulle kunna sova 24/7. Eller nej förresten, jag är fruktansvärt hungrig också så halva dygnet går åt till att äta eller tänka på mat... Gött!! jag går in i v 10 idag! Det går framåt iaf.Angående massage är det väl egentligen bara massage av magen som inte är speciellt bra, men jag vet att många ställen har gravid massage att erbjuda, den är inte lika intensiv.
    hmm jag får kolla upp det där med massage ;) Går också in i v10 idag: YES!
  • MalakiW
    ÄlskarNova skrev 2010-05-02 17:38:42 följande:
    Emelle: Jag ska nog ringa min BM imorgon och be att få komma tidigare till läkaren. Har dessutom känt mig så andfådd i helgen-yr och känner att jag behöver djupandas ibland för att få i mig tillräckligt med syre för att inte bli mer yr. Är så rädd att få en propp igen och vill gärna komma under behandling snarast.  Hoppas hon tar mig på allvar-om inte hon gör det så ringer jag vårdcentralen så kanske de kan få en tid till gynläkaren snart (då det hänger ihop).   MalakiW: Tack för svaret! Jo, jag ska försöka skjuta på inskrivningen då när jag ringer imorgon med. Kommer säga som det är att jag är så osäker på hur det står till med liten och att jag vill vänta ett tag. Det är ju liksom inget som brådskar precis. Ska försöka njuta lite av graviditeten nu då..kanske googla lite bebissaker får fart på det.  Förresten så berättade jag för mamma idag-hon är nu andra personen som vet. Hon blev sååå glad!  Hon ringde först från jobbet och sa lite saker som berör oss båda då vi jobbar på samma ställe. Hon var irriterad och lite ledsen..sen när vi lagt på så sa jag till Marcus att jag nog skulle ringa henne och få henne på bättre humör. Så jag ringde upp efter några minuter och berättade..hon släppte alla arga känslor! Hörde att hon snyftade lite i bakgrunden och jag sa att hon gärna kunde berätta för pappa också sen-men inte mina andra 3 syskon än då jag är osäker på hur allt går.  Hon vart lite orolig först men tyckte som ni att jag skulle försöka släppa oron lite och njuta ett tag tills VUL blir av. 
    Åh vad härligt att höra om hur din mor reagerade när hon fick veta! Jag blev så rörd! Sitter här och smågråter (antar att det är hormonerna som spökar). Du ska se att allt kommer att gå så bra. När var det nu du skulle ha VUL (eller blandar jag ihop det nu?)
  • Emelle

Grattis alla ni som går in i ny vecka idag {#lang_emotions_gravid}
    Och tack alla som håller tummarna för oss i morgon, det behövs!!

Själv är jag skit trött efter att ha jobbat 7-16 idag.
    Har storhandlat, lagat och ätit middag och nu har Stora kommit från bussen (hon har varit hos sin mormor) så nu kommer vardagsbestyren i kapp igen efter helgen.
    Är helt slut hela tiden så jag har tur att min sambo gör det mesta här hemma. Har haft ont i magen idag med men det släppte efter att jag åt nu på em. Blir så nervös när jag har smärta som inte känns "normal" för graviditeten...

ÄlskarNova-
    Ja ring i morgon det tycker jag verkligen du gör rätt i.

Linasmama-
    Jag får göra VUL pga av vårt MA som vi hade tidigt i februari. Det är inte standard här om man inte har eller haft någon komplikation tidigare.

Linn78-
    Håller tummarna för dig med i morgon, superhårt

• TheUnknown

Hej alla.

Kan ju inte låta bli att kika in här då å då..
    På tisdag ska jag och sambon på samtal på gyn och VUL, då vi inte vet hur vi ska göra med det lilla livet i magen.

Senaste dagarna har jag mått superilla på dagarna. Jag mår inte illa på morgonen utan det är värst under dagen. På kvällarna kommer även halsbrännan.
    Brösten har växt och gör ont och jag har molvärk.
    Jag fäller hår som en hund!! Haha

Mitt humör är värdelöst.. Jag blir såå jävla pissed off för ingenting, jag och sambon har haft några rejäla bråk med skrik o allt :( Det kan ju iof även vara en kombination mellan alla hormoner och att jag inte mår bra psykist just nu, eftersom vi ju inte bestämt oss.. :(

• MajMamman08

Håller tummar o tår o era bebisar kommer se så fina ut där inne 2 st som skulle på VUL va??

Nån mer sen?

Jag ska inte förrän nästa tisdag....evigheter tillsdess,måste även ta ledigt från jobbe nåe timme då vi fick en knas tid,tänk om de inte skulle visa sig blivit bättre..hualigen!!

Har med lite olika smärtor ibland..idag när ja låg ner kändes de skit mysko,men gick över sen! Usch att man måste oroa sig så mycket hela tiden

TheUnknown skrev 2010-05-02 18:42:45 följande:
    Hej alla.Kan ju inte låta bli att kika in här då å då.. På tisdag ska jag och sambon på samtal på gyn och VUL, då vi inte vet hur vi ska göra med det lilla livet i magen.Senaste dagarna har jag mått superilla på dagarna. Jag mår inte illa på morgonen utan det är värst under dagen. På kvällarna kommer även halsbrännan. Brösten har växt och gör ont och jag har molvärk. Jag fäller hår som en hund!! HahaMitt humör är värdelöst.. Jag blir såå jävla pissed off för ingenting, jag och sambon har haft några rejäla bråk med skrik o allt :( Det kan ju iof även vara en kombination mellan alla hormoner och att jag inte mår bra psykist just nu, eftersom vi ju inte bestämt oss.. :(
    Hoppas allt löser sig för er!! Kommer nog bli jobbigt o titta på bebis där inne,men hoppas allt ser fint ut i varje fall! Tänker på er!

Har ännu inte fått några direkta humörsvägningar som tenderar i utbrott,hihi!! De hade jag förra grav,som slutade i MF! skit jobbigt va de,så förstår dig,jobbigt när allt bubblar i en hela tiden och som sagt nu e du ju ännu mer känsligare!!
  • TheUnknown

Ja jag är superkänslig. Sambon fråga  om jag verkligen var säker på att potatisen kokat klart. Vilket resulterade i att jag skena iväg, vansinnig o skrek o hade mig. Som tur är händer det när min dotter inte är hemma =)

Jättejobbigt att sitta här med halsbränna o alla möjliga symtom, om allt är förgäves..

• Emelle
    Jag har så ont nu så jag har fått lägga mig och sova mellan 18 och 20. Vad fan!!
    Har vaknat till och från av att värken molat, men det är inte som mensvärk utan någon annan äcklig smärta. Inte så intensiv och inriktad som vid MA:t men det är inte positiv smärta om ni förstår mig rätt...

Jävla helvete. Jag blir så sur nu. Var det så här länge det roliga varade??
    Är jag nervös och spänd inför imorgon...är det därför jag har så jävla ont...
    Kan inte vara därför...det värker bak i ryggslutet tom. Fan fan!!

Hoppas det är tarmarna som spökar...
    Värken sitter inte högt upp som när jag känner av det jag gissar är magkatarr, och inte heller så långt ner som i livmodertrakten utan mitt i mellan på själva magen inuti och bak i ryggen...fan fan!!
  • 3 barns mamma84

Jag blir bara så less när ingen bryr sig om mig som försöker förklara för dem att jag är orolig och jag vill se att allt är okej och att jag har haft ont och jag vill se att inget är fel och att hjärtat slår på den lilla pyret.
    Men nej nej nej ingen bryr sig FAN oxå ska man blöda för att dom jävlarna ska förstå en eller !!
    Nu blir jag bara så arg!!!!
    Om det vissar sig att mitt lilla pyret är DÖD så anmäler jag min läkare för att inte bry sig och inte lyssna på mig alls.
    Jag skiter i för nu har jag fått nog.
    Herregud här går man in i vecka 9 på ons-tors och har fortfarande inte kunnat koppla av ordenligt och njutit av att vara gravid!!!!!!
    Hur svårt ska detta vara för att låta mig få min vul som jag vill ha nu nu nu {#lang_emotions_cry}
    Har inga symtomer alls INGA så vad fan!!!!
    Har inte ont i brösten inte ömma alls kisar hmm idag kanske 4 ggr!!!!!!
    Hunger hmm nadda!!!!!
    Trött nadda!!!!!
    Irriterad som fan JA som fan!!!!
    Hur ska detta vara varför bryr ingen sig när man skicker efter HJÄLP rent ut sagt!!!!
    Svullen mage ja förstoppning ja men börjar skita nu som vanligt (nästan) fettigt hår nej inte alls någon tecken på graviditet hmm näääh vadå isf!!!
    Molvärk hmm kommer då o då kan vara utan i flera dagar!!!!!
    ååh jag vill bara få VUL jag vill SE att allt är okej!!!
    Jag vill kunna veta om pyret är död så jag kan själv få ta ut denna lilla pyret med hjälp av tabletter eller något annat och bli skrapad jag är berädd på allt men för GUDS skulle ge mig SYMTOMER gör vad fan det kräver dig men jag vill få se att allt är okej eller vissa mig tecken låt det blöda jag blir galen snart!!!!!

{#lang_emotions_cry}Varför lyssnar ingen lägre{#lang_emotions_cry}

(Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • 3 barns mamma84

Förlåt men jag vill må bra jag vill se något hända istället för att ta massa jävla gravtester och se dem starka SÅ VILL JAG OXÅ SE ETT HJÄRTA SLÅ det kan inte vara så svårt och lyssna på en mamma som är rädd!!!

Ego inlägg men jag söker efter mod

(Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-05-02 20:55:15 följande:
    Jag har så ont nu så jag har fått lägga mig och sova mellan 18 och 20. Vad fan!!Har vaknat till och från av att värken molat, men det är inte som mensvärk utan någon annan äcklig smärta. Inte så intensiv och inriktad som vid MA:t men det är inte positiv smärta om ni förstår mig rätt...Jävla helvete. Jag blir så sur nu. Var det så här länge det roliga varade??Är jag nervös och spänd inför imorgon...är det därför jag har så jävla ont...Kan inte vara därför...det värker bak i ryggslutet tom. Fan fan!!Hoppas det är tarmarna som spökar...Värken sitter inte högt upp som när jag känner av det jag gissar är magkatarr, och inte heller så långt ner som i livmodertrakten utan mitt i mellan på själva magen inuti och bak i ryggen...fan fan!!
    Ne du ska se att de inget är o oroa sig för! Smärtan beror nog kanske på att du oroar dig o då förstärks den!! Hade du inte varit orolig kanske du inte tänkt på smärtan?? Vet ju inte hur ont de gör,men bebis lever säkert o kommer "vinka" till er i morron Kanske för du jobbat tugnt o e stressad,trött, gravid

Vilken tid ska du göra VUL i morron?? Ska hålla alla tummar o tår jag kan för eran skull! Det kommer gå bra!!! Lyckokramar {#lang_emotions_flower}

Vet hur grymt de e med denna oro...de sliter en itu,man vill ju bara kunna njuta! Men de kommer du kuna göra efter i morron
Svar på tråden December Bebis 2010 :)